Gå til innhold

Hvordan hevne seg???


Gjest uvirkelig

Anbefalte innlegg

Gjest Jolly Roger

Husk at den beste "hevnen" er å komme seg kjapt videre og greie seg veeeldig godt uten han.

Belønn deg selv. Dra og kjøp deg nye fine/tøffe klær. Dra til en frisørsalong og til manikyre. Unn deg å se bedre ut enn noen gang før. Da kan han se hva han går glipp av vet du, pluss at du vil føle deg bedre selv.

Lykke til!

Er ikke det bare en belønning?

"Du trenger ikke føle deg ussel for det du gjorde, det går bra med meg, så du gjorde det riktige."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 326
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Matthea

    118

  • Sør

    78

  • SierDuDet

    26

  • Dorthe

    26

Mest aktive i denne tråden

Den beste hevnen du kan få er å la være å tenke på henne, men leve et GODT liv!

Jo mer du tenker på henne (istedet for å konsentrere deg om hvordan DU skal ha et godt liv), jo mer av ditt liv kaster du bort.

Vær opptatt av at du skal ha det godt, og ikke at hun skal ha det vondt.

Derutover, det er ikke hun som har gjort noe galt, men evt. han.

Ønsker DEG alt godt!

Med vennlig hilsen

Du sier:

"Derutover, det er ikke hun som har gjort noe galt, men evt. han."

Jeg vil så absolutt påstå at hun har gjort noe galt i det at hun har bidratt til å såre et annet menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi deg nå.

Det er ikke henne du har vært gift med. Hun har overhode ikke ansvar for deres brudd. Det er mannen din som har begått ekteskapsbruddet. Hele ansvaret ligger på ham eller er han helt uten vilje?

"Hun har overhode ikke ansvar for deres brudd."

Hallo?!?

Bruddet kom som en konsekvens av hennes (og mannens) handlinger. Hun har ansvar for sine handlinger som de fleste andre mennesker. Du kan gjerne si at han har et større ansvar enn henne, i og med at hans handlinger var et _alvorlig_ tillitsbrudd. Men _ikke_ frita elskerinnen for ansvar, det blir for enkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hun har overhode ikke ansvar for deres brudd."

Hallo?!?

Bruddet kom som en konsekvens av hennes (og mannens) handlinger. Hun har ansvar for sine handlinger som de fleste andre mennesker. Du kan gjerne si at han har et større ansvar enn henne, i og med at hans handlinger var et _alvorlig_ tillitsbrudd. Men _ikke_ frita elskerinnen for ansvar, det blir for enkelt!

Jeg mener at ingen elskerinner har noe ansvar. Den som er gift/samboer sitter med alt ansvaret. Elskerinnen/elskeren er fritatt for ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier:

"Derutover, det er ikke hun som har gjort noe galt, men evt. han."

Jeg vil så absolutt påstå at hun har gjort noe galt i det at hun har bidratt til å såre et annet menneske.

Hei,

Hvis du forelsker deg i meg (!), og jeg sier "nei" (fordi jeg ikke er forelsket i deg) - da har jeg bidratt til å "såre et annet menneske", men jeg har ikke gjort noe gale.

Det er mannen til "uvirkelig" som har/hadde et forhold (og forpliktelse) som han har brutt, og ikke elskerinnen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hun har overhode ikke ansvar for deres brudd."

Hallo?!?

Bruddet kom som en konsekvens av hennes (og mannens) handlinger. Hun har ansvar for sine handlinger som de fleste andre mennesker. Du kan gjerne si at han har et større ansvar enn henne, i og med at hans handlinger var et _alvorlig_ tillitsbrudd. Men _ikke_ frita elskerinnen for ansvar, det blir for enkelt!

Hei,

Nei. Det er, i dette tilfellet, mannen som har "gjort noe galt", og ikke elskerinnen. Vi vet ikke engang om mannen fortalte henne at han var "enslig".

Elskerinnen har selvsagt ikke noen forpliktelse ovenfor "uvirkelig", og det er mannen som er ansvarlig for å ha forbrutt seg om avtalen som han måtte ha hatt med "uvirkelig".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Hun har overhode ikke ansvar for deres brudd."

Hallo?!?

Bruddet kom som en konsekvens av hennes (og mannens) handlinger. Hun har ansvar for sine handlinger som de fleste andre mennesker. Du kan gjerne si at han har et større ansvar enn henne, i og med at hans handlinger var et _alvorlig_ tillitsbrudd. Men _ikke_ frita elskerinnen for ansvar, det blir for enkelt!

Selvsagt kan man frita elskerinnen for ansvar.

Forutsatt at mannen faktisk har fri vilje, noe de fleste voksne mennesker har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentuttn

Er ikke det bare en belønning?

"Du trenger ikke føle deg ussel for det du gjorde, det går bra med meg, så du gjorde det riktige."

Det blir nok mest en belønning for henne selv i lengden. For tenk da... om hun driver og hevner seg og gjør flere forskjellige ting for å gjøre livet surt for den svikefulle mannen sin. Da vil han være enda mer sikker i sitt valg om å være en utro drittsekk.

Derfor mener jeg at det beste er om hun kommer seg videre eller ivertfall "ser ut" som hun har kommet seg videre. Selvsagt vil hun gå gjennom en periode med kjærlighetssorg og vanskelige tanker. Men en må bare prøve å komme seg videre. Og som jeg skrev. Når han ser at hun ser flottere ut og mer selvsikker ut enn noen gang før så kanskje han angrer på valget sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Hvis du forelsker deg i meg (!), og jeg sier "nei" (fordi jeg ikke er forelsket i deg) - da har jeg bidratt til å "såre et annet menneske", men jeg har ikke gjort noe gale.

Det er mannen til "uvirkelig" som har/hadde et forhold (og forpliktelse) som han har brutt, og ikke elskerinnen.

Med vennlig hilsen

Mener du at hver og en med all rett kan bidra til å ødelegge et forhold og splitte en familie?? Det er snakk om langt alvorligere konsekvenser enn bare å såre et menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Nei. Det er, i dette tilfellet, mannen som har "gjort noe galt", og ikke elskerinnen. Vi vet ikke engang om mannen fortalte henne at han var "enslig".

Elskerinnen har selvsagt ikke noen forpliktelse ovenfor "uvirkelig", og det er mannen som er ansvarlig for å ha forbrutt seg om avtalen som han måtte ha hatt med "uvirkelig".

Med vennlig hilsen

"Elskerinnen har selvsagt ikke noen forpliktelse ovenfor "uvirkelig""

Man har ansvar for et annet menneske i den grad ens handlinger berører dem. Selvfølgelig har man forpliktelser overfor andre selv om det ikke står skrevet på et papir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fortapelse

Hun får straff nok senere hvis hun er så dum at hun blir sammen med en slik mann som du har hatt.

Vær glad du er kvitt ham, og fokuser på barna dine i stedet for å tenke på dem.

On ikke før så kommer hun i det minste til helvete når hun dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Elskerinnen har selvsagt ikke noen forpliktelse ovenfor "uvirkelig""

Man har ansvar for et annet menneske i den grad ens handlinger berører dem. Selvfølgelig har man forpliktelser overfor andre selv om det ikke står skrevet på et papir!

Så hvis du hadde blitt sammen med en fyr og etter at du hadde vært sammen med han i noen måneder så hadde du oppdaget at han faktisk var gift og at kona nå hadde gått fra ham fordi hun hadde funnet ut om deg hadde det da vært din feil at ekteskapet deres gikk i oppløsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Elskerinnen har selvsagt ikke noen forpliktelse ovenfor "uvirkelig""

Man har ansvar for et annet menneske i den grad ens handlinger berører dem. Selvfølgelig har man forpliktelser overfor andre selv om det ikke står skrevet på et papir!

Hei,

Man har forpliktelser som er definert av Straffeloven. Hun har ikke gjort noe ulovlig.

Det er IKKE hennes ansvar å "passe på" mannen hun er forelsket i. Han er en voksen person, med ansvar for egne handlinger.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener du at hver og en med all rett kan bidra til å ødelegge et forhold og splitte en familie?? Det er snakk om langt alvorligere konsekvenser enn bare å såre et menneske.

Hei,

Det er HAN som har 100% av ansvaret. Det er han som velger hva han gjør. Du bortforklarer han, og behandler ham som en viljeløs idiot.

Selvsagt er det ikke hennes ansvar å passe på hans forhold til egen kone/familie. Hun er kjæresten hans, og ikke "moren" hans!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at hver og en med all rett kan bidra til å ødelegge et forhold og splitte en familie?? Det er snakk om langt alvorligere konsekvenser enn bare å såre et menneske.

Du antar i dette at mannen til "uvirkelig" er en totalt hjelpeløs "marionette"? Myten om at utro menn er uskyldige offer for forherdede forførerinner og ekteskapsødeleggere trodde jeg virkelig var et tilbakelagt stadium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Elskerinnen har selvsagt ikke noen forpliktelse ovenfor "uvirkelig""

Man har ansvar for et annet menneske i den grad ens handlinger berører dem. Selvfølgelig har man forpliktelser overfor andre selv om det ikke står skrevet på et papir!

Elskerinnen har ikke ansvar. Ingen vet hva mannen til uvirkelig har fortalt henne. Antagelig at "min kone forstår meg ikke". Dessuten hadde de jo flyttet fra hverandre så hvordan kunne hun vite at det ikke var fritt fram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elskerinnen

Du antar i dette at mannen til "uvirkelig" er en totalt hjelpeløs "marionette"? Myten om at utro menn er uskyldige offer for forherdede forførerinner og ekteskapsødeleggere trodde jeg virkelig var et tilbakelagt stadium.

Den andre parten har da aldri lovt gull og grønne skoger, det er han som har sviktet i dette tilfellet.

Jeg føler ikke at jeg sårer noen eller bryter noen løfter hvis jeg ligger med en mann som er gift, det er han som er utro, ikke jeg. Helt og holdent hans ansvar. Jeg er tross alt fri og frank!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den andre parten har da aldri lovt gull og grønne skoger, det er han som har sviktet i dette tilfellet.

Jeg føler ikke at jeg sårer noen eller bryter noen løfter hvis jeg ligger med en mann som er gift, det er han som er utro, ikke jeg. Helt og holdent hans ansvar. Jeg er tross alt fri og frank!

Hææ? Hvorfor sier du det til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den andre parten har da aldri lovt gull og grønne skoger, det er han som har sviktet i dette tilfellet.

Jeg føler ikke at jeg sårer noen eller bryter noen løfter hvis jeg ligger med en mann som er gift, det er han som er utro, ikke jeg. Helt og holdent hans ansvar. Jeg er tross alt fri og frank!

Helt enig med deg.

Kan ikke fatte hva folk syter om her med mindre den utroe part ikke har egen vilje. Og de fleste mennesker har tross alt det.

Dersom personen for øvrig ikke har egen vilje så er det heller ikke elskerinnen/elskeren sin skyld.

Tullete kjerringer over her. Så ille er det at de nesten fortjener utroskapen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Nei. Det er, i dette tilfellet, mannen som har "gjort noe galt", og ikke elskerinnen. Vi vet ikke engang om mannen fortalte henne at han var "enslig".

Elskerinnen har selvsagt ikke noen forpliktelse ovenfor "uvirkelig", og det er mannen som er ansvarlig for å ha forbrutt seg om avtalen som han måtte ha hatt med "uvirkelig".

Med vennlig hilsen

Hvis du ble forelsket i en gift dame med barn, ville du inngått et forhold til henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...