Gå til innhold

Antidepressiva


Gjest Magna

Anbefalte innlegg

Gjest Magna

Jeg må spørre Stig Bruset som holder på med alternativ behandling om det er noen muligheter for å slippe å spise 225mg. Efexor daglig. Er det andre behandlingsformer for folk med angst/depresjon som kan være like god. Først og fremst tenker jeg på alternativmedisin. Jeg har hatt god erfaring med samtaleterapi. Jeg har fått beskjed av min lege at jeg alltid må gå på AD. Jeg har også fått det jeg kan få av samtaleterapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset

Kjære Magna.

Innen alternativ behandling brukes ofte en kombinasjon av livsstilsråd som daglig mosjon ute i sollys for naturlig å påvirke hjernens serotoninnivå. Dette er gunstig mot depresjon. Samtidig anbefales ofte daglig tilskudd av johannesurt som fås kjøpt som naturlegemiddel på apotek eller i helsekostforretninger. I flere vitenskapelige forsøk har den vist antidepressive egenskaper, men urten bør helst brukes alene og ikke kombineres med legemidler. Den siste tiden har det kommet flere rapporter om at det er uheldig å kombinere med blant annet antidepreessiva. Effekten kommer normalt i løpet av 2-3 uker.Snakk med din lege om du vil prøve johannesurt og ikke slutt med dine medisiner på egen hånd.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Magna.

Innen alternativ behandling brukes ofte en kombinasjon av livsstilsråd som daglig mosjon ute i sollys for naturlig å påvirke hjernens serotoninnivå. Dette er gunstig mot depresjon. Samtidig anbefales ofte daglig tilskudd av johannesurt som fås kjøpt som naturlegemiddel på apotek eller i helsekostforretninger. I flere vitenskapelige forsøk har den vist antidepressive egenskaper, men urten bør helst brukes alene og ikke kombineres med legemidler. Den siste tiden har det kommet flere rapporter om at det er uheldig å kombinere med blant annet antidepreessiva. Effekten kommer normalt i løpet av 2-3 uker.Snakk med din lege om du vil prøve johannesurt og ikke slutt med dine medisiner på egen hånd.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Er det den rapporten om Sanolux du sikter til her? Den som er oversatt til norsk av Ingemar Kleive....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magna

Kjære Magna.

Innen alternativ behandling brukes ofte en kombinasjon av livsstilsråd som daglig mosjon ute i sollys for naturlig å påvirke hjernens serotoninnivå. Dette er gunstig mot depresjon. Samtidig anbefales ofte daglig tilskudd av johannesurt som fås kjøpt som naturlegemiddel på apotek eller i helsekostforretninger. I flere vitenskapelige forsøk har den vist antidepressive egenskaper, men urten bør helst brukes alene og ikke kombineres med legemidler. Den siste tiden har det kommet flere rapporter om at det er uheldig å kombinere med blant annet antidepreessiva. Effekten kommer normalt i løpet av 2-3 uker.Snakk med din lege om du vil prøve johannesurt og ikke slutt med dine medisiner på egen hånd.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Jeg har trent og spist riktig i alle år. Jeg trener stort sett 2-3 ganger i uka..Jeg har lampe også. Da får jeg nok være glad til at jeg er som jeg er. Jeg er nok for gammel til å kunne droppe medisiner. Det er så kjedelig å lese dere skriver "ta kontakt med egen lege for" ....osv. Vi er ikke nek heller, jeg har ansvar for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Bruset

Jeg har trent og spist riktig i alle år. Jeg trener stort sett 2-3 ganger i uka..Jeg har lampe også. Da får jeg nok være glad til at jeg er som jeg er. Jeg er nok for gammel til å kunne droppe medisiner. Det er så kjedelig å lese dere skriver "ta kontakt med egen lege for" ....osv. Vi er ikke nek heller, jeg har ansvar for meg.

Kjære Magna.

Jeg ser at du har humoren i behold... Når det gjelder de siste setningene i svarbrevene er dette standard haleheng i alle svar som ikke minst er med på grunn av jurister og forsikringsselskapet der doktoronline har sin ansvarsforsikring.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...