Gå til innhold

Hvor mye har du i inntekt pr måned?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest franklyscarlet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I måneden, eller 6000 hver 14 dag?

Anonymkode: 61e52...84a

Jaja. 6000 pr. 14 dag, men det blir jo 12.000 i måneden. Og det var månedlig inntekt det ble spurt om her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, franklyscarlet skrev:

Jaja. 6000 pr. 14 dag, men det blir jo 12.000 i måneden. Og det var månedlig inntekt det ble spurt om her. 

Nei, det blir 13.000 i måneden det.

Anonymkode: 61e52...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest franklyscarlet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det blir 13.000 i måneden det.

Anonymkode: 61e52...84a

Jeg er dårlig i matte, jeg skal innrømme det. - Men er ikke 6 + 6 = 12? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, franklyscarlet skrev:

Jeg er dårlig i matte, jeg skal innrømme det. - Men er ikke 6 + 6 = 12? 

Det er 4,3333 uker på mnd i snittt (52/12). Du får 3.000 pr uke, altså 13.000 i måneden.

Anonymkode: 61e52...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest franklyscarlet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er 4,3333 uker på mnd i snittt (52/12). Du får 3.000 pr uke, altså 13.000 i måneden.

Anonymkode: 61e52...84a

Ok. Beklager så meget for feilopplysningen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
37 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jepp.

Men er det verdt det? Personlig ville jeg prioritert mer fritid og mindre stress. Hvor mye penger trenger man liksom.

Anonymkode: 61e52...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
2 timer siden, cilie skrev:

Men hvis du kun jobber halvt og i en jobb som ikke krever utdanning, så synes jeg du har mye utbetalt. 

Jeg får øverste tariff i butikk. Og det er bra med 17 000 til 20 000 utbetalt per måned for halv stilling i en butikk. Men det er årsaken til at det er vanskelig å få jobb for meg. De vil ansette de rimeligste arbeidstakerne og ikke en i min alder pga lønn. Kjipt men sant. Men jeg har en ganske bra lønn for å jobbe så lite. Jeg jobber mye 50 prosent. Jeg tjener minst 200 kr i timen pluss et tillegg på ca  1800 - 4500 kr per måned. Det som er kjipt er at jeg allikevel tjener for lite med tanke på at stillingen er halv. 

Er nok flere yrker som har det sånn. Vaskehjelp blant annet. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg får øverste tariff i butikk. Og det er bra med 17 000 til 20 000 utbetalt per måned for halv stilling i en butikk. Men det er årsaken til at det er vanskelig å få jobb for meg. De vil ansette de rimeligste arbeidstakerne og ikke en i min alder pga lønn. Kjipt men sant. Men jeg har en ganske bra lønn for å jobbe så lite. Jeg jobber mye 50 prosent. Jeg tjener minst 200 kr i timen pluss et tillegg på ca  1800 - 4500 kr per måned. 

Kanskje du må gå ned i timelønn for å få ny jobb?

Anonymkode: 61e52...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du må gå ned i timelønn for å få ny jobb?

Anonymkode: 61e52...84a

Funker ikke. De vil allikevel ikke ansette meg fordi mange bedrifter føler at de må følge tariff. Er ungdommer de vil ha i mitt yrke. Det virker vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, Mina1 skrev:

Funker ikke. De vil allikevel ikke ansette meg fordi mange bedrifter føler at de må følge tariff. Er ungdommer de vil ha i mitt yrke. Det virker vanskelig. 

Begynne å jobbe med noe annet da.

Anonymkode: 61e52...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg får øverste tariff i butikk. Og det er bra med 17 000 til 20 000 utbetalt per måned for halv stilling i en butikk. Men det er årsaken til at det er vanskelig å få jobb for meg. De vil ansette de rimeligste arbeidstakerne og ikke en i min alder pga lønn. Kjipt men sant. Men jeg har en ganske bra lønn for å jobbe så lite. Jeg jobber mye 50 prosent. Jeg tjener minst 200 kr i timen pluss et tillegg på ca  1800 - 4500 kr per måned. Det som er kjipt er at jeg allikevel tjener for lite med tanke på at stillingen er halv. 

Er nok flere yrker som har det sånn. Vaskehjelp blant annet. 

Skal du som litt eldre enn 20-åring tjene bra i butikk (nå synes jeg du har bra timelønn da), må du nesten ha kompetanse f.eks innen ferskvare. Da får du jo bedre betalt enn de som sitter i kassen eller er på lageret. Men det har du kanskje, siden lønnen er såpass høy? 

Problemet er vel heller at du ikke får noen form for støtte for de 50% du ikke er i jobb? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ca det samme beløp etter skatt i ventelønn og er 63 år og  igjen arbeidsledig.

Mye av hva som skjer i politikken i dag er jeg mere bekymret for. Det virker som folk flest for alvor nå må begynne å betale mye mer for seg og sine når det gjelder skole og helse og absolutt alt. Det er de ressursterke grupper som har all makt i sine hender i dag.

Det er bare uforståelig at tingene kan gå så langt.

Anonymkode: a1284...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har god utdannelse . Jobbet trofast og godt i nesten tredve år. Så ble jeg psykisk syk. Og fordi jeg ikke orket runden med NAV enda spurte jeg om redusert stilling. Tenkte jeg etter hvert skulle øke opp igjen. Gikk noen få år med redusert stilling før det « krasjet « helt. Endte derfor opp som ufør med minste sats. Trygden ble regnet ut fra de siste årene. Andre som aldri har jobbet kan  få mye mer. Litt surt egentlig men regler er regler. 😊. 

Anonymkode: 8087a...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke lett nei. Spesielt med mere og mere økende blodsugerpriser på alt som har med helse å gjøre. 

Anonymkode: a1284...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er heldigvis så veldig mye man klan klare seg veldig fint uten. Man må gjøre som politikerene å redusere på ting pø om pø.

Anonymkode: a1284...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Slik også her. Det er bare å spare på strømmen så godt man kan. Blir vel som i Amerika der de alltid har vært så dannet at de aldri snakket om de ørsmå pensjonene sine. Husker det fra jeg var barn. Bare fantastiske mennesker dog.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 21.3.2018 den 14.53, AnonymBruker skrev:

Stress er det ja. Jeg er renholder på en skole. Staben med renholdere er halvert det siste året. Skolen er fortsatt like stor som før så vi sliter og stresser 

Anonymkode: d441d...6bc

Får dere flere pauser enn en? Vi har 3 pauser på sykehuset, det hjelper betraktelig. 

Anonymkode: 51c42...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...