Gå til innhold

Truxal


Ninkenpoo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jo, men du blir ikke kvitt benzoabstinenser av det. Du blir bare trøtt og evt. sløv. Det er derfor slike medisiner har fått det lite tiltalende navnet apedop. 

Men kan være du får en viss angstdempende effekt, og det er jo ikke farlig å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håpeful

Litt voldsomt å bare si Nei.

Truxal kan gi søvndyssende og angstdempende effekt, da vil det nødvendigvis kunne dempe de ubehagelige følelsene som følger med abstinenser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Håpeful skrev:

Litt voldsomt å bare si Nei.

Truxal kan gi søvndyssende og angstdempende effekt, da vil det nødvendigvis kunne dempe de ubehagelige følelsene som følger med abstinenser. 

Som sagt. Du blir trøtt, og noen får en angstdempende effekt. Men det hjelper ikke mot selve abstinensene, gitt at man har det. Truxal har en helt annen virkningsmekanisme.

Jeg har lest mange saker om at det gis antipsykotika (dopaminantagonister) til rusmisbrukere og resultatet er egentlig bare at man blir verre. Mindre utagerende, men i dårligere form. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Håpeful
1 time siden, issomethingwrong skrev:

Som sagt. Du blir trøtt, og noen får en angstdempende effekt. Men det hjelper ikke mot selve abstinensene, gitt at man har det. Truxal har en helt annen virkningsmekanisme.

Jeg har lest mange saker om at det gis antipsykotika (dopaminantagonister) til rusmisbrukere og resultatet er egentlig bare at man blir verre. Mindre utagerende, men i dårligere form. 

Hva er så det beste for benzoabstinenser? Tålmodighet? Ren kuriositet. 

Jeg har vært igjennom SSRI abstinenser, og da funket Valium veldig bra, men det er jo ikke akkurat et alternativ i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Ninkenpoo said:

Er det muligt å bruke truxal mot benzo abstinenser?

Aldri hørt om. Orfiril er det eneste jeg har hørt har blitt brukt mot dette, og mot alkoholabstinens. Ellers har jeg tro på å trappe ned veldig lite over lang tid, for å minimere abstinenser og ubehag. Tablettdeler er kjekt!

Anonymkode: 14fc9...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...