Gå til innhold

Zoloft

Anbefalte innlegg

Gjest Paranoooid
Skrevet

Hei, i går tok jeg endelig mot til meg og fortalte fastlegene om mine plager (Panikkangst og tendenser til tvangstanker) etter ca 10 min samtale skreiv han ut zoloft til meg. Virka nesten som om han blei lit redd når jeg fortalte om div.panikkangst anfall. Sa at jeg hadde lest om Cipramil og spurte om jeg kunne få prøve den, men det ville han ikke gi meg. Kan det hende at det var pga jeg sa jeg drakk mye for å døyve angsten? og at jeg hadde gjordt en del kriminellen ting?

Angsten min er veldig underlig egentlig, når jeg er alene er jeg nesten aldri plaget med angst. Men når jeg oppsøker store folkemengder/familieselskapt o.l så blir jeg svimmel, paranoid, vanskelg for å puste og skjelver. Det er ganske jævlig. Ble mobba i 10.klasse og har også opplevd en del traumatiske opplevelser (nær døden opplevelse en gang) kan det hende at det er slik jeg har uttviklet angst? er jævlig redd for og oppsøke unge mennesker 17-26 synes de ser så rart på meg, nesten som om at de hater meg lidenskaplig. Hater at folk smiler/ser på meg. Det er som regel da at angsten setter inn, Spesielt viss det er jenter som ser på meg. Da blir jeg livredd for hva som skal skje om hun tar kontakt med meg o.l. Er vel redd for kontakt med nye mennsker. Holder meg mest i lamme ander "taper" som ikke snakker mye/ler/overdrevent positiv. Føler meg trygg i sånne miljøer. Savner selfølgelig en kjæreste, men noe sier meg at det kommer ikke til å funke. Jeg greier jeg overhode ikke å heve meg blandt de "kule" dette plager meg noe jævli.

Faen, er også jævli usikker på om at jeg skal begynne med disse zoloft tabelettene, Har hørt at folk som har hatt det helt jævlig på disse "lykkepillene" fått stemmer inn i hue, forandra personlighet, stengt seg inne følelsesmessig. Så jeg er så jævli redd for alt. Men jeg har heller ikke lyst å leve det live jeg gjør nå, så hva faen skal jeg gjøre? bare isolere meg helt, da slipper jeg jo unna mesteparten av angsten. Men jeg må jo forsøke og levet et "vanlig" liv. Noen dager går bra på skola- andre er ganske jævli. Så jeg er usikker på om jeg er så syk at jeg trenger disse pillene?

Håper på raskt svar, da jeg skal hente pillene i morra. TRENGER gode svar.

Hilsen gutt 19

Skrevet

Høres ut som du har sosial angst. Er vel ikke helt usannsynlig at det har sammenheng med at du har vært mobba.

Du kan sikkert finne hjelp i pillene. Hvis jeg hadde vært deg ville jeg imidlertid bedt legen henvise meg til psykolog/psykiater - kanskje kunne det hjelpe å snakke om mobbinga du har vært utsatt for.

Jake1365380469
Skrevet

Høres ut som du har sosial angst. Er vel ikke helt usannsynlig at det har sammenheng med at du har vært mobba.

Du kan sikkert finne hjelp i pillene. Hvis jeg hadde vært deg ville jeg imidlertid bedt legen henvise meg til psykolog/psykiater - kanskje kunne det hjelpe å snakke om mobbinga du har vært utsatt for.

Hei!

Har hatt samme problemene som deg.

Det gjorde at jeg ikke kunne gå ut, blant mye folk, på skolen oså videre.

Cipramilen hjalp meg litt, men jeg måtte komme meg gjennom det ved å gjøre tingene jeg fryktet!

IKKE rømme fra dem.

Psykologen sa jeg måtte "svette meg gjennom det"

Det gikk faktisk!

Kjenner angsten av og til, f.eks. blant mange folk, hvis det er "Tett" rundt meg.

Du må ikke la angsten styre deg!

Gjør de tingene du frykter, ellers blir det verre!

Skrevet

Hei!

Har hatt samme problemene som deg.

Det gjorde at jeg ikke kunne gå ut, blant mye folk, på skolen oså videre.

Cipramilen hjalp meg litt, men jeg måtte komme meg gjennom det ved å gjøre tingene jeg fryktet!

IKKE rømme fra dem.

Psykologen sa jeg måtte "svette meg gjennom det"

Det gikk faktisk!

Kjenner angsten av og til, f.eks. blant mange folk, hvis det er "Tett" rundt meg.

Du må ikke la angsten styre deg!

Gjør de tingene du frykter, ellers blir det verre!

Jeg har hatt god erfaring med å bruke Zoloft.

Du bør passe deg for å bruke alkohol(og sikkert andre rusmidler) mens du bruker Zoloft, og jeg synes du skal be legen din om å få en henvisning til en psykolog.

Lykke til!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Zoloft og Cipramil er svært like, og legen din valgte nok Zoloft fordi h*n har mest erfaring med den.

Jeg synes du skal begynne med medisinen. Det høres ut som om du har sosial fobi, panikk og tvang. Da er slike medisiner et svært godt valg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...