Gå til innhold

laila/Jorunn,........


kanskje

Anbefalte innlegg

Har som sagt slitt med spiseproblemer en stund nå.

Det begynner på alvor å gå utover skolearbeidet.

Dvs. innleveringer,og den slags.

Føler nærmest panikk nå når jeg vet at vi snart skal ha en litt omfattende prøve.

Vet at det blir veldig hardt for meg å lese til den.

Hittil har jeg klart det ganske bra.

Nå går jeg rundt og er trøtt og sliten nærmest heletiden.

Særlig på skolen.

Veldig ofte vanskelig for å følge med.

Tror du/dere at lærerene ville forstå at jeg har problemer(også annet en spisingen), viss jeg forteller det???

Kunne jeg muligens ha fått noe mot spiseproblemer viss jeg oppsøkte vanlig lege,og forklarte situasjonen????

Vil så gjerne føle meg bedre.

Livet er et eneste kaos.

Går til samtale med ppt,men føler jeg har behov for noe mer(annet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har som sagt slitt med spiseproblemer en stund nå.

Det begynner på alvor å gå utover skolearbeidet.

Dvs. innleveringer,og den slags.

Føler nærmest panikk nå når jeg vet at vi snart skal ha en litt omfattende prøve.

Vet at det blir veldig hardt for meg å lese til den.

Hittil har jeg klart det ganske bra.

Nå går jeg rundt og er trøtt og sliten nærmest heletiden.

Særlig på skolen.

Veldig ofte vanskelig for å følge med.

Tror du/dere at lærerene ville forstå at jeg har problemer(også annet en spisingen), viss jeg forteller det???

Kunne jeg muligens ha fått noe mot spiseproblemer viss jeg oppsøkte vanlig lege,og forklarte situasjonen????

Vil så gjerne føle meg bedre.

Livet er et eneste kaos.

Går til samtale med ppt,men føler jeg har behov for noe mer(annet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

KJære kanskje

Jeg tor du ville føle det veldig godt ådersom du fikk fortalt en av lærerne dine hva du strir med. Spør om du kan få snakke med han/henne en dag det passer for dere begg. Tror ikke noen vil "gi deg noe" hvis du tenker medikamenter for en spiseforstyrrelse. Du sier at du går til samtale. Klarer du å sette ord på det du føler at du trenger i tillegg til den du allerede går hos? Kanskje skulle du forsøke det. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

KJære kanskje

Jeg tor du ville føle det veldig godt ådersom du fikk fortalt en av lærerne dine hva du strir med. Spør om du kan få snakke med han/henne en dag det passer for dere begg. Tror ikke noen vil "gi deg noe" hvis du tenker medikamenter for en spiseforstyrrelse. Du sier at du går til samtale. Klarer du å sette ord på det du føler at du trenger i tillegg til den du allerede går hos? Kanskje skulle du forsøke det. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kanskje

Hvis du informerer lærerene så vil de nok forstå... Jeg går 2. året på videregående. Rådgiveren fra u-skolen informerte rådgiveren på videregående da jeg begynte der. Det er jo ofte en fordel at lærerene vet, slik at de kan ta litt hensyn og kanskje prøve å hjelpe til litt..... Men jeg tenker ofte sånn at det er jo i bunn og grunn bare jeg som kan hjelpe meg selv. De kan jo ikke frita meg fra alt.... Men likevel er jeg veldig glad for at lærerene vet. Det er liksom en trygghet at de kanskje vil "fange meg opp" hvis alt går til helvete.... Jeg har vel egentlig klart meg bra på skolen, i hvert fall etter hvilken forutsettninger jeg har. Men nå merker jeg at konsentrasjonen går til helvete. Den har vært dårlig lenge! Forrige uke så hadde vi heldagsprøve i norsk. Var livredd for å ikke klare å konsentrere meg. Innsåg at jeg bare måtte spise frokost... Hvis ikke kunne jeg like godt la være å møte opp. Så jeg proppa i meg masse frukt. Og det gikk bra. For jeg har innsett at av og til så må jeg bare ta sjeen i egen hånd og gjøre jobben selv.

Uff, skjønner du noe av det jeg skriver. Ble litt kaotisk dette her. Men jeg prøver å si at jeg skjønner hvordan du har det, og så prøver jeg liksom å gi noen råd da... Men jeg synes du skal informere lærerene. Da vil kanskje noe av skolepresset forsvinne. Du kan jo ta kontakt med rådgiver eller helsesøster, som kan hjelpe deg videre.....

Lykke til med skolen da i hvert fall!!!!!

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kanskje

Hvis du informerer lærerene så vil de nok forstå... Jeg går 2. året på videregående. Rådgiveren fra u-skolen informerte rådgiveren på videregående da jeg begynte der. Det er jo ofte en fordel at lærerene vet, slik at de kan ta litt hensyn og kanskje prøve å hjelpe til litt..... Men jeg tenker ofte sånn at det er jo i bunn og grunn bare jeg som kan hjelpe meg selv. De kan jo ikke frita meg fra alt.... Men likevel er jeg veldig glad for at lærerene vet. Det er liksom en trygghet at de kanskje vil "fange meg opp" hvis alt går til helvete.... Jeg har vel egentlig klart meg bra på skolen, i hvert fall etter hvilken forutsettninger jeg har. Men nå merker jeg at konsentrasjonen går til helvete. Den har vært dårlig lenge! Forrige uke så hadde vi heldagsprøve i norsk. Var livredd for å ikke klare å konsentrere meg. Innsåg at jeg bare måtte spise frokost... Hvis ikke kunne jeg like godt la være å møte opp. Så jeg proppa i meg masse frukt. Og det gikk bra. For jeg har innsett at av og til så må jeg bare ta sjeen i egen hånd og gjøre jobben selv.

Uff, skjønner du noe av det jeg skriver. Ble litt kaotisk dette her. Men jeg prøver å si at jeg skjønner hvordan du har det, og så prøver jeg liksom å gi noen råd da... Men jeg synes du skal informere lærerene. Da vil kanskje noe av skolepresset forsvinne. Du kan jo ta kontakt med rådgiver eller helsesøster, som kan hjelpe deg videre.....

Lykke til med skolen da i hvert fall!!!!!

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...