Gå til innhold

Bøker om sinnemestring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan noen anbefale bøker om sinnemestring de har brukt og funnet gode?

Kurs er også under vurdering, kan også ta anbefalinger på slike, men i første omgang ønskes det å prøve egenbehandling via bøker

Sinnet kommer trolig fra oppvekst og hendelser gjennom livet og opptrår i situasjoner når personen blir behandlet på en måte at det kommer følelser til syne som ligner følelsene vedkommende har fått ved disse hendelsene i oppveksten

Personen klarer til dels å styre en god stund men så lenge situasjonen ikke ender så vil h»n alltid ende opp med sinne. Eks diskusjoner med en partner som tenker veldig anneledes og dermed setter vedkommende i satte situasjoner gang på gang

Sinnet kan også opptre ute ved at personen blir «dårligl behandlet i en butikk ol.

Ønsker derfor en bok som tar for seg sinnemestring der oppvekst er med i bildet og hvor det er konkrete ting som setter det i gang. Personen går altså ikke rundt og er sint «hele tiden» uten å vite hvorfor

Gjerne Eb bok også med tips for situasjoner som trekker i langdrag hvor man må beholde roen over tid, som feks i lengre diskusjoner med andre mennesker slik at det er vanskelig å trekke seg unna/ende situasjonen kontant

Takker så mye for tips. 

Anonymkode: 53c8d...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan bli ganske sint og frustrert dersom noen oppfører seg skikkelig dårlig. Altså jeg går ikke fysisk til verks men jeg har noen ganger latt de virkelig få høre hvordan de oppfører seg. Har funnet ut at det ikke alltid nytter å bli sint. Det er ikke alltid verdt det. Det er faktisk ganske sjelden jeg blir sint. Folk må tråkke bra hardt på meg før jeg tilslutt koker. Og jeg kunne gjerne tenke meg å lese noen tips innen sinnemestring jeg også  

Det som jeg har lært meg er å bare vike unna situasjoner hvor jeg vet vedkommende bare vil lage styr og drama. Istedet for å si for mye så er jeg stille. Det spørs situasjon såklart men jeg har funnet ut at det ikke er verdt å bruke tid på å vise særlig sinne. Er noen en drittsekk så forstår de det gjerne ikke selv alltid så beste er å bare holde stille så lenge en ikke bare må si noe. 

Men en slik bok er interessant. Har hørt at telleregelen er bra. :)

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint når man kan tie stille eller vike unna i en situasjon men i en samtale med feks sin partner om problemer/situasjoner som bør løses så går ikke alltid dette. Så klart burde man tenkt hjelp i kommunikasjon for begge parter kanskje, men vedkommende trenger altså i første hånd å lære seg å klare å samtale/oppleve situasjoner fra A til Å uten at det eskalerer i sinne. Også i situasjoner der vedkommende blir direkte provosert ihht oppførsel fra den andre part og egentlig «har grunn til å bli sint»

Tellemetode er prøvd uten hell. 

For tiden prøves også meditasjon og tankefelt på egenhånd i håp om å få kontroll på tanker og følelser som kan oppstå i løpet av dagen slik at hendelser/samtaler som oppstår kan foregå med blankest mulig ark

 

Anonymkode: 53c8d...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WTF? Hvem hadde ikke blitt forbanna av det der? Det er da ingen som klarer kontrollere seg om de har en partner som skal ha forbanna diskusjoner som varer og varer? Jeg hadde ikke blitt bare sint da, jeg hadde kastet partner på hue og rævva ut så jeg fikk være i fred og kastet sinnemestringsbøker i hodet på vedkommende. 

Anonymkode: c1c7c...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...