Gå til innhold

Hva skjer når man blir innlagt pga depresjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er alvorlig deprimert og har nettopp startet behandling. (Ikke fått utskrevet medisiner enda) Jeg har hørt at man kan bli værre i ca 1 mnd når man begynner på medisiner og til de begynner å virke. For å si det sånn, er allerede så gale at jeg prøver å holde meg i skinnet for ikke å dette så langt ned at jeg ikke overhodet skal klare å komme meg opp igjen. Jeg kjenner at jeg kan takle dette en stund til, men IKKE at det blir værre  og hvertfall ikke i opptil en mnd. Så hva gjør man da? Jeg leser st folk kan bli innlagt med depresjon, men hva skjer der? Finnes det noe alternativ for de som sliter Max, men vil unngå innleggelse pga det? Det er ikke fare for at jeg vil ta mitt eget liv, men jeg trenger  hjelp og noe som bedrer situasjonen innen ikke altforlang tid. Og for all del ikke forværrer den.

Anonymkode: 45da1...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Som sagt i en annen tråd: Det er tre ting som hjelper mot depresjon - aktivitet, psykoterapi og medisiner. Aktivitet må alle ha i behandlingen.

Kommer depresjonen mer "innenfra" som en sykdom uten noen klar påviselig grunn i dagliglivet, er medisiner det viktigste. Medisiner begynner ofte å virke etter ca to uker.

Kommer depresjonen mer som en forståelig reaksjon på konflikter og vanskelige livsforhold, er psykoterapien den viktigste intervensjon.

 

Anonymkode: 5e64d...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest franklyscarlet

Dette er kun min opplevelse, men:

Første gang jeg begynte på antidepressiva ble ingenting verre. Jeg synes effekten kom fort. Fikk bivirkninger som "lam klitoris" (gikk over etter hvert), mindre sultfølelse og innsovningsvansker, ellers ingenting. Fikk fort mer energi, og kom raskere ut av depresjonen enn forventet. Husker at jeg tenkte "hvorfor har jeg ikke prøvd dette før"? 

Håper det går bra for deg. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke dette et utgått prosjekt?

 

Anonymkode: 57ea2...0a2

Er det ikke bare å søke på kommunen din? Hvis det ikke er et prosjekt i din kommune, så er det ikke-eksisterende eller utgått. I min kommune er det rask psykisk helsehjelp. Det står vel også at dette ikke er i alle kommuner? Hvis det er i din kommune så står det inne på nettsidene til kommunen. 

Anonymkode: 0055d...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...