Gå til innhold

Noen som får bistand?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen  som  er såpass dårlig at de får hjelp med handling av mat, uthenting av medisiner eller annet?

Hva slags enhet er det som yter denne hjelpen for deg?

Anonymkode: 56b78...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får ikke selv hjelp til dette, men jeg vet at psykiatritjenesten i kommunen kan bistå med dette. Noen får også hjelp til å holde orden i leiligheten. Om dette varierer fra kommune til kommune, vet jeg ikke, men det skulle ikke forundre meg siden andre kommunale ordninger gjør det.

Hjemmesykepleien kan dosere medisiner f.eks. i ukesdosett eller oftere ved behov.

Anonymkode: 01177...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Er det noen  som  er såpass dårlig at de får hjelp med handling av mat, uthenting av medisiner eller annet?

Hva slags enhet er det som yter denne hjelpen for deg?

Anonymkode: 56b78...be7

Nei.

Anonymkode: 16370...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hei

Er det noen  som  er såpass dårlig at de får hjelp med handling av mat, uthenting av medisiner eller annet?

Hva slags enhet er det som yter denne hjelpen for deg?

Anonymkode: 56b78...be7

Dette er kommunens ansvar. Hjemmesykepleien kan dele ut medisiner og hjemme hjelp tjenesten kan hjelpe til med handling og renhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal få bistand fra ambulerende team. Slik jeg forsto det så hjelper de til med det hver enkelt trenger hjelp til. Men man sender jo bare inn en søknad, så er det kommunen som avgjør hvem man får hjelp ifra, ut ifra hvilke behov man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt noe hjelp fra psykiatritjenesten i kommunen, en person kom hjem til meg en gang i uka og hjalp til med enkelte oppgaver i hjemmet som å brette tøy og sånn. Vi gikk også turer.

Jeg hadde også rett på hjelp fra kommunen sin hjemmehjelp til å holde hjemmet rent men jeg tok ikke i mot tilbudet da hjemmehjelp en bare kunne komme hver tredje uke og så var den kommunale hjelpen mye dyrere enn privat hjelp.Psykiatritjenesten var gratis. 

Den hjelpen du etterspør kan du nok få av psykiatritjenesten, selv om hjemmetjenesten gjør det samme.

Anonymkode: 2d766...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er hjemmetjenesten som står for sånne tjenester. De foretar en vurdering, og setter inn/kobler sammen de tiltakene som er mest hensiktsmessige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...