Gå til innhold

Hodepine nesten hver dag


Anonym328590

Anbefalte innlegg

Jeg sliter noe voldsomt med hodepine. Jeg har mer eller mindre vondt i hode hver dag, har hatt det i ca. litt over 2 år. I begynnelsen var det i venstre bakside av hodet jeg kjente det, men nå har den på en måte flyttet seg frem mot øynene, panne og tinninger. Jeg har vært hos optiker og synet mitt er helt fint. Jeg har tidligere vert hos lege, men de mener det bare er stress, men det merkelige er at jeg har hodepine uansett om jeg har en hektisk hverdag eller rolig med ingen planer. Ofte våkner jeg med hodepine om morgningen og når jeg først har fått det hjelper det ikke med smertestillende eller å slappe av, det må liksom "gå over av seg selv". 

Jeg har begynt å frykte om det kan være noe alvorlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør gjøre en kartlegging av hodepinen din.  Når du har registrert et par måneder, kan du ta med resultatet til legen. Det vil gi et godt grunnlag for valg av riktig medisin, og eventuell videre utredning.

Fastlegene våre er vanligvis veldig gode, men de fleste av dem er ikke hodepineeksperter. Derfor må vi hjelpe dem litt. 

Det finnes flere apper til slikt bruk, denne er utviklet av St. Olavs Hospital og er veldig god:

https://play.google.com/store/apps/details?id=no.headspin.hodepinedagbok&hl=no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym328590 skrev:

Jeg sliter noe voldsomt med hodepine. Jeg har mer eller mindre vondt i hode hver dag, har hatt det i ca. litt over 2 år. I begynnelsen var det i venstre bakside av hodet jeg kjente det, men nå har den på en måte flyttet seg frem mot øynene, panne og tinninger. Jeg har vært hos optiker og synet mitt er helt fint. Jeg har tidligere vert hos lege, men de mener det bare er stress, men det merkelige er at jeg har hodepine uansett om jeg har en hektisk hverdag eller rolig med ingen planer. Ofte våkner jeg med hodepine om morgningen og når jeg først har fått det hjelper det ikke med smertestillende eller å slappe av, det må liksom "gå over av seg selv". 

Jeg har begynt å frykte om det kan være noe alvorlig? 

For meg virker det som spenningshodepine noe jeg selv er plaget med. Vanlig smertestillende hjelper lite har jeg selv erfart. Kartlegg hodepinen i et par måneder etter når på dagen det starter, hvor mange timer, hva som eventuelt hjelper og intensitet og ta det med til fastlegen. Slik kartlegging hjelper fastlegen med å finne mulige løsninger som kan forsøkes. Eventuelt å henvise for bedre utredning hos spesialist. Av og til kan det lindre med en fuktig og kjølig klut på pannen ei lita stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius

Spenningshodepine tenker jeg og. Bevegelse, gå turer det løser litt opp. Fysioterapi eller enda bedre,- en dyktig massør. Varmpakninger over nakken lindrer. Ellers har jeg ikke så mange gode råd, jeg sliter med det selv. Vanlig Paracet og Ibux hjelper noen ganger og noen ganger ikke, umulig å vite når det er riktig å ta eller ikke. Jeg blir verre av å ligge men når det er skikkelig ille ligger jeg til jeg kan klare å stå opp og gå litt. Bekymringer og stress skapèr hodepine, ofte er det så langt nedi underbevisstheten at man ikke er klar over hva det er. Ellers har jeg Paralgin major som hjelper noe.

Håper du finner ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...