Gå til innhold

Urolig om nettene.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er jo ikke å anbefale, kanskje særlig ikke om man har en psykoselidelse, men søvndepresjon virker oppkvikkende på humøret og gir mer energi til et visst punkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, stjernestøv skrev:

Men er det så farlig å miste søvn? Så de skulle holde deprimerte folk våken, kanskje jeg får mer energi?

Prøv å ikke sove mer enn 7-8 timer.

Anonymkode: 678a8...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det først en bør tenke på er hvor mye man sover totalt i løpet av et døgn. Sover en 3 timer på dagtid og 4 timer på natta så er det faktisk 7 timer i løpet av døgnet. For mange er 7 timer nok søvn i løpet av et døgn. Om en da ønsker å sove mer nattestid så bør en droppe soving på dagtid. 

Anonymkode: 1df7f...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den metoden tror jeg bare passer enkelte, kanskje spesielt de som til vanlig sover bra. Metoden hadde ikke vært noe for meg, men nå har jeg en psykose lidelse. 

Tror det er mange som meg, som kan sove 4 timer på natta og ingenting på dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

motorPrøysen

Metoden det henvises til brukes over en kort periode for å bedre en depresjon og følges som regel opp med annen antidepressiv behandling. Å sove lite sammenhengende over lang tid har ikke antidepressiv virkning, tvert imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover aldri på dagen,bare når jeg har kraftig migrene. Og den behandlinger det var snakk om her var uten medikamenter, men kanskje ikke lurt å styre på med det hjemme. Jeg merker jeg blir irritert av å sove lite og alt svever og blir snø, men bare tenkte det ble bedre over tid. Men hvis det er snakk om en kort periode uten søvn for depresjon så. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Jeg sover aldri på dagen,bare når jeg har kraftig migrene. Og den behandlinger det var snakk om her var uten medikamenter, men kanskje ikke lurt å styre på med det hjemme. Jeg merker jeg blir irritert av å sove lite og alt svever og blir snø, men bare tenkte det ble bedre over tid. Men hvis det er snakk om en kort periode uten søvn for depresjon så. 

Leste du ikke artikkelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...