Gå til innhold

Religion og griseri, redsel for barnetgninger, blasfemi


Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Hei,

Grensen bør ikke utkjempes på barneavdelingen av et sykehus.

Poenget er vel at bildene skulle være til glede for pasientene, og ikke noe "politisk manifest". Hvis et av bildene er "fælt" for en gruppe av pasientene så henger man vel opp et bilde av et annet dyr, uten å gjøre noen sak ut av det....

Med vennlig hilsen

Jeg mente grenser når det gjaldt grupperinger.

De har bosatt seg i et kristent land og får finne seg i å se bilder av griser.

Hva med barnehager? Unger har tegnet bilder av griser og vil henge disse på veggen. Vil du nekte dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 266
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ulv I Faarikaal

    88

  • Sør

    52

  • Taj Mahal

    28

  • SierDuDet

    13

Ulv I Faarikaal

Det er forskjell mellom din private hage, og et offentlig sykehus som skal brukes av alle.

Med vennlig hilsen

Hvorfor liker han ikke nisser, har en nisse gjort han noe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Da ville det ikke blitt så morsomt !

Naboen min vil jeg skal fjerne en liten rød plastnissse fra plenen min, men jeg har beholdt den for å ergre han og det har jeg sagt til han. Han ler og sier jeg er en ond skapning som lar den stygge nissen stå der og irritere han hver dag. Jeg tenkte jeg skulle kjøpe en enda større nisse! Hva syns du ?

Hvorfor liker han ikke nisser, har en nisse gjort han noe ? :-)

Kjøp en større, det vil ikke bedre naboforholdet, men du kan riskere han tar blodig hevn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente grenser når det gjaldt grupperinger.

De har bosatt seg i et kristent land og får finne seg i å se bilder av griser.

Hva med barnehager? Unger har tegnet bilder av griser og vil henge disse på veggen. Vil du nekte dem?

Hei,

Det er religionsfrihet i Norge, og islam, humanisme, og diverse andre livssyn er nå en del av norsk kultur, akkurat som kristendom.

Jeg tviler på at det er vanskelig å finne motiver som er offensive for de kristne. Prinsippet er akkurat det samme.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleil,

Du skriver: "Folk må da få si sin mening og diskutere det de vil her!"

Enig. Det gjelder vel meg også?

Eller?

Med vennlig hilsen

Jeg skrev "folk". Hvis du karakteriserer deg selv som det, så vær så god. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev "folk". Hvis du karakteriserer deg selv som det, så vær så god. :)

Hei,

Men da forstår jeg ikke meningen med innlegget ditt...

Jeg har da ikke nektet UiF å ytre seg fritt her, og du vil ikke nekte meg.

Hvem er det da som nekter noen å ytre seg?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Men da forstår jeg ikke meningen med innlegget ditt...

Jeg har da ikke nektet UiF å ytre seg fritt her, og du vil ikke nekte meg.

Hvem er det da som nekter noen å ytre seg?

Med vennlig hilsen

Det er ingen som direkte nekter noen å ytre seg, men jeg syns det virker som det er fort gjort å få et rasiststempel om man skriver noe som ikke er politisk korrekt her inne.

Å si noe man mener er negativt om en annen "kultur" for eksempel.

Jeg syntes dette i utgangspunktet var en interessant diskusjon, men det blir for mye irrelevant som trekkes inn.

(Personfokusering - om man er rasist eller ikke, om jøder, homoer, nisser, hamster osv)

Det som denne diskusjonen egentlig handler om (etter mitt skjønn) er:

Skal man ta hensyn til det utlendinger finner støtende her i landet? Skal man fjerne dette for at de skal slippe å forholde seg til det?

Jeg mener i hovedsak nei.

Men det går an å være fleksibel.

Mange "utlendinger" liker ikke å se jenter i shorts på sommeren. Skal man innføre burka på norske jenter av den grunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg skrev "folk". Hvis du karakteriserer deg selv som det, så vær så god. :)

sør lager sine egne definisjoner og da kan vi også :-)

kun innvandrere er mennesker og enkeltindivider, de andre i dette landet er noe ubestemmelig, uten rettigheter til sitt eget land. Uten frihet og rett til trygghet, rett til å beholde tradisjoner og identitet som de vil. Prostesterer disse ubestemmelige på innvandreres frekkheter, kriminalitet og forsøk på å forme samfunnet vårt, skal de ubestemmelige steines og hundses til de gir etter så fremmedkulturen kan overta, og de gir etter, svake som de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det er ingen som direkte nekter noen å ytre seg, men jeg syns det virker som det er fort gjort å få et rasiststempel om man skriver noe som ikke er politisk korrekt her inne.

Å si noe man mener er negativt om en annen "kultur" for eksempel.

Jeg syntes dette i utgangspunktet var en interessant diskusjon, men det blir for mye irrelevant som trekkes inn.

(Personfokusering - om man er rasist eller ikke, om jøder, homoer, nisser, hamster osv)

Det som denne diskusjonen egentlig handler om (etter mitt skjønn) er:

Skal man ta hensyn til det utlendinger finner støtende her i landet? Skal man fjerne dette for at de skal slippe å forholde seg til det?

Jeg mener i hovedsak nei.

Men det går an å være fleksibel.

Mange "utlendinger" liker ikke å se jenter i shorts på sommeren. Skal man innføre burka på norske jenter av den grunn?

Rasistordet er utbrukt og dødt, tatt fram for ofte. Mange antirasister sverger til dette ordet og bruker det selv om det nå virker mot sin hensikt. Ref "Per og ulven" Per ropte ulv så mange ganger at ingen gadd høre på han lenger.

Ellers tror jeg burkaen ville forhindre mange hudkrefttilfeller og spontane ereksjoner som jo hører djevelen til. Muslimske damer som gifter eg med ikke-muslimeske menn vil forlange omskjæring, så da blir det mange menn som må gå breibeint og forsøke å unngå smertefulle ereksjoner i månedsvis. Da er det fint med burkaer så man ikke blir nødt til å se fine romper til stadighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasistordet er utbrukt og dødt, tatt fram for ofte. Mange antirasister sverger til dette ordet og bruker det selv om det nå virker mot sin hensikt. Ref "Per og ulven" Per ropte ulv så mange ganger at ingen gadd høre på han lenger.

Ellers tror jeg burkaen ville forhindre mange hudkrefttilfeller og spontane ereksjoner som jo hører djevelen til. Muslimske damer som gifter eg med ikke-muslimeske menn vil forlange omskjæring, så da blir det mange menn som må gå breibeint og forsøke å unngå smertefulle ereksjoner i månedsvis. Da er det fint med burkaer så man ikke blir nødt til å se fine romper til stadighet.

Apropos burkaer:

Da jeg gikk på videregående var det en iraner i paralellklassen som skulle fortelle om hjemlandet sitt og de tradisjonene de hadde der.

At kvinnene gikk tildekket gjorde at voldtekter ikke forekom!

Kjempefint, ikke sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Apropos burkaer:

Da jeg gikk på videregående var det en iraner i paralellklassen som skulle fortelle om hjemlandet sitt og de tradisjonene de hadde der.

At kvinnene gikk tildekket gjorde at voldtekter ikke forekom!

Kjempefint, ikke sant!

He-he. Mannfolk finner på de rareste unnskyldninger for å undertrykke sine kvinner. Ofte er de mindre verd enn en geit, og mishandles til de dør. Men beskytter sine kvinner gjør de visst. Nesten bedre å være ubeskyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som direkte nekter noen å ytre seg, men jeg syns det virker som det er fort gjort å få et rasiststempel om man skriver noe som ikke er politisk korrekt her inne.

Å si noe man mener er negativt om en annen "kultur" for eksempel.

Jeg syntes dette i utgangspunktet var en interessant diskusjon, men det blir for mye irrelevant som trekkes inn.

(Personfokusering - om man er rasist eller ikke, om jøder, homoer, nisser, hamster osv)

Det som denne diskusjonen egentlig handler om (etter mitt skjønn) er:

Skal man ta hensyn til det utlendinger finner støtende her i landet? Skal man fjerne dette for at de skal slippe å forholde seg til det?

Jeg mener i hovedsak nei.

Men det går an å være fleksibel.

Mange "utlendinger" liker ikke å se jenter i shorts på sommeren. Skal man innføre burka på norske jenter av den grunn?

....eh... Men er det faktisk noen utlendinger som seriøst har forfektet at man skal påtvinger kvinner i Norge burka?

I dette tilfellet var det snakk om en (eller 3) muslimer som har, i all uskyldighet, bedt om at et bilde av en gris (som alle vet at er et dyr som jøder og muslimer ikke liker) blir byttet ut med et annet bilde. Jeg ser rett og slett ikke problemet.

===

Videre, islam sammen med humanisme, og diverse andre livssyn er nå en del av norsk kultur. Da er ikke dette en diskusjon om "utlendinger", da de fleste muslimer her i landet enten har norsk statsborgerskap eller permanent oppholdstillatelse.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....eh... Men er det faktisk noen utlendinger som seriøst har forfektet at man skal påtvinger kvinner i Norge burka?

I dette tilfellet var det snakk om en (eller 3) muslimer som har, i all uskyldighet, bedt om at et bilde av en gris (som alle vet at er et dyr som jøder og muslimer ikke liker) blir byttet ut med et annet bilde. Jeg ser rett og slett ikke problemet.

===

Videre, islam sammen med humanisme, og diverse andre livssyn er nå en del av norsk kultur. Da er ikke dette en diskusjon om "utlendinger", da de fleste muslimer her i landet enten har norsk statsborgerskap eller permanent oppholdstillatelse.

Med vennlig hilsen

Jeg syns det er greit å fjerne en grisetegning fra en vegg hvis noen finner det støtende. (Uansett årsak - uansett hvem som spør)

Jeg er skeptisk til å fjerne alt som har med griser i tilfelle noen skal finne det støtende.

Ingen muslimer eller utlendinger har foreslått burka på norske kvinner, men det er en del av våre nye landsmenn som ikke takler sommermoten for jenter.

Bør vi ta hensyn der også? Ta den lange shortsen i steden for den korte?

Det kan jo virke støtende på noen at man går kledd slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor henger du deg opp i dette? Er det plagsomt for deg at noen har et annet forhold til grisen enn du har?

Jeg tror det kunne passe her med noen tanker rundt det faktum at nordmenns

sekularisering er gått så langt at grisen gjøres til gjenstand for massiv dyrkelse, spesielt ved høytider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hvorfor henger du deg opp i dette? Er det plagsomt for deg at noen har et annet forhold til grisen enn du har?

Jeg tror det kunne passe her med noen tanker rundt det faktum at nordmenns

sekularisering er gått så langt at grisen gjøres til gjenstand for massiv dyrkelse, spesielt ved høytider.

Jeg syns det er veldig interessant, og avisene bruker 1/8 fullside på det, så da er det minst en journalist som er interessert. Jeg er ikke alene liksom.

Et motspørsmål: Hvorfor henger muslimer seg opp i dette ?

Spesielt når koranen ikke forbyr det.

En grunn må det være. Jeg løper ikke rundt på sykehus og ber dem ta ned barnebilder. Eller det skal litt til liksom. Så skal en sykehusledelse gi etter for tullball, gjør de de, så skal jeg også velge ut et bilde som skal tas ned, jaggumeg skal jeg ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er veldig interessant, og avisene bruker 1/8 fullside på det, så da er det minst en journalist som er interessert. Jeg er ikke alene liksom.

Et motspørsmål: Hvorfor henger muslimer seg opp i dette ?

Spesielt når koranen ikke forbyr det.

En grunn må det være. Jeg løper ikke rundt på sykehus og ber dem ta ned barnebilder. Eller det skal litt til liksom. Så skal en sykehusledelse gi etter for tullball, gjør de de, så skal jeg også velge ut et bilde som skal tas ned, jaggumeg skal jeg ikke det.

De fleste muslimer ber ikke sykehus ta ned bilder. Her var det 1 eller 3 som hadde skrevet et høflig brev om de kunne bytte et bilde av en gris med bilde av et annet dyr.

Akkurat slik du eller jeg kanskje hadde gjort hvis de hadde hengt opp et bilde av en meitemark over sengen til vårt barn.

Å lage noen "sak" ut av dette er selvsagt bare tull, og gjøres kun for å spre uro mellom mennesker i dette landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

De fleste muslimer ber ikke sykehus ta ned bilder. Her var det 1 eller 3 som hadde skrevet et høflig brev om de kunne bytte et bilde av en gris med bilde av et annet dyr.

Akkurat slik du eller jeg kanskje hadde gjort hvis de hadde hengt opp et bilde av en meitemark over sengen til vårt barn.

Å lage noen "sak" ut av dette er selvsagt bare tull, og gjøres kun for å spre uro mellom mennesker i dette landet.

I neste omgang skal muslimer og andre religiøse grupper fjerne bilder i bøker, leksikon, skolebøker, tegneserier osv.

Er det ikke like bra å få en prinsippavgjørelse en gang for alle ?

Det må da være likt for alle dette her. Jeg foreslår at ingen bilder fjernes, og at norsk tradisjon og naturlig logikk får styre, ikke en mistolking av koranen. Om det sto at det var forbudt, hadde ikke det vært avgjørende heller. Logikk sier: et dyr er et dyr, en strektegning er en strektegning, gris eller metemark stiller likt.

På spissen: snart kommer Taliban gutta og vil fjerne alle pesonavbildninger, så må alle bildene av alle ordførere ned fra veggen på rådhuset her. Da er det ikke morsomt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I neste omgang skal muslimer og andre religiøse grupper fjerne bilder i bøker, leksikon, skolebøker, tegneserier osv.

Er det ikke like bra å få en prinsippavgjørelse en gang for alle ?

Det må da være likt for alle dette her. Jeg foreslår at ingen bilder fjernes, og at norsk tradisjon og naturlig logikk får styre, ikke en mistolking av koranen. Om det sto at det var forbudt, hadde ikke det vært avgjørende heller. Logikk sier: et dyr er et dyr, en strektegning er en strektegning, gris eller metemark stiller likt.

På spissen: snart kommer Taliban gutta og vil fjerne alle pesonavbildninger, så må alle bildene av alle ordførere ned fra veggen på rådhuset her. Da er det ikke morsomt mer.

Herregud så paranoid du er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Herregud så paranoid du er!

Diagnose stilt av psykiatriprofessor favn.

Jeg dro ut kl 2330 fredag alene sammen med 3 skumle irakere som skulle kjøpe bilen min og sto langt ute på en øde slette med 17.000 i kæsj. Jeg var ikke nervøs, men det var min kompis som ringte meg 3-4 ganger for å sjekke om jeg var i live. Diagnosen er feil, professor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...