Gå til innhold

Har du opplevd psykose??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du opplevd psykose?? Var det skremmende? Eller Hvordan var det?

Anonymkode: fe18d...6ba

Tror jeg var psykotisk i et år og det var det jævligste jeg har opplevd. Redd hele tiden, samtidig kunne ALT skje så det var vel spennende og. Men jeg brydde meg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil dere forklare hva som skjedde i psykosen?? Hørte dere stemmer eller så ting? Eller følte dere overvåket eller forfulgt?

Anonymkode: fe18d...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil dere forklare hva som skjedde i psykosen?? Hørte dere stemmer eller så ting? Eller følte dere overvåket eller forfulgt?

Anonymkode: fe18d...6ba

Jeg hørte stemmer veldig ofte, flere ganger for dagen og så også personer og skygger. Følte meg overvåket av aliens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vil dere forklare hva som skjedde i psykosen?? Hørte dere stemmer eller så ting? Eller følte dere overvåket eller forfulgt?

Anonymkode: fe18d...6ba

Var i et spill jeg måtte spille 

visste jeg var overvåket 

hørte stemmer og så ting 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest elina777

Trodde hjernen bak spillet , han jeg var forelska i, hadde puttet et hemmelig kamera i laptopen min og så på meg 

og han hadde en bil som fulgte etter meg

rapporterte til han

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig uviss på det og får kanskje aldri noe godt svar da alt er foreldet eller finnes ikke i arkivene noe sted da alt er annerledes organisert i dag.

Lurer av og til om det hele var utslaget av generasjonskløften mellom menneskene dengang og også faglige generasjonsskifte ikke bare her i landet.

Skulle bare ønske jeg hadde sluppet mye da man aldri egentlig prøvet å hjelpe meg med min historikk å komme på bena egentlig.

Hvordan alt er i dag for de dette berører som sterkest nå sompasienter i et eller annet ledd i systemet vet jeg ingentng faglig om da min yrkesvei har vært mye annet enn helserelaterte emner.

Mitt inntrykk er vel bare at mange ikke får såkalt adekvat hjelp og at rettsvernet glipper for så mange. Det er lett å bli den " håpløse".I dag føler jeg bare fortvilelse.

Og jeg tenker ofte på hvordan det går med alle de som ikke klarte å få den hjelpen jeg fikk engang.

Anonymkode: 37fd7...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde Satan implanterte tanker i mitt hode, som Gud som overvåket hjernen min hørte og trodde var min vilje. Jeg så tegn over alt, og alt var hemmelige bekreftelser på att gud misforstod. Jeg kunne feks få en tvangstanke so sa "jeg selger min sjel til djevelen, og gir min samboer til Satan så hun må dø" også trodde jeg gud hørte dette og da måtte jeg be til gud så han ikke trodde jeg faktisk gjorde det. Så måtte jeg gjøre noe for å bevise for gud att jeg ikke mente det, og da kunne jeg feks spise noe jeg spydde av ,for å bevise att jeg elsket min samboer Jeg ba mange hundre ganger om dagen, og kranglet med stemmen i hodet slik att folk så meg snakke med meg selv. Dette gikk heldigvis over med zyprexa og seroquel.

Anonymkode: a9f9a...42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde Satan implanterte tanker i mitt hode, som Gud som overvåket hjernen min hørte og trodde var min vilje. Jeg så tegn over alt, og alt var hemmelige bekreftelser på att gud misforstod. Jeg kunne feks få en tvangstanke so sa "jeg selger min sjel til djevelen, og gir min samboer til Satan så hun må dø" også trodde jeg gud hørte dette og da måtte jeg be til gud så han ikke trodde jeg faktisk gjorde det. Så måtte jeg gjøre noe for å bevise for gud att jeg ikke mente det, og da kunne jeg feks spise noe jeg spydde av ,for å bevise att jeg elsket min samboer Jeg ba mange hundre ganger om dagen, og kranglet med stemmen i hodet slik att folk så meg snakke med meg selv. Dette gikk heldigvis over med zyprexa og seroquel.

Anonymkode: a9f9a...42b

Herregud, stakkars deg.. Glad det gikk over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har vært psykotisk flere ganger. Det mest skremmende er tanken på å få det igjen, derfor prøver jeg å leve slik jeg vet jeg må for å holde meg friskest mulig. Samt at jeg tar medisinene mine (selv om jeg ofte har lyst til å slutte med dem)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, s e b r a skrev:

Herregud, stakkars deg.. Glad det gikk over.

Jeg er også glad det gikk over. Det var ikke noe gøy, men heldigvis fikk jeg behandling :)

Anonymkode: a9f9a...42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Behandlerne sier jeg er pågående psykotisk nå.

De bør du høre på.

Anonymkode: 7ab16...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De bør du høre på.

Anonymkode: 7ab16...76b

Ja, er bare ikke så lett å innse.. Schizoaffektiv mener de, jeg mener at jeg bare lever på feil planet.

Anonymkode: dbb20...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...