Gå til innhold

Jeg vil ikke leve


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil si det til de rundt meg. Men jeg tier stille. Det har ingen hensikt. Jeg vet denne tanken går over, eller reduseres. Selv om det bare er for en stund. Om det har noe hensikt å si det her vet jeg ikke. Men det er som noe vil sprenges og må ut. Det hjelper ihvertfall for en kort stund å få det ut.

Jeg er sliten av et liv som går opp og ned som i bølgedaler. Vet at slik er det for de fleste. Ofte beundrer jeg så mange som holder ut. 

Anonymkode: b2830...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil si det til de rundt meg. Men jeg tier stille. Det har ingen hensikt. Jeg vet denne tanken går over, eller reduseres. Selv om det bare er for en stund. Om det har noe hensikt å si det her vet jeg ikke. Men det er som noe vil sprenges og må ut. Det hjelper ihvertfall for en kort stund å få det ut.

Jeg er sliten av et liv som går opp og ned som i bølgedaler. Vet at slik er det for de fleste. Ofte beundrer jeg så mange som holder ut. 

Anonymkode: b2830...7cc

huff.... jeg vet hvordan det er. Jeg sliter virkelig med mitt psykisk og. Av og til er jeg så tung at det sprenger her og. Men jeg har livsgnist. Er det noen du kan prate om det med? Hva du føler? Altså noen rundt deg, en eller annen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil si det til de rundt meg. Men jeg tier stille. Det har ingen hensikt. Jeg vet denne tanken går over, eller reduseres. Selv om det bare er for en stund. Om det har noe hensikt å si det her vet jeg ikke. Men det er som noe vil sprenges og må ut. Det hjelper ihvertfall for en kort stund å få det ut.

Jeg er sliten av et liv som går opp og ned som i bølgedaler. Vet at slik er det for de fleste. Ofte beundrer jeg så mange som holder ut. 

Anonymkode: b2830...7cc

Synes det er fint at du skriver det her, sånt bør kanaliseres ut. Ikke bra å gå med det alene, men godt du innser at det vil gå over. Tror alle blir slitne og lei iblant, livet har mange utfordringer men det hjelper ikke å dø. Klem <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil si det til de rundt meg. Men jeg tier stille. Det har ingen hensikt. Jeg vet denne tanken går over, eller reduseres. Selv om det bare er for en stund. Om det har noe hensikt å si det her vet jeg ikke. Men det er som noe vil sprenges og må ut. Det hjelper ihvertfall for en kort stund å få det ut.

Jeg er sliten av et liv som går opp og ned som i bølgedaler. Vet at slik er det for de fleste. Ofte beundrer jeg så mange som holder ut. 

Anonymkode: b2830...7cc

 

Det er bra du vet at det går over. Det gjør det alltid. Livet går, som du skriver, i bølgedaler og om man skulle ta livet av seg, går man jo glipp av den neste bølgen.

Jeg hørte en psykiater si en gang at man aldri skal ta livet av seg i affekt eller ruspåvirket tilstand. Da er det bedre å gå og legge seg og se hvordan dagen er i morgen. Om man fortsatt er i affekt, får man ta den nye dagen til hjelp.

Det var, om ikke annet, bra at det kanskje hjalp å sette ord på det her på DOL. Hvorfor mener du det ikke har noen hensikt om det kan hjelpe deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Eva Sofie skrev:

 

Det er bra du vet at det går over. Det gjør det alltid. Livet går, som du skriver, i bølgedaler og om man skulle ta livet av seg, går man jo glipp av den neste bølgen.

Jeg hørte en psykiater si en gang at man aldri skal ta livet av seg i affekt eller ruspåvirket tilstand. Da er det bedre å gå og legge seg og se hvordan dagen er i morgen. Om man fortsatt er i affekt, får man ta den nye dagen til hjelp.

Det var, om ikke annet, bra at det kanskje hjalp å sette ord på det her på DOL. Hvorfor mener du det ikke har noen hensikt om det kan hjelpe deg?

Det hjelper litt på kort sikt. Men jeg er mer usikker på om det hjelper på lang sikt. Derfor er jeg usikker på om det har noen hensikt å skrive det her.

Dette er følelser vi skal mestre og stå i har jeg forstått. Men mens det sprenger på er jeg redd for å gjøre noe dumt.

Anonymkode: b2830...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det hjelper litt på kort sikt. Men jeg er mer usikker på om det hjelper på lang sikt. Derfor er jeg usikker på om det har noen hensikt å skrive det her.

Dette er følelser vi skal mestre og stå i har jeg forstått. Men mens det sprenger på er jeg redd for å gjøre noe dumt.

Anonymkode: b2830...7cc

 

Jeg tenker at om litt og litt hjelper på kort sikt, vil det trolig ha en effekt på lengre sikt. Det viktigste er ikke hva folk mener at man skal tenke og mestre, men at du forsøker å komme deg igjennom det på best mulig måte. Da er å skrive her på DOL et bedre alternativ enn å gjøre seg selv noe dumt. Det skader ingen å skrive det her. Fortsett med å kjempe - en dag vil det gi resultater selv om det ikke føles slik akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil si det til de rundt meg. Men jeg tier stille. Det har ingen hensikt. Jeg vet denne tanken går over, eller reduseres. Selv om det bare er for en stund. Om det har noe hensikt å si det her vet jeg ikke. Men det er som noe vil sprenges og må ut. Det hjelper ihvertfall for en kort stund å få det ut.

Jeg er sliten av et liv som går opp og ned som i bølgedaler. Vet at slik er det for de fleste. Ofte beundrer jeg så mange som holder ut. 

Anonymkode: b2830...7cc

Hva skal til for at livet blir litt mer levelig for deg? 

Anonymkode: a0e72...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius

Jeg har også slike dager. Da ligger jeg i senga og samtaler med Gud. Det hjelper oģ for hver gang jeg gjør det går det lengre tid før neste "Jeg vil ikke leve". Men, så kom en diagnose og da mistet samtalene med Gud sin virkning. Diagnosen så at jeg ikke er vert livet mitt fordi jeg ødelegger andre mennesker.  Så nå er de "Jeg vil ikke leve' følelsene edret til "Jeg kan ikke leve" og der hjelper ikke samtalene med Gud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal til for at livet blir litt mer levelig for deg? 

Anonymkode: a0e72...a3f

Depresjonen har mange årsaker. Hvilke årsak som har mest å bety for livsgnisten vet jeg ikke. Men det er hvordan jeg har det inni meg som har mest betydning.

Anonymkode: b2830...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...