Gå til innhold

Religion og griseri, redsel for barnetgninger, blasfemi


Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Gjest bebba

Sylta saueballer skulle vært å smake ?

Får du tak i det ?

Ja det er en delikatesse, noe av det beste jeg får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 266
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ulv I Faarikaal

    88

  • Sør

    52

  • Taj Mahal

    28

  • SierDuDet

    13

Lundefugl er vanlig mat og mange liker den. Ikke noe galt i det.

Den er freda i Noreg då, men på Færøyene vart den servert som festmat, og færingane synst visstnok dette var godt.

Smaken er som baken, osv. osv.

Det er sjølvsagt ingenting feil med å eta mat som smakar som tran, men eg føretrekk å la vera. Eg likar forresten ikkje marsipan heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bebba

Den er freda i Noreg då, men på Færøyene vart den servert som festmat, og færingane synst visstnok dette var godt.

Smaken er som baken, osv. osv.

Det er sjølvsagt ingenting feil med å eta mat som smakar som tran, men eg føretrekk å la vera. Eg likar forresten ikkje marsipan heller.

Islendinge har levd av lundefugl også, og derfor er sagaene fortsatt bevart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ja det er en delikatesse, noe av det beste jeg får.

Saubukken Morten, som søstra mi eide, ble tatt av lynet, og jeg foreslo å sylte ballene hans, men jeg fant ingen oppskrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bebba

Saubukken Morten, som søstra mi eide, ble tatt av lynet, og jeg foreslo å sylte ballene hans, men jeg fant ingen oppskrift.

De kokes og legges i melkesyre etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør det vanskelig.

For resten av oss er det ikke vanskeligere enn at vi bytter ut bildet av grisen med et bilde av en hest.

Hva er problemet?

Snakk for deg selv, og ikke for "resten av oss".

Her oppfatter jeg din løsning som den vansklige.

Det "enkle" er å la bildet henge.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Det er religionsfrihet i Norge, og islam, humanisme, og diverse andre livssyn er nå en del av norsk kultur, akkurat som kristendom.

Jeg tviler på at det er vanskelig å finne motiver som er offensive for de kristne. Prinsippet er akkurat det samme.

Med vennlig hilsen

Det er også ytringsfrihet i Norge, og derfor er det svært betenkelig hvis religioner (uansett hvilken) skal kunne bestemme hva slags utsmykning det skal være på offentlige bygg - så lenge det ikke strider mot andre lover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...