Gå til innhold

Forhåndsgodkjenning og alder på barn

Anbefalte innlegg

Gjest theresse

Leste på Inor Adopts sider at _Laveste alders-

ramme vi kan anbefale er 0 - 3 år, men det er stort behov for søkere til større barn og evt. søsken. Laveste alders-

ramme for enslige er

0 - 4 år._ Dette gjelder for Brasil som vi tenker på.

Er det ikke mere krevende å få større barn? Jeg synes at det er rart at enslige som er alene om barnet må ha forhåndsgodkjenning for 0-4 år, mens par 0-3. Hvor mye barneerfaring må man ha for å få godkjenning 0-4 år? Jeg har forstått det sånn at man skal ha mye erfaring med barn igjennom jobb eller utdanning for å få anbefaling for barn opp til fire år. Er det noen her som har fått godkjenning for 0-4 år, og hvor mye erfaring har dere med barn?

Fortsetter under...

Hei :-)

Vi hadde godkjenning for barn opp til fire år, samt godkjenning for søsken. Dette fikk vi nok på bakgrunn av yrket til en av oss, som er barnevernspedagog.

Vi fikk tildelt søsken hvor begge var under 4 år.

Det å få to på en gang er selvfølgelig utfordrende, men utrolig flott.

Gjest vordende mamma

Hei på deg, vi bruker IA og har fått tildelt tre barn fra Brasil i alder 4 - 8 år. Vi var godkjent for søsken på 0 - 5 år, men da det ble spørsmål om disse tre barna, måtte det ny godkjenning til fra faglig utvalg pga alder på det ene barnet på 8 år. Vi fikk ok på dette, og vi venter nå på å hente dem alle tre hjem. Vi har ingen spesiell erfaring med barn via jobb og sånn, men mener selv at vi har såpass erfaring med barn og vet hva det innebærer at vi vet vi klarer det helt fint. Har vært litt støttekontakt, og besøskshjem har vi også vært i en periode. Jobber selv med bilutleie så det tror jeg ikke spiller inn!!!! Det viktigste er nok at du selv vet og kan forstå hvordan det kan og vil være med så mange/ så store barn i hus. Så lykke til uansett hva det blir til.

Gjest ei enslig

Ja det er riktig det dilemma du skisserer. Suak har blitt strengere på å godkjenne enslige for eldre barn (ifølge AF), av de grunner du sier. Samtidig er det endel giverland som bare gir større barn til enslige (fordi disse barna er mindre populære for par, antar jeg.

Dermed blir det en konflikt, fordi suak ikke vil godta de større barna for de enslige. Derfor bør enslige søke på land der de kan få yngre barn, så vidt jeg har forstått.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...