Gå til innhold

Nedtrapping av Zyprexa


Bonni

Anbefalte innlegg

Jeg gikk på Zyprexa 10 mg i litt over et år. Nå har jeg, i samråd med legen min, trappet ned til 5 mg. Dette er tredje uka jeg tar 5 mg. Jeg ønsker imidlertid å slutte helt. Hvor lenge bør jeg vente før jeg tar medisinen helt bort?

Det skal sies at det gikk meget bra å trappe ned til 5 mg. Jeg hadde litt angst og paranoia de første dagene, men det har gitt seg. Nå synes jeg at jeg fungerer bedre med 5 mg enn med 10. Hallusinerer (pseudohallusinerer?) mye mindre. Dette kan da ikke være vanlig?

Psykologen min mener jeg har en dissosiativ lidelse, legen min mener jeg har borderline med enkelte psykoser innimellom.

Takknemlig for svar er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk på Zyprexa 10 mg i litt over et år. Nå har jeg, i samråd med legen min, trappet ned til 5 mg. Dette er tredje uka jeg tar 5 mg. Jeg ønsker imidlertid å slutte helt. Hvor lenge bør jeg vente før jeg tar medisinen helt bort?

Det skal sies at det gikk meget bra å trappe ned til 5 mg. Jeg hadde litt angst og paranoia de første dagene, men det har gitt seg. Nå synes jeg at jeg fungerer bedre med 5 mg enn med 10. Hallusinerer (pseudohallusinerer?) mye mindre. Dette kan da ikke være vanlig?

Psykologen min mener jeg har en dissosiativ lidelse, legen min mener jeg har borderline med enkelte psykoser innimellom.

Takknemlig for svar er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

har egentlig ikke noe svar på spørsmålet ditt, men ville bare si at jeg er nesten i samme situasjon som deg. Går på 10 mg Zyprexa, har gjort det i 1 1/2 år nå. Skal kanskje gå ned til 5 mg, men er redd jeg blir dårlig igjen. Jeg er borderline'er med psykotiske perioder. Vil du anbefale å halvere dosen? har halveringen din minket det enorme matsuget?

takk for svar

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

har egentlig ikke noe svar på spørsmålet ditt, men ville bare si at jeg er nesten i samme situasjon som deg. Går på 10 mg Zyprexa, har gjort det i 1 1/2 år nå. Skal kanskje gå ned til 5 mg, men er redd jeg blir dårlig igjen. Jeg er borderline'er med psykotiske perioder. Vil du anbefale å halvere dosen? har halveringen din minket det enorme matsuget?

takk for svar

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

har egentlig ikke noe svar på spørsmålet ditt, men ville bare si at jeg er nesten i samme situasjon som deg. Går på 10 mg Zyprexa, har gjort det i 1 1/2 år nå. Skal kanskje gå ned til 5 mg, men er redd jeg blir dårlig igjen. Jeg er borderline'er med psykotiske perioder. Vil du anbefale å halvere dosen? har halveringen din minket det enorme matsuget?

takk for svar

vennlig hilsen

Nedtrappingen har gått veldig greit. Men jeg har fortsatt ikke gått ned i vekt. Matsuget er noe mindre, men det er der. Derfor håper jeg å kunne slutte helt.

Hilsen til deg fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

har egentlig ikke noe svar på spørsmålet ditt, men ville bare si at jeg er nesten i samme situasjon som deg. Går på 10 mg Zyprexa, har gjort det i 1 1/2 år nå. Skal kanskje gå ned til 5 mg, men er redd jeg blir dårlig igjen. Jeg er borderline'er med psykotiske perioder. Vil du anbefale å halvere dosen? har halveringen din minket det enorme matsuget?

takk for svar

vennlig hilsen

Nedtrappingen har gått veldig greit. Men jeg har fortsatt ikke gått ned i vekt. Matsuget er noe mindre, men det er der. Derfor håper jeg å kunne slutte helt.

Hilsen til deg fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...