Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har Asperger syndrom, og noen spørsmål rundt det, dersom det finnes noen eksperter på asperger syndrom (eller noen som kjenner det såpass godt at de kan svare meg) her på DOL.

Har noen rare reaksjoner, som jeg lurer på hva kommer av: jeg får ikke hodet mitt til å fungere. Det er som ull. Og omtrent som om det skal sprenges, uten at det er noen hodepine. Men at jeg er svært, svært sliten.

Og derfor trekker meg inn i meg selv, på ulike måter. Er det dette som kalles sensorisk overbelastning? At jeg har tatt imot for mange inntrykk, og at hjernen min reagerer sånn på det?

Jeg vet, at når jeg har det slik, så er det egentlig bare en ting som hjelper, og det er å være helt alene, gjerne i et mørkt rom. Og slappe av.

Finnes det andre metoder?

Hva slags tiltak hjelper for at man ikke skal få det sånn?

Dersom dere har andre nyttige tips, for mennesker med asperger syndrom, for å gjøre hverdagen lettere, så tar jeg gjerne imot alle tips jeg kan få.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...