Gå til innhold

bipolar lidelse og personlighetsforstyrrelse

Anbefalte innlegg

hei.jeg er en jente på 18 år som for 4 år siden fikk diagnosen bipolar lidelse (manisk depressiv) og personlighetsforstyrrelse.jeg fikk da beskjed om at sistnevnte diagnose er veldig uvanlig og stille på ungdommer.stemmer dette? jeg går på 8 forskjellige medisiner og fungerer ikke normalt i hverdagen for å si det sånn,og alle disse medisinene er mot masse forskjellige ting,bla.mine sterke hallusinasjoner og psykotiske tider.men jeg har masse hallusinasjoner enda,hører stemmer,ser 3 menn,kjenner lukter (bensin,parafin osv) og jeg oppfører meg mildt sagt "veldig rar" ute i samfunnet.folk ser på meg som en gærning.jeg har tatt 9 overdoser i min "psykiske karriere" og x antall kutt her og der,som har ført til å sy sting.jeg begynner nå å kjenne det på meg at ting raser nedover,og i slike perioder har de før lagt meg inn på psykiatrisk,da på den strengeste bevoktede avd,pga min tillstand.er så redd for å bli psykotisk igjen!å ikke vite hva jeg gjør og sier,det er en grusom følelse,som jeg ikke kjenner før det hele er over.jeg har altså vært inn og ut av psykehus i over 5 år,og lurer på om dette aldri skal ta slutt?skal det være slik resten av livet mitt?

var hos psykologen min i dag,men sa ikke så mye om hallusinasjonene som er tilbake og at jeg raser nedover en dal i høy fart,men hun har en mistanke om at i tillegg til å være bipolar og pers.forstyrr. så har jeg trolig AD/HD .er dette vanlig?

betyr det nye medisiner på meg da?

ble mye usammenhengende tull dette..

mvh

Fortsetter under...

Det stemmer nok at det er uvanlig å stille diagnose om personlighetsforstyrrelse før folk er voksne. Hvis du imidlertid fortsatt har de samme symptomene, så stemmer vel diagnosen?

Du spør om dette aldri tar slutt. Enkelte personlighetsforstyrrelser - som borderline - har en tendens til å "brenne ut" med tida, symptomene blir mildere.

Forundret over at du ikke har fått svar av NHD.

Du er helt opplagt overdiagnostisert og overmedisinert. Fortell psykologen din hvordan ting virkelig er og få henne til å snakke med psykiateren din.

8 ulike medesiner er for mye !

AD/HD og bipolar lidelse behandles forresten ofte med bupropion eller lave doser amfetamin og SSRI(cipramil etc)

mvh

Forundret over at du ikke har fått svar av NHD.

Du er helt opplagt overdiagnostisert og overmedisinert. Fortell psykologen din hvordan ting virkelig er og få henne til å snakke med psykiateren din.

8 ulike medesiner er for mye !

AD/HD og bipolar lidelse behandles forresten ofte med bupropion eller lave doser amfetamin og SSRI(cipramil etc)

mvh

Fikk en smule noia av svaret mitt. Kunne vært skrevet av en selvsikker fagperson, og det er jeg ikke!!! Har bare snappet opp ting jeg har lest her og der.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...