Gå til innhold

Religion og griseri, redsel for barnetgninger, blasfemi


Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Her er det DU som lagen en konflikt ut av noe som ikke er en konflikt.

Ingen har noe spesielt behov for å ha bilde av en gris hengende på veggen. Hvis noen ikke liker griser, lam osv, ta dem ned og heng opp et bilde av et reinsdyr.

Den eneste grunnen til at du starter slike tråder er for å fremme hat og konflikter: DOLs fremste anti-semitt.

Jeg kan ikke på noen måte se at Ulv sprer hat, eller er noe av det andre du stempler han som. Jeg syntes han er meget tålmodig med deg, ja faktisk langt over grensen for hva du fortjener.

Er du egentlig klar over hva ditt intense forsvar av muslimer bla. fører til - jo mer fremmedfrykt og irritasjon.

Irritasjon over at det finnes flere som deg (om få) som tillater at "gjester" turer frem og nekter å følge landets tradisjon og etikk. Man kunne jo f.eks prøvd det som gjest i et muslimsk land. Hvor lenge hadde det gått før hodet hadde rullet da tro?

Noen ganger lurer jeg faktisk på om du egentlig er ute etter å få folk til å mislike muslimer - er det det som er hensikten din, eller hva er egentlig hensikten? Hvorfor henger du deg opp i og forsvarer selv den minste lille komiske ting.

Så til mitt syn: Grisebildet bør henge, man kan ikke la seg diktere, med påstanden "det er så enkelt å ta det ned" Det er alltid lettere å bare gi seg, men ikke rett.

Gir man lillefingeren, vil de snart ha hele hånden, men det er kanskje sånn du vil ha det? Forskjellen er bare at det ikke gjelder for andre enn muslimer. For du har enda ikke svart på om ALLE burde ha rett til å kreve egendesignede rom. Hvorfor ikke det?

Det er DE som skal følge våre regler, og ikke vi som skal få påtrykket deres bastante meninger. Passer ikke dette, får de reise til sitt opprinnelige hjemland.

Så får du flire av innlegget, og ikke gi noe svar nå heller, eller gjøre som du pleier å gjøre med Ulv - komme med personangrep.

Ha en fortreffelig aften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 266
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ulv I Faarikaal

    88

  • Sør

    52

  • Taj Mahal

    28

  • SierDuDet

    13

Ulv I Faarikaal

Jeg kan ikke på noen måte se at Ulv sprer hat, eller er noe av det andre du stempler han som. Jeg syntes han er meget tålmodig med deg, ja faktisk langt over grensen for hva du fortjener.

Er du egentlig klar over hva ditt intense forsvar av muslimer bla. fører til - jo mer fremmedfrykt og irritasjon.

Irritasjon over at det finnes flere som deg (om få) som tillater at "gjester" turer frem og nekter å følge landets tradisjon og etikk. Man kunne jo f.eks prøvd det som gjest i et muslimsk land. Hvor lenge hadde det gått før hodet hadde rullet da tro?

Noen ganger lurer jeg faktisk på om du egentlig er ute etter å få folk til å mislike muslimer - er det det som er hensikten din, eller hva er egentlig hensikten? Hvorfor henger du deg opp i og forsvarer selv den minste lille komiske ting.

Så til mitt syn: Grisebildet bør henge, man kan ikke la seg diktere, med påstanden "det er så enkelt å ta det ned" Det er alltid lettere å bare gi seg, men ikke rett.

Gir man lillefingeren, vil de snart ha hele hånden, men det er kanskje sånn du vil ha det? Forskjellen er bare at det ikke gjelder for andre enn muslimer. For du har enda ikke svart på om ALLE burde ha rett til å kreve egendesignede rom. Hvorfor ikke det?

Det er DE som skal følge våre regler, og ikke vi som skal få påtrykket deres bastante meninger. Passer ikke dette, får de reise til sitt opprinnelige hjemland.

Så får du flire av innlegget, og ikke gi noe svar nå heller, eller gjøre som du pleier å gjøre med Ulv - komme med personangrep.

Ha en fortreffelig aften.

Begynner du å se hva den typen besørger ?

Hva han forfekter er sikkert en god humaninstisk tanke, men adferden til denne humanisten tjener ikke humanismens sak. Han tror at det gjelder å skremme, trakassere og spre løgner om en person for å oppnå noe for sin sak. Det har som regel motsatt virkning.

Nå skal jeg jobbe for å få flere griser inn på sykehusene for å sørge for at sør's intensjon ikke lykkes. Det kan muslimeme takke sør for, og det skal jeg fortelle dem. Det blir min hevn for trakasseringen.

(Hvis jeg ikke har noe annet å gjøre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gelatin, f eks er gris.

Kanskje det oppdages nye og skadelige stoffer i kalvekjøtt, hva sier du da ?

Metodene for å oppdage snyltere i kjøtt blir bedre og bedre, men trikiner er definitivt slutt i gris.

#Gelatin, f eks er gris.#

Nei, gelatin er gelatin, men det inneholder stoff fra gris :-p

#Kanskje det oppdages nye og skadelige stoffer i kalvekjøtt, hva sier du da ?#

Kanskje? det vil ikke skje ;) bortsett fra slike manipulerte greier, da kan det jo helt sikkert skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

#Gelatin, f eks er gris.#

Nei, gelatin er gelatin, men det inneholder stoff fra gris :-p

#Kanskje det oppdages nye og skadelige stoffer i kalvekjøtt, hva sier du da ?#

Kanskje? det vil ikke skje ;) bortsett fra slike manipulerte greier, da kan det jo helt sikkert skje.

I svinekjøtt finnes ukjente skadelige stoffer men ikke i kalv ? Hmmmm..

Her er troen sterk, skjønner jeg.

Og det skal ikke mange skrivefeil til før jeg tar feil.

Jeg skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I svinekjøtt finnes ukjente skadelige stoffer men ikke i kalv ? Hmmmm..

Her er troen sterk, skjønner jeg.

Og det skal ikke mange skrivefeil til før jeg tar feil.

Jeg skjønner.

Jeg har et barn som skal ha mat ca hver 2. time døgnet rundt for tiden. Skrivefeil er det siste jeg bryr meg om nå.

Ja, gris og kalv er veldig forskjellige skjønner du. Derfor folk lager forskjellige retter til de forskjellige kjøtt typene også vet du :-D

Ser man på hvordan disse to dyrene er inni, så ser man også store forskjeller ;)

Så nå vet du det *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg har et barn som skal ha mat ca hver 2. time døgnet rundt for tiden. Skrivefeil er det siste jeg bryr meg om nå.

Ja, gris og kalv er veldig forskjellige skjønner du. Derfor folk lager forskjellige retter til de forskjellige kjøtt typene også vet du :-D

Ser man på hvordan disse to dyrene er inni, så ser man også store forskjeller ;)

Så nå vet du det *s*

Grisen er alteter og kua er drøvtygger, men det betyr ingenting da griser i dag er oppdrett og eter ikke kadavere og søppel som de gjorde på muhammeds tid. Det finnes ikke trikiner og snyltere i tamsvin i dag, så det holder ikke. Middelalderens griser for 500 år siden var nok en risikabel mat, men vi lever nå i moderne tid. Vi har til og med vært på månen for 30 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grisen er alteter og kua er drøvtygger, men det betyr ingenting da griser i dag er oppdrett og eter ikke kadavere og søppel som de gjorde på muhammeds tid. Det finnes ikke trikiner og snyltere i tamsvin i dag, så det holder ikke. Middelalderens griser for 500 år siden var nok en risikabel mat, men vi lever nå i moderne tid. Vi har til og med vært på månen for 30 år siden.

Så du vet alså grunnen til hvorfor ikke muslimer kan spise gris... og du mener at selvsakt vi bør kunne spise gris i dag, siden vi er i år 2003... Kjekt med en vitenskapsmann som deg som har funnet ut av det meste :-D

Les litt om HVORFOR vi ikke kan spise gris samt div. andre dyr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Så du vet alså grunnen til hvorfor ikke muslimer kan spise gris... og du mener at selvsakt vi bør kunne spise gris i dag, siden vi er i år 2003... Kjekt med en vitenskapsmann som deg som har funnet ut av det meste :-D

Les litt om HVORFOR vi ikke kan spise gris samt div. andre dyr ;)

Hvor skal jeg lese ? Jeg har lett men ikke funnet noen grunner, bare at muhammed har sagt det, og han har sagt så mye rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du vet alså grunnen til hvorfor ikke muslimer kan spise gris... og du mener at selvsakt vi bør kunne spise gris i dag, siden vi er i år 2003... Kjekt med en vitenskapsmann som deg som har funnet ut av det meste :-D

Les litt om HVORFOR vi ikke kan spise gris samt div. andre dyr ;)

Kan du ikke skrive UIF eller bruke aa i stedet for å? Blir sulten av denne overskrifta. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke skrive UIF eller bruke aa i stedet for å? Blir sulten av denne overskrifta. ;-)

*lol*

Han gjør ikke meg mye sulten :-D

Heretter skal jeg skrive Ulvikaal. madam ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Kan du ikke skrive UIF eller bruke aa i stedet for å? Blir sulten av denne overskrifta. ;-)

Du får vel ikke fårikål nedi der ?

Et par amerikanere jeg spiste med syns det så svært uappetittelig ut med den grå vasne kålen. Ikke luktet det godt heller, men det var tredje gangs oppvarming av retten. Et halvt år etter var de her igjen og fikk lutefisk, men da streika de: "Im so very sorry, but i can't eat this !" he-he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får vel ikke fårikål nedi der ?

Et par amerikanere jeg spiste med syns det så svært uappetittelig ut med den grå vasne kålen. Ikke luktet det godt heller, men det var tredje gangs oppvarming av retten. Et halvt år etter var de her igjen og fikk lutefisk, men da streika de: "Im so very sorry, but i can't eat this !" he-he.

Joda, de har lammekjøtt og kål her nede også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Joda, de har lammekjøtt og kål her nede også.

Nei holoppa.

Trudde det bare var burritos eller oksekjøtt fra siste tyrefekting ?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Så du vet alså grunnen til hvorfor ikke muslimer kan spise gris... og du mener at selvsakt vi bør kunne spise gris i dag, siden vi er i år 2003... Kjekt med en vitenskapsmann som deg som har funnet ut av det meste :-D

Les litt om HVORFOR vi ikke kan spise gris samt div. andre dyr ;)

http://home.covad.net/~militantislam/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får hjelpe deg litt. Her finner du alle ekstreme retniger som gir islam sitt dårliger rykte:

http://home.covad.net/~militantislam/fpdemo/MIDemo.html

Note: Militant Islam has no sectarian, political or religious affiliation whatsoever. The information collected within this resource represents the range of points of view published on the Internet, and is presented here without editorial agenda beyond topical relevancy, minimum quality and duplication standards. The Militant Islam Subscription Service and its partners do not take any editorial responsibility for the content of the pages found or accessed from this resource.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Note: Militant Islam has no sectarian, political or religious affiliation whatsoever. The information collected within this resource represents the range of points of view published on the Internet, and is presented here without editorial agenda beyond topical relevancy, minimum quality and duplication standards. The Militant Islam Subscription Service and its partners do not take any editorial responsibility for the content of the pages found or accessed from this resource.

Altså en linksamling til alle muslimske militante kilder, nyheter om framdriften i den hellige krigen, kampen mot de vantro.

Har andre religioner slike sider med så mange sjarmerende linker ?

De har altså kjempet mot de vantro i 1500 år, når er det slutt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hva er det med deg og grisen?

spesiellt forhold?

From: [email protected]

To: [email protected]

Subject: Forholdet til dyr, griser

Date: Mon, 28 Apr 2003 17:00:05 +0200

Jeg vet muslimer ikke kan spise gris selv om trikiner er utryddet i Norge siden 10 år tilbake, og at det ikke finnes dekning for forbudet i

allmenvitenskap og ernæringsfag.

Men nå har jeg forstått at enkelte muslimer føler avsky for dyret og

nekter seg og sine barn å lage grisefigurer, tegne griser, se bilder av

griser, klappe en gris, være med på gårdsbesøk med griser osv. Jeg kan ikke

finne noe i Koranen eller andre steder som forbyr annet enn spising.

Hvorfor nekter muslimer å se en gris ?

Et sykehus fikk reaksjoner på at det hang en strektegning av en gris

på et barnerom og ba om at det ble fjernet. Fins det dekning for det i Islam ?

En annen episode viser en muslimsk mann som flyktet i panikk da han fikk se

en tamgris i bånd, Fins det dekning for en slik reaksjon ?

Tamgrisen kan sammenlignes med en hund når det gjelder adferd og

rensligehet. Kan en muslim klappe en gris eller hund ? Og hva er i tilfelle

forskjellen ?

Ulv

------------------------

Re:

Hva "enkelte muslimer" tenker eller gjør, får være deres egen sak.

Gris er ikke tillatt å spise. Ellers kan du klappe den, leke med den,

ha bilde av den, osv... om du vil, som en hund.

Ja, du kan til og med implantere et grisehjerte i deg, også som muslim.

Det sier Islam.

Men - noen synes vel den kan være litt "ufyselig". Slikt har med

allmenne holdninger å gjøre. Noen spiser snegler og levende maur, og

hvorfor ikke?

Vi har vel alle ting vi liker eller ikke, kan spise eller ikke, kan

klappe eller ikke.

Red

Lenke til kommentar
Del på andre sider

From: [email protected]

To: [email protected]

Subject: Forholdet til dyr, griser

Date: Mon, 28 Apr 2003 17:00:05 +0200

Jeg vet muslimer ikke kan spise gris selv om trikiner er utryddet i Norge siden 10 år tilbake, og at det ikke finnes dekning for forbudet i

allmenvitenskap og ernæringsfag.

Men nå har jeg forstått at enkelte muslimer føler avsky for dyret og

nekter seg og sine barn å lage grisefigurer, tegne griser, se bilder av

griser, klappe en gris, være med på gårdsbesøk med griser osv. Jeg kan ikke

finne noe i Koranen eller andre steder som forbyr annet enn spising.

Hvorfor nekter muslimer å se en gris ?

Et sykehus fikk reaksjoner på at det hang en strektegning av en gris

på et barnerom og ba om at det ble fjernet. Fins det dekning for det i Islam ?

En annen episode viser en muslimsk mann som flyktet i panikk da han fikk se

en tamgris i bånd, Fins det dekning for en slik reaksjon ?

Tamgrisen kan sammenlignes med en hund når det gjelder adferd og

rensligehet. Kan en muslim klappe en gris eller hund ? Og hva er i tilfelle

forskjellen ?

Ulv

------------------------

Re:

Hva "enkelte muslimer" tenker eller gjør, får være deres egen sak.

Gris er ikke tillatt å spise. Ellers kan du klappe den, leke med den,

ha bilde av den, osv... om du vil, som en hund.

Ja, du kan til og med implantere et grisehjerte i deg, også som muslim.

Det sier Islam.

Men - noen synes vel den kan være litt "ufyselig". Slikt har med

allmenne holdninger å gjøre. Noen spiser snegler og levende maur, og

hvorfor ikke?

Vi har vel alle ting vi liker eller ikke, kan spise eller ikke, kan

klappe eller ikke.

Red

Fant bare dette der jeg:

Spørsmål (H.S.):

As-salaam-u-aleikom

Hvorfor er det forbudt å spise svinekjøtt? Kan De finne en biologisk forklaring til det?

Takk!

Svar:

As-salaa-u-aleikom warahmatullah

Det er riktig at det er forbudt for muslimer å spise svinekjøtt. Det står i Koranen. Men hvorfor?

Det kan være flere grunner. Noen kjenner vi, og andre kanskje ikke? Vi kan ta en velkjent grunn først.

Svinekjøtt kan inneholde trikiner. Det er en farlig parasitt. Larvene kan ligge kapslet inn i kjøttet på grisen. Når mennesker spiser kjøttet, frigjøres larvene. De utvikler seg til voksne parasitter, som igjen lager larver, og disse kommer over i blodet. Larvene trenger inn i musklene på mennesket, eller de går inn i hjerne, hjerte eller nyrer. De kan gi svært alvorlige skader.

Slike skader er skjeldne nå. Svinekjøtt blir kontrollert og sikret for at det ikke er trikiner i det. Og dersom man koker eller steker svinekjøttet skikkelig, dreper man trikinene. Så i våre dager, og i hvert fall her hos oss, er ikke trikiner lenger noe problem. Men i andre land kan det være det fortsatt.

Så et forbud mot å spise svinekjøtt var i hvert fall i tidligere tider, og er fortsatt i noen land, et fornuftig forbud.

Men hva nå, her oss oss? Hvorfor ikke spise svinekjøtt? En muslim vil svare slik: Folk visste ikke om farene ved å spise svinekjøtt for 1500-2000 år siden, i hvert fall ikke om detaljer ved det. De kjente ikke til trikinene. Mange trodde kanskje ikke på forbudet, selv om det ble slått fast både i Bibelen og Koranen. Så viste det seg at Bibelen og Koranen hadde rett!

Gud har slått fast et allment forbud. Så gjelder det fortsatt i dag. Kanskje er det også andre sider ved svinekjøtt, som gjør det skadelig å spise? Om ti, eller femti, eller hundre år kan vitenskapen kanskje fortelle oss det! Slik som det skjedde med trikiner.

Det antydes allerede i dag at f.eks. fettet i svinekjøtt kanskje er mer skadelig enn annet fett. Andre ting kan komme til. Men muslimen holder uansett fast ved Guds forbud. Og spiser ikke svinekjøtt.

Red

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...