Gå til innhold

ut i arbeidslivet

Anbefalte innlegg

Gjest mirri
Skrevet

Fikk diagnosen bipolar for 2 år siden.Det første året med åtte innleggelser. Har alltid jobbet mye og fortsatte også da jeg var på det sykeste. Men tok til vett og har nå hatt et års pause. Men jeg savner jobben så mye. Har vært daglig leder i mange år. serviceyrke. Min helse vil ikke tåle å gå tilbake pga. stress og skiftarbeid. Er motstander av medisiner (har prøvd mange), men i min ,nå rolige hverdag, har jeg vært symptomfri i ett år! Ønsker så veldig å gå på jobb! Noen som kan dele noen erfaringer med meg!

hershel1365380410
Skrevet

Finn deg en deltidsjobb. Det er ikke noe lurt å begynne med fullt stress rett etter at du har vært borte fra arbeidslivet. Det kan vel ta knekken på alle og enhver som sliter med psykiske problemer. Gi deg selv litt pusterom. Finn deg en jobb hvor du f.eks. jobber kun 2-3 dager i uken. Så har du resten av uken til å jobbe med deg selv.

Jeg har en deltidsjobb nå, har fri en dag i uken og trives med det. Den dagen jeg har fri går med til psykiaterbesøk og tenking samt lesing og tegning. Det vil altså si at jeg har en dag til å finpusse på sjelen min. Fikse litt på psyken min og bli et bedre menneske innenfra.

Hvis du finner ut at 2-3 dager blir for lite etter at du begynner å jobbe, kan du alltids høre med arbeidgiverne om de kan gi deg litt mer jobb.

Gjest mirri
Skrevet

Finn deg en deltidsjobb. Det er ikke noe lurt å begynne med fullt stress rett etter at du har vært borte fra arbeidslivet. Det kan vel ta knekken på alle og enhver som sliter med psykiske problemer. Gi deg selv litt pusterom. Finn deg en jobb hvor du f.eks. jobber kun 2-3 dager i uken. Så har du resten av uken til å jobbe med deg selv.

Jeg har en deltidsjobb nå, har fri en dag i uken og trives med det. Den dagen jeg har fri går med til psykiaterbesøk og tenking samt lesing og tegning. Det vil altså si at jeg har en dag til å finpusse på sjelen min. Fikse litt på psyken min og bli et bedre menneske innenfra.

Hvis du finner ut at 2-3 dager blir for lite etter at du begynner å jobbe, kan du alltids høre med arbeidgiverne om de kan gi deg litt mer jobb.

Ja, det har jeg også tenkt mye på... Men det som er vanskelig er jo hvor åpen bør man være...?

Jeg har en flott cv fram til år 2000. Etter dette en masse sykemelding. Tenker mye på dette...

Også vil man veldig gjerne få bruke sin kompetanse...

Mange vanskelige spørsmål å ta stilling til.

Føler meg frisk nå, men det er jo akkurat da man skal være varsom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...