Gå til innhold

er jeg gal????


lize_

Anbefalte innlegg

i dag var det en rar dag...!

spiste ikke mye, men 3 skiver...

jeg komm ut til kjæresten min, Da var jeg fast bestemt på at vi skulle spise kebab på et gatekjøkken...

Men så var han ikke sulten...så han ville ikke ha...da ble jeg flyforbanna, jeg begynnte nesten å grina av jeg var sint...å fortvilet for jeg hadde ikke spist på nesten 12 timer...

Jeg har det åsså slik jeg spiser IKKE alene...på offentlege steder....da er jeg redd alle skal sitte å se rart på mei der jeg sitter å trykker i meg mat...Føler de ser på mei å tenker: FEITE FAEN, du burde ikke få lov å spist hva du vill...!!!

Er dette normalt for alle???

eller er jeg steike gal i hode mitt?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har også den greia med å spise offentlig alene. Jeg takler f.eks. ikke å spise en sjokolade på åpen gate osv.

Føler alle tenker æsj hun ekle der bør ikke spise ihvertfall...

Ganske irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har også den greia med å spise offentlig alene. Jeg takler f.eks. ikke å spise en sjokolade på åpen gate osv.

Føler alle tenker æsj hun ekle der bør ikke spise ihvertfall...

Ganske irriterende!

nei, du er nok ikke den eneste som føler d sånn! jeg spiser helst alene, men hvis jeg MÅ spise ute haaaaater jeg å gjøre det alene...har de samme tankene som deg..dessuten får jeg mye bedre samvittighet hvis andre spiser oxo! vet det er dumt, men allikevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære lize! Det er mange som beskriver lignende episoder, tanker og følelser som du forteller her. Det er det som gjør livet så vanskelig når en sliter med en spiseforstyrrelse,- alle de kaotiske tankene og følelsene. Mye av dagen går med til å tenke mat, vekt og utseende- og da kan det bli vanskelig å forholde seg til andre ting, spesielt når ting ikke blir slik en selv har tenkt seg det. Andre kommer forstyrrende inn i dine tanker og følelser,- og kanskje din kjæreste heller ikke vet at du sliter med en spiseforstyrrelse. Det blir da ofte raseri, sinne,- i stedet for forståelse, da f.eks din kjæreste ikke kan lese dine tanker og følelser og du kanskje heller ikke klarer å si noe om hvorfor du egentlig ble så sint. Du er også kanskje der at du heller ikke forstår hvorfor du reagerer sånn som du gjør. Du er ikke gal,men for at du på sikt skal få det bedre råder jeg deg å søke hjelp slik at du kan forstå og skjønne deg selv bedre etterhvert, lykke til!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...