Gå til innhold

Krangling og kverulering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

jeg forstår ikke at krangling og kverulering ut over en hver rimelighet får fortsette å ta så stor plass her på dol

 

For mindre er enkelte blitt utestengt og det er ganske slitsomt, man kan ikke kommentere i en del tråder, når det gjelder visse emner uten å bli anklagd urettmessig for å være høyre eller venstrevridd, rasist eller andre ting.

For man må være helt enig med de ekstreme ytterpunktene.

 

"Debattene", som heller er en sandkassekrig, bærer preg av stor grad av intoleranse, er man ikke enig, er det umulig å mene noe, da man får usaklige tilbakemeldinger enten det er fra N& N eller sør.

 

Jeg vet mange mistrives med dette, noen ganger må man bare respektere at man mener ulikt og holde seg borte fra visse debatter, der man mer er interessert i å innprente andre sitt syn, noe som er umulig. Særlig ut i fra de ord og den vinkling som brukes i de såkalte meningsutvekslinger, som mer er små interne maktkamper, og barnslige og lite konstruktive.


Anonymous poster hash: 0a96e...d5d



Anonymous poster hash: 0a96e...d5d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig.

Sjekk tråd etter tråd, hvor man blir utsatt for personangrep som "psykopat" og det som verre er. Det er ofte en eksterm personfokusering, og gjerne de samme som går igjen og igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig.

Sjekk tråd etter tråd, hvor man blir utsatt for personangrep som "psykopat" og det som verre er. Det er ofte en eksterm personfokusering, og gjerne de samme som går igjen og igjen.

 

Sier du nå faktisk at du er helt enig i dette?:

 

"Debattene", som heller er en sandkassekrig, bærer preg av stor grad av intoleranse, er man ikke enig, er det umulig å mene noe, da man får usaklige tilbakemeldinger enten det er fra N& N eller sør.

 

 

 

I så fall - applaus til ny selvinnsikt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig.

Sjekk tråd etter tråd, hvor man blir utsatt for personangrep som "psykopat" og det som verre er. Det er ofte en eksterm personfokusering, og gjerne de samme som går igjen og igjen.

 

Og selvinnsikten din er like fraværende som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig.

Sjekk tråd etter tråd, hvor man blir utsatt for personangrep som "psykopat" og det som verre er. Det er ofte en eksterm personfokusering, og gjerne de samme som går igjen og igjen.

 

 

Og selvinnsikten din er like fraværende som vanlig.

Takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde vært fint med et eget skjult forum der Sør og de tre, fire andre kunne krangle i fred uten å sette hele forumet i et dårlig lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært fint med et eget skjult forum der Sør og de tre, fire andre kunne krangle i fred uten å sette hele forumet i et dårlig lys.

Det var et "Forum for politikk" her i riktig gamle dager.  Det fungerte som kranglesandkasse, i hvert fall på den måten at de verste tiradene ikke kom på Åpent.  Men det var jo ikke "skjult" - så det måtte stenges til slutt :wacko:  Jeg husker ikke om dette var før din tid.   

 

Hoved-debattanten derfra er forsvunnet for mange år siden, men det finnes flere - eh - egnede arvtakere. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, og 'religion' :D det var fristedet for denslags haha. Var litt på forumet i 'riktig' gamle dager. Da hadde vi flisgubben (er det samme som N&N ?), Conan, Andor .. og-.. Sør ?, på den tiden gikk politiske debatten mye om skatt, fordeling, styre og stell etc. Så var det en del israeltråder. Jeg vet ikke, mins å huske at det var litt mer sivilisert tone, selv om mye er omtrent som i dag :D

"Politikk og livssyn" (eller omvendt) tror jeg det het.  Jeg leste ikke så mye der, for den gangen var det mye aktivitet på forumene for barn, graviditet og barnløshet, som egentlig interesserer meg mest.  Men etter at BarnIMagen kom, har det blitt mye stillere der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline

Det var et "Forum for politikk" her i riktig gamle dager.  Det fungerte som kranglesandkasse, i hvert fall på den måten at de verste tiradene ikke kom på Åpent.  Men det var jo ikke "skjult" - så det måtte stenges til slutt :wacko:  Jeg husker ikke om dette var før din tid.   

 

Hoved-debattanten derfra er forsvunnet for mange år siden, men det finnes flere - eh - egnede arvtakere. 

 

Det er veldig fint når dere klarer å diskutere sak uten å nevne konkrete brukere eller "oute" nick osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig fint når dere klarer å diskutere sak uten å nevne konkrete brukere eller "oute" nick osv. 

 

hm, my bad, tenkte ikke på det som outing, bare minnet meg litt i form.. uansett, kanskje ta bort labans svar og da, evt kan laban editere selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, my bad, tenkte ikke på det som outing, bare minnet meg litt i form.. uansett, kanskje ta bort labans svar og da, evt kan laban editere selv.

Jeg har skrevet et nytt svar, og det skumle er fjernet.  Nå var det ikke noe verre enn det webmaster gjorde her: http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/372430-er-det-veldig-uvanlig/

 

Jeg hadde aldri kommet til å antyde noe om brukere som har vist seg her i dette århundret.  Men jeg tar poenget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har skrevet et nytt svar, og det skumle er fjernet.  Nå var det ikke noe verre enn det webmaster gjorde her: http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/372430-er-det-veldig-uvanlig/

 

Jeg hadde aldri kommet til å antyde noe om brukere som har vist seg her i dette århundret.  Men jeg tar poenget. 

På den tråden som du viser til, kan det hende at det var 2 engangsnick det var snakk om, og hvis det var det, blir ikke det det helt samme som å snakke om og/eller antyde noe om en brukers forskjellige  faste nick.

Anonymous poster hash: 7189e...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

På den tråden som du viser til, kan det hende at det var 2 engangsnick det var snakk om, og hvis det var det, blir ikke det det helt samme som å snakke om og/eller antyde noe om en brukers forskjellige  faste nick.

Anonymous poster hash: 7189e...389

 

Niks.  I den tråden jeg viste til, røpet webmaster det gamle, velkjente, faste nicket til et engangsnick . 

 

Men jeg er ikke ute etter å starte noen krangel om dette, jeg ville bare presisere at jeg selvfølgelig ikke skriver hvem som skjuler seg bak alle de som har skiftet eller blitt anonyme på hel- eller deltid her i det siste, selv om jeg får mistanke om det.  De som har gjort det, er ikke meg.  Jeg har ikke signert med verken AnonymBruker eller noe annet "engangs" siden omleggingen.   

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline

Dette var en beskjed til dere felles, ikke til noen brukere spesifikt. Innlegget jeg siterte var et eksempel på en litt bedre måte å diskutere på enn når det blir innlegg som dreier seg om bestemte nick og brukere. Fint dere tar beskjeden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei!

 

 

Selvinnsikten til de fleste som deltar i de debattene er lik 0.

 

Derfor selv om jeg har meninger om ting, så orker jeg ikke si den, det faller ikke i den ene eller den andre kategori da det er mer spørsmål, som er såpass åpne at det fins svar som i seg igjen rommer spørsmål.

Det fins ikke enkle svar, selv om man skulle øsnke det på komplekse spørsmål men svar og reflefsjoner er viktige, mest for å søke å forstå hvorfor andre mener det de mener.

 

For enten de er i mot eller for, troende eller ikke, så er alt som minner om overtalelse , kun intoleranse, hvert menneske går sin vei, tenker sine tanker, og kommer nærmere en mening som tiden og livet går, selv da bør ikke den meningen være for bastant og absolutt. Den bør ha en åpning og en ydmykhet i seg, og det er det som er spå fraværende i disse debattene. Enten det er debatter om politikk og innvandring eller NHDs svar om hva som er psykisk lidelse, det er banale forenklinger til tider.

 

Men hva kan man forvente av nettdebatter, sikkert ikke mer enn TV debatter, da bedre å tenke selv..



Anonymous poster hash: 022d5...40f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig.

Sjekk tråd etter tråd, hvor man blir utsatt for personangrep som "psykopat" og det som verre er. Det er ofte en eksterm personfokusering, og gjerne de samme som går igjen og igjen.

Tror jeg ler meg i hjel, hehe.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisynscorpion

Og selvinnsikten din er like fraværende som vanlig.

 Det tok ikke lang tid :wub:

''Jeg vet mange mistrives med dette, noen ganger må man bare respektere at man mener ulikt og holde seg borte fra visse debatter, der man mer er interessert i å innprente andre sitt syn, noe som er umulig. Særlig ut i fra de ord og den vinkling som brukes i de såkalte meningsutvekslinger, som mer er små interne maktkamper, og barnslige og lite konstruktive.**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisynscorpion

Tror jeg ler meg i hjel, hehe.....

Klarer ikke å le engang :angry: Noen burde holde seg i sandkassen til de blir voksne. Det er da for pokker meg det samme surret hver evige gang :( Det verste er, at de fleste er ganske intelligente, men mangler empati...

 

Hilsen hidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...