Gå til innhold

Alene i julen./ føler seg ensomme


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Jeg oppretter en tråd for dem som enten skal være alene i julen/ eller kan føle seg ensomme. Jeg gjør det fordi jeg føler med folk som er i den situasjonen. Og jeg håper på at hvis det er noen som er lei seg fordi de føler seg alene, så kan de skrive noen ord om det her. Jeg skal selv være sammen med familie, og føler meg sjelden ensom. Jeg liker å være mye alene for meg selv... sånn har jeg alltid vært. 

Men er det noen her inne som føler seg ensomme, eller skal være alene i julen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg oppretter en tråd for dem som enten skal være alene i julen/ eller kan føle seg ensomme. Jeg gjør det fordi jeg føler med folk som er i den situasjonen. Og jeg håper på at hvis det er noen som er lei seg fordi de føler seg alene, så kan de skrive noen ord om det her. Jeg skal selv være sammen med familie, og føler meg sjelden ensom. Jeg liker å være mye alene for meg selv... sånn har jeg alltid vært. 

Men er det noen her inne som føler seg ensomme, eller skal være alene i julen? 

Er ensom hele året. En ekstra dag spiller ingen roll.e

Anonymkode: 97876...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er ensom hele året. En ekstra dag spiller ingen roll.e

Anonymkode: 97876...317

Ja er sant det. Når man føler seg en som hele året uansett så er det ikke rart at man tenker at en ekstra dag spiller ingen rolle. 

Jeg er ikke særlig sosial annet enn at jeg har barna. Ellers har jeg kontakt med familien min. Jobber i en jobb der jeg prater mye med mennesker. Når jeg først har fri så føler jeg ikke behov for annet enn å være med barn eller familie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være alene. Det er selvvalgt. Jeg har ikke egen familie og orker ikke øvrig familie som foreldre og søsken fordi de stresser meg. Jeg vil heller være alene og ha ganske vanlige hverdager i jula, kanskje med et glass vin til maten og noen stearinlys.

Anonymkode: 43e2e...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg oppretter en tråd for dem som enten skal være alene i julen/ eller kan føle seg ensomme. Jeg gjør det fordi jeg føler med folk som er i den situasjonen. Og jeg håper på at hvis det er noen som er lei seg fordi de føler seg alene, så kan de skrive noen ord om det her. Jeg skal selv være sammen med familie, og føler meg sjelden ensom. Jeg liker å være mye alene for meg selv... sånn har jeg alltid vært. 

Men er det noen her inne som føler seg ensomme, eller skal være alene i julen? 

Jeg har vært alene i julen, er det fortsatt mye og blir egentlig litt trøtt av denne "stakkars ensomme i julen". Jeg synes ikke synd på meg selv, jeg koser meg. Jeg nyter hver eneste fridag, lager gode middager, slapper av med bøker, vin, tv og turer. Jeg er heldig å ha noe å gå til på hverdagene, i lange perioder av mitt liv hadde jeg ikke det men likevel koste meg riktig så godt alene i høytiden. Jeg forstår at du mener det godt, men keep in mind at fordi om noen er alene, selvvalgt eller ikke, så kan det være like så hyggelig som å være i selskap med andre, vi er ulike.

Anonymkode: 85afa...205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært alene i julen, er det fortsatt mye og blir egentlig litt trøtt av denne "stakkars ensomme i julen". Jeg synes ikke synd på meg selv, jeg koser meg. Jeg nyter hver eneste fridag, lager gode middager, slapper av med bøker, vin, tv og turer. Jeg er heldig å ha noe å gå til på hverdagene, i lange perioder av mitt liv hadde jeg ikke det men likevel koste meg riktig så godt alene i høytiden. Jeg forstår at du mener det godt, men keep in mind at fordi om noen er alene, selvvalgt eller ikke, så kan det være like så hyggelig som å være i selskap med andre, vi er ulike.

Anonymkode: 85afa...205

Enig i det. Jeg er ikke sosial selv. Men jeg tenker mest på de som ikke liker å være alene / føler seg ensomme. Man er ikke ensom om man liker å være alene. Kan ha det fint i eget selskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan lære å kose seg i julen alene. Det kan være lurt å øve seg i det, for da blir ikke tanken så skremmede. Jeg var veldig redd for å være alene i julen inntil jeg var det første gang, da valgte jeg å prøve det for å "ta tyren ved hornene". Jeg pyntet til jul, kjøpte inn god julemat, og hadde på TV-sendinger hele kvelden (som var koselig å se på og da følte jeg meg mindre alene). Det gikk faktisk helt greit.

Siden fikk jeg barn, og siden ble jeg alene med barn. Jeg har lite familie ellers. I år skal barna og jeg til en arrangert julekveld for barnefamilier og andre som har lyst, i Jakobskirken i Oslo. Jakobs jul. Gleder oss til det.

Anonymkode: 9c239...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...