Gå til innhold

sladre/ blande meg?

Anbefalte innlegg

shhh1365380495

Hei.

min evnninne er suicidal.

Hun har nå begynnt å komme nokså godt overens med psykiateren sin, men noe virker litt haltende.

Det synes som om psykiateren er i ferd med å gi slipp på henne og pusher ikke på de gangene venninnen min virkelig er åpen for hjelp.

Det er trist å se på at venninnen min som har vert gjennom en positiv prossess og blitt litt mer tvilende på om hun er nødt til å ta livet sitt, ikke får den hjelpen hun trenger når hun først er innstilt poå å ta imot den.

Burde jeg si ifra til psykiateren hennes. Jeg vet jo at psykiateren antageligvis er fullt klar over dette, og mest sannsynelig handler med hensikt for å oppnå ett eller annet positivt resultat.

Men jeg har selv sett fremgangsmåten hennes (tidligere pasient) og av og til så tviler jeg litt.

Bør jeg holde meg langt unna slik jeg har gjort til nå? Eller gi henne ett hint om hvor landet ligger...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/100037-sladre-blande-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør tenke over om det er riktigst av deg å snakke med venninna din først, eller om du skal gå rett til psykiateren.

(Risikierer du å miste venninna di om du "går bak ryggen" på henne?)

Det skader sikkert ikke å si fra. Vet behandleren hvor landet ligger fra før, så er ingen skade skjedd.

Uansett hva du gjør:

Det viktigste du kan være for venninna di er en stabil og god venn. Psyken hennes er hennes og behandlerens ansvar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/100037-sladre-blande-meg/#findComment-567705
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...