Gå til innhold

Støtte til høreapparat vs briller


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

fiskepuddings

Hei!

 

Jeg er ikke tilnærmet blind, men jeg får briller av nav med styrke, samt solbriller, samt kjørebriller.

 

Dette bare fordi en synspedagog syns jeg trengte det, og synspedagogen kom tilfeldig inn fordi jeg er tilknyttet voksenopplæringen.

 

Jeg vet jeg er tilkoblet de fordi jeg oppdaget det på fronter.

 

Hva slags magiske evner er det du har som får så mye hjelp og støtte?

 

Vinner du i Lotto hver uke også   ;)

Endret av fiskepuddings
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Madelenemie

Hva slags magiske evner er det du har som får så mye hjelp og støtte?

 

Vinner du i Lotto hver uke også   ;)

yepp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fiskepuddings

yepp :)

 

Noen tips?

Jeg er tilnærmet blind uten briller, men har nå måtte betale de selv i alle år. Og tannlegen har jeg svidd av ca 30.000 kr hos de siste par tre årene.

 

Men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hva slags magiske evner er det du har som får så mye hjelp og støtte?

 

Vinner du i Lotto hver uke også   ;)

Litt mer seriøst:

 

Jeg tror jeg er heldig.

 

Og det syns jeg også er urettferdig.

 

Fint for meg er det jo, men, derfor prøver jeg bruke mine skriveferdigheter inni mellom, har hjulpet noen, fordi jeg forstod systemet,

 

Ikke alle aksepterer systemets regler, da kan jeg ikke hjelpe dem, men hører de på meg og det andre har sagt til meg, ja så får de hjelp, jeg har hjulpet flere med autisme frem i systemet, med praktiske ting som økt grunnstønad, ( godt begrunnet) tannbehandling, (søkt klaget og brukt mye juss) fått de inn i habiliteringstjenesten m.m..

 

Egentlig er "reglene" dårlige, mye basert på at man lyver osv... men forstår man dette overdrivelses og løgn systemet, noe man MÅ, for å få hjelp, ja så får man hjelp,

 

Fordi jeg syns det er urettferdig at jeg som ganske så ressurssterk skal få så mye hjelp, så hjelper jeg de som ber om hjelp,

 

Men da må de følge nav reglene og de innebærer mer enn ærlighet, dessverre.

 

De kaller det ærlighet, jeg kaller det overdrivelse, det er NT systemet på sitt verste.:-(

 

Korrigering: de gjemmer seg bak paragrafer og nye utbedringer av sine regler, kan man de godt nok, samt argumenterer riktig, ja, så får man hjelp, og DET er ganske urettferdig!!

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Noen tips?

Jeg er tilnærmet blind uten briller, men har nå måtte betale de selv i alle år. Og tannlegen har jeg svidd av ca 30.000 kr hos de siste par tre årene.

 

Men men.

Hei!

 

Jeg har forsøkt å hjelpe noe på dol...

 

Det gikk ikke bra..

 

Jeg kan kun hjelpe de som forstår at Nav systemet vil ha overdrivelser og løgn:-(

Det er leit, men realiteten.

 

Jeg har stort sett gode dager, men jeg lærte av en praktisk sykepleier, at "det vil ikke Nav høre noe om, de vil høre at 365 dager i året er like ille som de verste", ja så på den måten oppfordrer de til å lyve.

 

Hvis du vil ha konkrete tips kan du sende meg en pm, jeg gidder ikke ikke-realitets orienteringen til en del på dol.

Jeg stoler på de som hjalp meg, de gjorde det bra, og jeg benytter meg av samme teknikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei!

 

Jeg har forsøkt å hjelpe noe på dol...

 

Det gikk ikke bra..

 

Jeg kan kun hjelpe de som forstår at Nav systemet vil ha overdrivelser og løgn:-(

Det er leit, men realiteten.

 

Jeg har stort sett gode dager, men jeg lærte av en praktisk sykepleier, at "det vil ikke Nav høre noe om, de vil høre at 365 dager i året er like ille som de verste", ja så på den måten oppfordrer de til å lyve.

 

Hvis du vil ha konkrete tips kan du sende meg en pm, jeg gidder ikke ikke-realitets orienteringen til en del på dol.

Jeg stoler på de som hjalp meg, de gjorde det bra, og jeg benytter meg av samme teknikk.

Det du nå beskriver er trygdemisbruk.

Anonymous poster hash: aa469...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

 

Det du nå beskriver er trygdemisbruk.

Anonymous poster hash: aa469...b8f

 

Nei det er det ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei det er det ikke!

 

Jo, det er det. Opplysninger som gis til nav skal være sannferdige. Overdrivelser og løgn er det motsatte, så når du skriver:

"Jeg kan kun hjelpe de som forstår at Nav systemet vil ha overdrivelser og løgn" så handler det om trygdemisbruk.

Anonymous poster hash: aa469...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg har veldig skjeve hornhinner, og kan verken kjøre bil, løpe, arbeide med pc eller se på tv uten briller. Jeg kan stulle i hagen, lese bittelitt og gå tur uten, men da ser jeg dårlig.

Maåtte ha nye briller i januar, progressive. Valgte innfat inger som lå midt på treet i pris, og brillene kom på 5600 kr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

 

Jo, det er det. Opplysninger som gis til nav skal være sannferdige. Overdrivelser og løgn er det motsatte, så når du skriver:

"Jeg kan kun hjelpe de som forstår at Nav systemet vil ha overdrivelser og løgn" så handler det om trygdemisbruk.

Anonymous poster hash: aa469...b8f

 

Nei,

 

og det baserer jeg på hva praktiske sykepleiere forklarer.

 

Og det syns jeg alle skal vite om,

 

INGEN får hjelp hvis de forteller at 250 dager av de 365 er svært gode dager,

 

Det er ikke trygdemisbruk, det er å forholde seg til hvordan systemet er laget, det gjør absolutt alle som får hjelp,

 

ingen har 365 forferdelige dager, men det er akkurat det man må ha for å få minstesats fra nav!

 

Så får man velge da, om man vil spille med nav-reglene eller sine egne regler...

 

Spiller man med nav reglene er det sånn nav vil ha det, spiller man med sine egne regler, får man garantert avslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fiskepuddings

Hei!

 

Jeg har forsøkt å hjelpe noe på dol...

 

Det gikk ikke bra..

 

Jeg kan kun hjelpe de som forstår at Nav systemet vil ha overdrivelser og løgn:-(

Det er leit, men realiteten.

 

Jeg har stort sett gode dager, men jeg lærte av en praktisk sykepleier, at "det vil ikke Nav høre noe om, de vil høre at 365 dager i året er like ille som de verste", ja så på den måten oppfordrer de til å lyve.

 

Hvis du vil ha konkrete tips kan du sende meg en pm, jeg gidder ikke ikke-realitets orienteringen til en del på dol.

Jeg stoler på de som hjalp meg, de gjorde det bra, og jeg benytter meg av samme teknikk.

 

Nei, jeg skal ikke plage deg med det. Nå mente tannlegen jeg kunne få noe refusjon pga munntørrhet som skyldes medisiner, så vi får se hvordan det går. Har igrunnen nok problemer med NAV som det er, så det holder nå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg har veldig skjeve hornhinner, og kan verken kjøre bil, løpe, arbeide med pc eller se på tv uten briller. Jeg kan stulle i hagen, lese bittelitt og gå tur uten, men da ser jeg dårlig.

Maåtte ha nye briller i januar, progressive. Valgte innfat inger som lå midt på treet i pris, og brillene kom på 5600 kr...

Hei!

 

Men hva jobber du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Nei, jeg skal ikke plage deg med det. Nå mente tannlegen jeg kunne få noe refusjon pga munntørrhet som skyldes medisiner, så vi får se hvordan det går. Har igrunnen nok problemer med NAV som det er, så det holder nå ;)

Ok.

 

Men det er ikke en plage.

 

Det minste jeg kan gjøre, nå som jeg er uføretrygdet, er å bidra til at andre får noe av den samme hjelpen og støtten som jeg har fått. (takket være mennesker som har forstått mekanismene og forklart reglene for meg)

 

Jeg har studier fra høsten, men frem til midten av august kan jeg hjelpe andre i stor grad.

Jeg har hjulpet flere mennesker etter at jeg ble uføretrygdet, og det har for de betydd mye,

 

Jeg skriver velbegrunnede søknader, klager m.m.

Jeg kommer uansett til å fortsette å hjelpe andre etter midten av aug,. også, det er bare enklere før.

 

Feks har jeg nå mange mennesker som mener jeg er deres aller beste venn, bare fordi de har fått hjelp, til ting de har krav på og trenger, men ikke har hatt ressurser til å sette i gang med selv. Rett og slett fordi de strever for mye!

Det er leit og trist og urettferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei,

 

og det baserer jeg på hva praktiske sykepleiere forklarer.

 

Og det syns jeg alle skal vite om,

 

INGEN får hjelp hvis de forteller at 250 dager av de 365 er svært gode dager,

 

Det er ikke trygdemisbruk, det er å forholde seg til hvordan systemet er laget, det gjør absolutt alle som får hjelp,

 

ingen har 365 forferdelige dager, men det er akkurat det man må ha for å få minstesats fra nav!

 

Så får man velge da, om man vil spille med nav-reglene eller sine egne regler...

 

Spiller man med nav reglene er det sånn nav vil ha det, spiller man med sine egne regler, får man garantert avslag.

 

Det du skriver her er bare tull. Opplysninger til nav skal være sannferdige, overdrivelser er løgn og innebærer misbruk av systemet.

Anonymous poster hash: aa469...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

 

Det du skriver her er bare tull. Opplysninger til nav skal være sannferdige, overdrivelser er løgn og innebærer misbruk av systemet.

Anonymous poster hash: aa469...b8f

 

Nei,

 

opplysninger til nav skal inneholde overdrivelser, fordi 365 dager skal være like ille.

 

sånn får mennesker med barn med celebral parese epilepsi og down syndrom hjelp.

 

Hvis de har 156 gode dager pr år, så får de ikke hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei,

 

opplysninger til nav skal inneholde overdrivelser, fordi 365 dager skal være like ille.

 

sånn får mennesker med barn med celebral parese epilepsi og down syndrom hjelp.

 

Hvis de har 156 gode dager pr år, så får de ikke hjelp

 

Du bør i det minste ikke oppfordre andre til å lyve til nav også. Er det ved løgn du har fått til diverse støtteordninger (tannlege, hjelpestønad, hc-parkering), så synes jeg det er kritikkverdig.

Anonymous poster hash: aa469...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

 

Du bør i det minste ikke oppfordre andre til å lyve til nav også. Er det ved løgn du har fått til diverse støtteordninger (tannlege, hjelpestønad, hc-parkering), så synes jeg det er kritikkverdig.

Anonymous poster hash: aa469...b8f

 

Hei!

 

Jeg oppfordrer andre til å lære det andre lærte meg om hvordan krav fremsettes.

 

Det fins ikke et menneske i Norge som i sin søknad har fått innvilget noe som helst av støtte fra Nav om de har feks 150 gode dager pr år.

 

Den kunnskapen ønsker jeg å spre, for å gjøre hjelpen mer innen rekkevidde og mer rettferdig for alle.

 

Noen, og kanksje DU, sier noe, lyver og kaller det ærlighet, de ærligste vet at det er overdrivelser og er ærlige nok til å se det som overdivelser/løgn. (nav er ikke basert på de få ærliges samvittighet, men på majoritetens evne til å bruke systemet til sin fordel, og kalle det riktig, og lyve, for de ser det ikke som løgn.)

 

Men jeg vet at du, nok ser overdrivelser og løgn med helt egne briller, du er så uærlig, at dette er det siste jeg svarer deg.

anonym, som du er, bekrefter det vel langt på vei din uærlighet/overdrivelse, samt dårlige evne til å stå opp for dine egne meninger.

 

Nyte godt av dine goder, men ikke dele de med flere, er det sånn du rettferdiggjør din argumentasjon?

 

Jeg vil at andre skal få nøyaktig samme muligheter og hjelp som meg, ved å lære seg det jeg betrakter som løgn og overdrivelser, ved å forstå at løgn og overdrivelser har helt egne mål/språk i nav systemet, i Nav systemet er nemlig ikke løgn, løgn, overdrivelser er ikke overdrivelser, det er akkurat sånn man vil tro de nødstilte har det...

 

ja ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får utmerkede briller til 1/5 av det hos favoptic.

Nja... Jeg er ørlite forfengelig og går ikke for den aller billigste innfatningen altså. Og når man må ha progressive glass fyker prisen i været. Favoptic har jeg ikke engang hørt om, tror ikke de har noen avdelinger i nærheten her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg jobber i hovedsak på kontor. Har noe utearbeid også. Jeg vet at en kan få dekket databriller, men i og med at jeg trenger brillene hele dagen, uansett hva jeg gjør av arbeid eller ikke arbeid, så ville jeg ikke kunne få dekket briller tror jeg, fra arbeidsplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fiskepuddings

Nja... Jeg er ørlite forfengelig og går ikke for den aller billigste innfatningen altså. Og når man må ha progressive glass fyker prisen i været. Favoptic har jeg ikke engang hørt om, tror ikke de har noen avdelinger i nærheten her.

 

De har kun avdeling på nettet: http://www.favoptic.no

 

Hva som eventuelt skulle være galt med deres innfatninger fatter jeg ikke.

Endret av fiskepuddings
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...