Gå til innhold

Klarer ikke stå ved valg lenger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg nærmer meg planlagt aktivitet føles det som jeg revner og får angst for å bryte sammen .Lite holdbart når du som familie medlem helst må klare dette, og tanken på at jeg ikke klarer men helst vil bort gir sorg og en følelse av fortapelse . Får lyst til å gi opp alt. 

Anonymkode: 8d1f9...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg nærmer meg planlagt aktivitet føles det som jeg revner og får angst for å bryte sammen .Lite holdbart når du som familie medlem helst må klare dette, og tanken på at jeg ikke klarer men helst vil bort gir sorg og en følelse av fortapelse . Får lyst til å gi opp alt. 

Anonymkode: 8d1f9...34e

Kan du be din behandler om å lære deg noen konkrete teknikker mht hvordan håndtere angst som oppstår i slike situasjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (Huff)container

Jeg tror det har vært drøftet ig at jeg skal øve opp mage følelse , men ikke lett å kun ta hensyn til seg selv når du egentlig ønsker så inderlig å være et godt familie medlem 

Endret av (Huff)container
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, (Huff)container skrev:

Jeg tror det har vært drøftet ig at jeg skal øve opp mage følelse , men ikke lett å kun ta hensyn til seg selv når du egentlig ønsker så inderlig å være et godt familie medlem 

Hva betyr det å øve opp magefølelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg forstår betyr det å kjenne etter hva som er best for deg , men jeg har jo ikke bare meg selv å ta hensyn til og aktiviteter planlagt for lenge siden. Da er det trolig bedre å gjennomføre selv om magefølelse sier det bare blir vondt . Magefølelse kan forandre seg over tid og , jeg vet visst ikke hvem jeg er fra dag til dag og evnen til å presse meg er blitt mindre . Kjenner meg helt dradd og uvel.

Anonymkode: 8d1f9...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik jeg forstår betyr det å kjenne etter hva som er best for deg , men jeg har jo ikke bare meg selv å ta hensyn til og aktiviteter planlagt for lenge siden. Da er det trolig bedre å gjennomføre selv om magefølelse sier det bare blir vondt . Magefølelse kan forandre seg over tid og , jeg vet visst ikke hvem jeg er fra dag til dag og evnen til å presse meg er blitt mindre . Kjenner meg helt dradd og uvel.

Anonymkode: 8d1f9...34e

Jeg tror at helt andre tilnærminger fungerer bedre når det gjelder å håndtere angst i pressede situasjoner. Som mor, så fungerer det jo ikke til enhver tid å kjenne etter hva som vil være optimalt for deg og da. Jeg synes du skal ta opp dette med behandler på nytt og be om at dere ser på konkrete mestringsstrategier i situasjoner hvor du bør fullføre av hensyn til både de andre og deg selv på lengre sikt (det er jo ikke noe godt for selvfølelsen din å ikke klare å fullføre heller). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kanuttius

Er det en form for angst? Jeg har problemer med å gjennomføre avtaler. Feks foreldremøter og slikt er helt grusomt og magefølelsen min sier at jeg bare skal luske meg unna..som oftest går det greitt når jeg bestemmer meg for å gi blaffen i magen og møte opp men det er en kamp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de over -- Dette høres ut som en åpenbar angstlidelse, og der finnes det mye god hjelp å få for både å redusere/fjerne angsten og/eller mestre den bedre.

Dette er noe en terapeut kan hjelpe deg med, men det du kanskje kan si noe om her er når denne angsten startet? Og har du noen formening om hva som utløste den?

Det er mange ulike årsaker til at folk utvikler en angstlidelse, og riktig håndtering avhenger av dette. Som et eksempel er det vanlig å utvikle angst når du er deprimert, og da må depresjonen behandles for å komme angsten til livs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...