Gå til innhold

Har en venn som er venn med "skybert"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Overskriften sier sitt.

Min venn har laget seg en venn som ikke eksterer. H*n har gjort dette lenge. Snakker om den personen så mye at h*n tror på alt selv. Hvilken diagnose er dette? Og hvordan håndtere det?Er ikke bare meg som har reagert på dette. Men min venn forstår ikke at vi gjennomskuer. Ingen har møtt denne personen. Dette har vart i mange år. Denne 'skybert' har også profiler på div sosiale medier. Men denne blir nok styrt av min venn da det bare er VELDIG positive komplimenter til min venn gjennom disse profilene. Slik i overkant at man forstår. Tenker at min venn må ha dårlig selvtillit eller være veldig oppmerksomhetssyk eller trang for å vise på sosiale medier At h*n er "viktig- eller noe sånt. Lei av å høre på alt når man vet dette. Å ja- jeg er sikker!

Hva ville dere gjort? Min venn burde hatt hjelp tenker jeg.

Anonymkode: e5285...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hva om det er en hjelper? Jeg har tre hjelpere med navn på :) Og vi har alle engler, de hvisker oss i øret. 

Du har ikke tre "hjelpere" rundt deg. Du har derimot en sykdom som innebærer hallusinose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Janus30 skrev:

Du har ikke tre "hjelpere" rundt deg. Du har derimot en sykdom som innebærer hallusinose. 

Du altså! Jo jeg har nok det, og det har du og enten du vil det eller ei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var jeg som skrev innlegget.

Dette er verken hallusinasjon eller noen form for dissosiasjon. Eller hjelper eller hva du vil ha det til. Dette er en person skapt av min venn for å få oppmerksomhet. Min venn har laget profiler for denne 'skybert' (som jeg kaller her- men har et "virkelig" navn på disse profilene) men som både jeg og mine venner vet ikke eksterer. Denne har "familie-historie osv"(oppfunnet). Men min venn har bommet flere ganger på små ting som blir nevnt. Vi vet det er løgner og at denne personen ikke eksisterer.  Men som sagt min venn er svært opptatt av å nevne at denne personen er svært intresert i h*n osv. Det hele er bare veldig rart. Vet ikke om jeg gjør meg forstått i disse innleggene. Men er det noen som har vært i samme situasjon? Hvordan gripe fatt i den? Begynner å bli veldig nok hvis dere forstår meg.

Anonymkode: e5285...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var jeg som skrev innlegget.

Dette er verken hallusinasjon eller noen form for dissosiasjon. Eller hjelper eller hva du vil ha det til. Dette er en person skapt av min venn for å få oppmerksomhet. Min venn har laget profiler for denne 'skybert' (som jeg kaller her- men har et "virkelig" navn på disse profilene) men som både jeg og mine venner vet ikke eksterer. Denne har "familie-historie osv"(oppfunnet). Men min venn har bommet flere ganger på små ting som blir nevnt. Vi vet det er løgner og at denne personen ikke eksisterer.  Men som sagt min venn er svært opptatt av å nevne at denne personen er svært intresert i h*n osv. Det hele er bare veldig rart. Vet ikke om jeg gjør meg forstått i disse innleggene. Men er det noen som har vært i samme situasjon? Hvordan gripe fatt i den? Begynner å bli veldig nok hvis dere forstår meg.

Anonymkode: e5285...e36

Hva svarer han dersom dere tar opp dette temaet med ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, frosken skrev:

Hva svarer han dersom dere tar opp dette temaet med ham?

Aller først trodde man jo at denne personen eksisterte. Men etterhvert når alt blir rart. Man møter denne aldri og denne personen kommer på ingen sosiale arangemanger min venn steller i stand . Så falt brikkene på plass til alle oss. Dette er jo helt sykt osv. 

Nå har det gått så langt at jeg gir ingen resspons når denne "personen" blir nevnt av min venn. Gidder ikke. 

I håp om at dette kan ta slutt og at dette ikke gir min venn noe oppmerksomhet som føles tilfredstillende for min venn om du forstår? 

Aner jo ikke hvordan man skal gripe dette fast . Eller i det hele tatt bry seg så mye om det? Skal man bare la h*n leve i denne fantasiverden/vennen. Eller ta en konfrontasjon? Har også hørt at folk i hjelpeapperat har stusset på dette ang min venn.

Anonymkode: e5285...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aller først trodde man jo at denne personen eksisterte. Men etterhvert når alt blir rart. Man møter denne aldri og denne personen kommer på ingen sosiale arangemanger min venn steller i stand . Så falt brikkene på plass til alle oss. Dette er jo helt sykt osv. 

Nå har det gått så langt at jeg gir ingen resspons når denne "personen" blir nevnt av min venn. Gidder ikke. 

I håp om at dette kan ta slutt og at dette ikke gir min venn noe oppmerksomhet som føles tilfredstillende for min venn om du forstår? 

Aner jo ikke hvordan man skal gripe dette fast . Eller i det hele tatt bry seg så mye om det? Skal man bare la h*n leve i denne fantasiverden/vennen. Eller ta en konfrontasjon? Har også hørt at folk i hjelpeapperat har stusset på dette ang min venn.

Anonymkode: e5285...e36

Jeg er litt forundret over at dere ikke bare diskuterer dette direkte med ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 5.11.2017 den 8.32, frosken skrev:

Jeg er litt forundret over at dere ikke bare diskuterer dette direkte med ham.

Har du tips om hvordan vi kan begynne å ta det opp med han direkte? Er redd for å såre da dette er veldig i livet til min venn. Er så synlig overalt på sosiale medier. Der han svarer denne 'skybert' begge veier. For å få positive tilbakemeldinger og vise seg viktig og populær. Forstår det slik på måten det blir gjort på. Er redd for hva som skjer når vi gjennomskuer. Og hvordan reaksjonen blir. Er ikke lurt å ta alt på engang tenker jeg. Eller hva har du/dere ville gjort?

Anonymkode: e5285...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du tips om hvordan vi kan begynne å ta det opp med han direkte? Er redd for å såre da dette er veldig i livet til min venn. Er så synlig overalt på sosiale medier. Der han svarer denne 'skybert' begge veier. For å få positive tilbakemeldinger og vise seg viktig og populær. Forstår det slik på måten det blir gjort på. Er redd for hva som skjer når vi gjennomskuer. Og hvordan reaksjonen blir. Er ikke lurt å ta alt på engang tenker jeg. Eller hva har du/dere ville gjort?

Anonymkode: e5285...e36

Hvordan fungerer personen i dagliglivet med hensyn til jobb etc?

Anonymkode: ff44b...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...