Gå til innhold

NHD - Retraumatisering og Stesolid

Anbefalte innlegg

Gjest usikker og redd
Skrevet

Fikk meg en skikkelig trøkk og var i noen dager direkte farlig for meg selv. Fikk god hjelp av legekontor og venner de mest kritiske dagene. Ingen ting dramatisk skjedde, utenom inne i hodet mitt. :-)

Går bedre nå, men jeg er fortsatt på gyngende grunn. Og så er det snart påskeferie og "alle" forsvinner.

Har fått stesolid 5 mg tabletter, men jeg er redd for å bruke dem. Vil ikke bli avhengig. (Har aldri misbrukt alkohol eller noe som helst annet slikt. Liker meg best edru og med kontroll over meg selv.)

Dagene går greit, men så kan jeg plutselig ramle sammen og da er det lite igjen av meg. Utmattethet, sinne og / eller fortvilelse som slår meg ut totalt. Hard kamp og handle rasjonelt, ikke være destruktiv. Men det går med et nødskrik.

Hvor ofte og hvor mye tabletter er det "lov" å ta for å slippe å slite meg helt ut med å sloss med meg selv? Synes det er vanskelig å sette fornuftige grenser. Har ikke brukt Stesolid el.l. tidligere.

Jeg går ut fra at dette er en kortvarig krise (ca. en mnd).

Bruker ikke AD, men får behandling hos psykolog pga tidligere langvarige traumer.

Stesolid og bilkjøring er selvsagt uaktuelt.

Håper spørsmålene ikke er helt håpløst defuse.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nå svarer jeg med god sikkerhetsmargin:

Om du tar to tabletter per dag i påsken mens alle dine støttespillere er fraværende, vil du helt sikkert ikke utsette deg for noen risiko.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...