Gå til innhold

Religion og griseri, redsel for barnetgninger, blasfemi


Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Så du bildet? Det var en søt, liten strektegning som hang på døra til et rom på barneavdelingen. Sør, det blir for teit at man ikke kan ha tegninger av en søt, gris på veggen. Venninnen min har forresten en søt, liten gris som tatovering.

Hei,

Jeg har sett bildet av grisen.

Jeg kjenner folk som synes bilder av E.Coli O157 er pent....

Poenget er at når en gruppe mennesker åpenbart ikke liker griser (slik som noen ikke liker kakkerlakker), så behøver vi vel ikke påtvinge dem et bilde av nettopp griser? Og langt mindre på et sykehus.

Hvorfor ikke henge opp et bilde av en elefant, som ikke plager noen...??

UiF *ønsker* å lage konflikter ut av bagateller.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 266
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ulv I Faarikaal

    88

  • Sør

    52

  • Taj Mahal

    28

  • SierDuDet

    13

"En norsk muslimsk leder sier at griser er provoserende"

Nei, mannen kan ikke være ved sine fulle fem. Vil vi ha bilde av griser på veggene, enten det er på sykehus, i barnehager eller hvor som helst, da skal vi også få ha det uten å måtte høre slikt vrøvl fra enkelte.

Og da har du "vunnet"?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har sett bildet av grisen.

Jeg kjenner folk som synes bilder av E.Coli O157 er pent....

Poenget er at når en gruppe mennesker åpenbart ikke liker griser (slik som noen ikke liker kakkerlakker), så behøver vi vel ikke påtvinge dem et bilde av nettopp griser? Og langt mindre på et sykehus.

Hvorfor ikke henge opp et bilde av en elefant, som ikke plager noen...??

UiF *ønsker* å lage konflikter ut av bagateller.

Med vennlig hilsen

Kan jeg dra til et annet land og forvente at de skal fjerne ting jeg ikke liker. Det var ingen som brydde seg om hva jeg mente når jeg bodde i utlandet. Det ble forventet at jeg fulgte deres skikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg dra til et annet land og forvente at de skal fjerne ting jeg ikke liker. Det var ingen som brydde seg om hva jeg mente når jeg bodde i utlandet. Det ble forventet at jeg fulgte deres skikker.

Hei,

Dette ER deres land nå. De bor her, og er like gyldige borgere som deg og meg.

Igjen, man lager en konflikt ut av ingenting. Det tar 20 sekunder å henge opp et bilde av en hval istedet for en gris. Problem løst.

Istedet lager VI en konflikt av det, skriver om det i avisen, og påstår harmdirrende at "de vil ikke leve på våre premisser".

Hvis en sauebonde ikke ville ha bilde av en ulv på døren - hva så? Heng opp et bilde av en mus.

Det som bedrives her er en hets-kampanje.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem forbyr griser ? Ikke jeg.

Det er DU som påstår at noen forbyr griser!

Sannheten er at noen har spurt (på høflig måte) om sykehuset ikke kunne tenke seg å bytte ut bildet av en gris med et annet bilde.

Hva er problemet?

INGENTING!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det er DU som påstår at noen forbyr griser!

Sannheten er at noen har spurt (på høflig måte) om sykehuset ikke kunne tenke seg å bytte ut bildet av en gris med et annet bilde.

Hva er problemet?

INGENTING!

Der tar du feil, for det fins tilfeller, mange, hvor foreldre til og med holder barn borte fra skoler og barnehager på grunn av religion og kulturkollisjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Dette ER deres land nå. De bor her, og er like gyldige borgere som deg og meg.

Igjen, man lager en konflikt ut av ingenting. Det tar 20 sekunder å henge opp et bilde av en hval istedet for en gris. Problem løst.

Istedet lager VI en konflikt av det, skriver om det i avisen, og påstår harmdirrende at "de vil ikke leve på våre premisser".

Hvis en sauebonde ikke ville ha bilde av en ulv på døren - hva så? Heng opp et bilde av en mus.

Det som bedrives her er en hets-kampanje.

Med vennlig hilsen

Men noen muslimer tar sin religion så veldig høytidelig. Greit nok hvis de ikke plager andre med det men en gris på veggen.

Liker ikke kristne som tar ting så høytidelig heller så religionen er uvesentlig her. Hadde ikke synes det var så all right hvis alle som var læstatianere tvang sykehusene til å ta ned gardinene. Like teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men noen muslimer tar sin religion så veldig høytidelig. Greit nok hvis de ikke plager andre med det men en gris på veggen.

Liker ikke kristne som tar ting så høytidelig heller så religionen er uvesentlig her. Hadde ikke synes det var så all right hvis alle som var læstatianere tvang sykehusene til å ta ned gardinene. Like teit.

Hei,

Men det er kun noen få muslimer som har reagert. Ikke "alle muslimer".

Likevel - de krever ikke at "sykehuset ikke skal servere gris", men bare at et enkelt bilde (ut av flere hundre) skal byttes ut. Saken er triviell, og avslører faktisk UiFs motiver for å "henge ut muslimer": å lage en konflikt ut av en bagatell.

Heldigvis har han kun prestert å avsløre seg selv.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Men noen muslimer tar sin religion så veldig høytidelig. Greit nok hvis de ikke plager andre med det men en gris på veggen.

Liker ikke kristne som tar ting så høytidelig heller så religionen er uvesentlig her. Hadde ikke synes det var så all right hvis alle som var læstatianere tvang sykehusene til å ta ned gardinene. Like teit.

Det er ikke få religiøse sekter som vil inn på sykehusene for å frelse sjeler og oppta ressurser med forkynnelse og henge opp gudebilder. Kanskje vi skulle slippe dem til alle sammen ? Tror du folk ble friskere av det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke få religiøse sekter som vil inn på sykehusene for å frelse sjeler og oppta ressurser med forkynnelse og henge opp gudebilder. Kanskje vi skulle slippe dem til alle sammen ? Tror du folk ble friskere av det ?

Igjen avslører du deg selv...

Ingen muslim har bedt om lov til å forkynne på sykehus, men om å bytte ut ett av ca 200 bilder med et bilde av et annet dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der tar du feil, for det fins tilfeller, mange, hvor foreldre til og med holder barn borte fra skoler og barnehager på grunn av religion og kulturkollisjoner.

Sikkert, men her var det snakk om et bilde på et sykehus, og ikke alt det andre mølet du kommer trekkende med av irrelevante eksempler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Men det er kun noen få muslimer som har reagert. Ikke "alle muslimer".

Likevel - de krever ikke at "sykehuset ikke skal servere gris", men bare at et enkelt bilde (ut av flere hundre) skal byttes ut. Saken er triviell, og avslører faktisk UiFs motiver for å "henge ut muslimer": å lage en konflikt ut av en bagatell.

Heldigvis har han kun prestert å avsløre seg selv.

Med vennlig hilsen

Men er vi forpliktet til å ta hensyn til disse få?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke få religiøse sekter som vil inn på sykehusene for å frelse sjeler og oppta ressurser med forkynnelse og henge opp gudebilder. Kanskje vi skulle slippe dem til alle sammen ? Tror du folk ble friskere av det ?

Jeg ser helst at de holder alle borte. Forstår ikke hvorfor sykehusene har sykehusprester heller. De som ønsker en sjelesørger kan sende bud på sin egen prest.

Sist jeg var innlagt kom presten å lurte på hvorfor ingen på "min" avdeling sendte bud eller følte trang til å snakke med henne. Det var frekt synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er vi forpliktet til å ta hensyn til disse få?

Hei,

Nei, vi er ikke "forpliktet". Vi er ikke forpliktet til ikke å ha "ha ha ha, det fortjente du som røyker" plakater på kreftavdelinger heller...

Det er bare snakk om å være litt føyelige, og ikke bruke sykehus som krigsarena for kampanjer mot religion og/eller røyking.

Man kommer langt med litt smidighet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Igjen avslører du deg selv...

Ingen muslim har bedt om lov til å forkynne på sykehus, men om å bytte ut ett av ca 200 bilder med et bilde av et annet dyr.

Skal du avsløre noe, må det i tilfelle være noe som holdes skjult, hva er det jeg skjuler ?

Jeg har notert meg at du ikke holder deg til saken og ikke svarer på spørsmål.

Får se om du greier det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du avsløre noe, må det i tilfelle være noe som holdes skjult, hva er det jeg skjuler ?

Jeg har notert meg at du ikke holder deg til saken og ikke svarer på spørsmål.

Får se om du greier det nå.

Det som er avslørt er at din hensikt med tråden er å spre hat og løgn (bl.a. at det skulle "forbys") mot muslimer.

Og som vanlig har du avslørt deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Igjen avslører du deg selv...

Ingen muslim har bedt om lov til å forkynne på sykehus, men om å bytte ut ett av ca 200 bilder med et bilde av et annet dyr.

Syns det skal være likt for alle, ingen får bestemme hva som skal / ikke skal henge på veggene, de burde heller hjelpe til å få folk friske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Nei, vi er ikke "forpliktet". Vi er ikke forpliktet til ikke å ha "ha ha ha, det fortjente du som røyker" plakater på kreftavdelinger heller...

Det er bare snakk om å være litt føyelige, og ikke bruke sykehus som krigsarena for kampanjer mot religion og/eller røyking.

Man kommer langt med litt smidighet.

Med vennlig hilsen

Jeg er enig i at man kommer lengst med smidighet. Derfor burde vel ikke han som brøy seg med grisen ha sagt noe egentlig.

Nå gidder jeg ikke diskutere griser mer. Jeg synes små, lyserøde griser er søte :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det skal være likt for alle, ingen får bestemme hva som skal / ikke skal henge på veggene, de burde heller hjelpe til å få folk friske.

Ja - ved å fjerne bilder som plager en del av pasientene, og simpelthen henge opp et bilde av et annet dyr som ikke plager.

Ditt hat ovenfor muslimer er så åpenbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det som er avslørt er at din hensikt med tråden er å spre hat og løgn (bl.a. at det skulle "forbys") mot muslimer.

Og som vanlig har du avslørt deg selv.

Jaja men nå gidder jeg ikke mer.

Nok en gang har du avslørt at du hater meg og kun vil trakassere, sverte og skjelle meg ut for å forhindre at min mening kommer fram. Spørs om det er så vellykket.

Hvor er ytringsfriheten sør, er den bare for rettroende ? Bare for "mennesker" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...