Gå til innhold

Svak.. hvordan bli sterkere?


Utafor

Anbefalte innlegg

Jeg føler at mine problemer er kun en dråpe i havet sammenliknet med hva mange av dere andre sliter med.. men likevel klarer jeg ikke å holde ut med dem. Jeg holder på å gå på veggen, og hver dag er et helvete. Spesielt etter at jeg har våknet, dvs, hver gang jeg våkner føles det så håpløst ut å våkne til det samme uutholdelige livet. I en alder av 25 år har jeg aldri hatt noen som har satt meg "høyest" her i verden, og jeg opplever hele tida at folk foretrekker andre mennesker fremfor meg. Og svak som jeg er tar jeg det til meg, blir såret, så utrolig lei meg. Griner inni meg hver dag, men ingen kan se det. Det er ille nok at jeg er svak inni meg, utenpå kan jeg iallefall late som jeg er litt sterk. Aner ikke hvorfor alt føles så håpløst, men dagene er så tunge! Den tunge klumpen som ligger i magen og ruger, samtidig som tomrommet inni meg blir større og større.. så vanskelig å beskrive.. hva er det som har gjort meg sånn? Hvorfor klarer jeg ikke å leve med meg selv som jeg er? Hvorfor har jegf ikke styrke nok til å håndtere mine problemer.. som tross alt er minimale sammenliknet med mange av dere andres.. Og på toppen av det hele er jeg patetisk som sitter her og syter.. hater meg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lina1365380363

Hei!

Dine problemer er ikke mindre enn "andres",de plager DEG, og du er IKKE patetisk!

Det er vondt å ha det slik, og det kan virke som du kanskje er inne i en depresjon.

Når du har det slik, tror jeg det også bunner i lav selvtillitsfølelse. Har vært plaget av det selv, og det er typisk at alle "andre" er liksom bedre enn deg(en kan føle det slik),at alt de sier er mer meningsfullt enn det dumme en føler selv en sier..,

selv om dette ikke er sant!

Husk du er LIKE VIKTIG som alle andre her i verden, og dine meninger er like viktig.

Jeg liker ordtaket som sier: Du er verdifull. Dette gjelder alle!Selvtilliten min er blitt mye bedre heldigvis, og jeg ser på meg som likeverdig med alle andre.Tenk: hvem er egentlig "andre"? Bare vanlige folk med sine problemer, akkurat som deg!De er hverken bedre, eller mer verd enn DEG!

Husk det!

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillat deg og sette deg selv høyest.

Dine problemer er ikke bare er en dråpe i havet, for du føler det på kroppen hver dag. Og det er det bare du som gjør.

Du må ikke undervurdere deg selv eller dine problemer! Da blir du sittende igjen med skyldfølelse også på toppen av alt. Du må ikke la noen fortelle deg at det du sliter med er bagateller i forhold til andres problemer for det er ikke sant.

Du har lov til å bry deg om deg selv. Det skal du ikke ha dårlig samvittighet for. Og det er ikke patetisk. Du skal tro at du ER noe! Du er likeverdig med alle!

*trøsteklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillat deg og sette deg selv høyest.

Dine problemer er ikke bare er en dråpe i havet, for du føler det på kroppen hver dag. Og det er det bare du som gjør.

Du må ikke undervurdere deg selv eller dine problemer! Da blir du sittende igjen med skyldfølelse også på toppen av alt. Du må ikke la noen fortelle deg at det du sliter med er bagateller i forhold til andres problemer for det er ikke sant.

Du har lov til å bry deg om deg selv. Det skal du ikke ha dårlig samvittighet for. Og det er ikke patetisk. Du skal tro at du ER noe! Du er likeverdig med alle!

*trøsteklem*

Takk for respons.. vet ikke helt hva jeg skal si.. formen er ca likedan i dag som den var i går, men hjalp litt å lese oppmuntrende svar her på DO. Er veldig trøtt nå, men tør ikke sove, er så redd for den følelsen som dukker opp i det jeg våkner.. Skal til psykiatreren i morgen igjen.. kanskje jeg for en gangs skyld klarer å sette ord på hvordan jeg føler meg..

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dine problemer er ikke mindre enn "andres",de plager DEG, og du er IKKE patetisk!

Det er vondt å ha det slik, og det kan virke som du kanskje er inne i en depresjon.

Når du har det slik, tror jeg det også bunner i lav selvtillitsfølelse. Har vært plaget av det selv, og det er typisk at alle "andre" er liksom bedre enn deg(en kan føle det slik),at alt de sier er mer meningsfullt enn det dumme en føler selv en sier..,

selv om dette ikke er sant!

Husk du er LIKE VIKTIG som alle andre her i verden, og dine meninger er like viktig.

Jeg liker ordtaket som sier: Du er verdifull. Dette gjelder alle!Selvtilliten min er blitt mye bedre heldigvis, og jeg ser på meg som likeverdig med alle andre.Tenk: hvem er egentlig "andre"? Bare vanlige folk med sine problemer, akkurat som deg!De er hverken bedre, eller mer verd enn DEG!

Husk det!

Lykke til.

Takk for respons.. alltid ok å høre fra folk som selv har slitt med de samme tankene.. hvordan klarte du å komme deg opp? Føles som jeg sitter i bunnen av en brønn jeg ikke klarer å klatre ut av..

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lina1365380363

Takk for respons.. alltid ok å høre fra folk som selv har slitt med de samme tankene.. hvordan klarte du å komme deg opp? Føles som jeg sitter i bunnen av en brønn jeg ikke klarer å klatre ut av..

Mvh

Hei-Utafor!

Takk for svar.

Skal prøve å svare deg så godt jeg kan.Jeg slet med både angst og depresjon, lav selvtillit.

Det virker som du er på vei inn i en depresjon,siden du har dette store tomrommet i deg.

Det er selvfølgelig ikke sikkert.

Men jeg måtte få antidepressiva for angsten og depresjonen. Det ble etterhvert mye bedre.

Selvtilliten har jeg måttet jobbe med.Det kan ta lang tid, men det har mye med tankene dine å gjøre.Faktisk det meste.

Du MÅ prøve å få bedre tanker om deg selv, tenke at du er like mye VERDT som alle andre, dine meninger er faktisk LIKE VIKTIG som andres, hvorfor er de andre så mye bedre enn deg, f.eks. Det er faktisk noe en bare tror."Andre" kan slite med sitt, INGEN er feifri eller helt fri for problemer.

Før hjalp det ikke å tenke noe som helst, for den lave selvtillitten var der uansett. Men med tiden er den blitt svært bra p.g.a. tankegangen min.

Tenk litt på om du føler du

trenger hjelp med å komme ut av den depressive følelsen.

For å bli sterkere, trenger vi noen ganger litt profesjonell hjelp også.

Når vi klatrer oppover brønnen, må vi ta trinn for trinn.

Begynn med det som er vanskeligst for deg.

Masse hilsen fra..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...