Gå til innhold

70% av maxpuls?


Gjest Piona

Anbefalte innlegg

Er det sånn at det ved 70% av maxpuls forbrennes mest fett? Eller hva er det alle prater om denne 70%-greia for?

Og hvordan regner jeg ut min maxpuls, da? Jeg er 29 år, 170 høy og veier 67 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 1 måned senere...

Spring nesten det du greier i 10 min. og øk deretter til du er helt i senk. Mål da. Kanskje du fikk hjertet opp i 200?

Jo intensere desto mer forbrenner du. Men forbrenning av fett i forhold til karbo blir best ved rolig trening over lang tid. F.eks. en fjelltur med sekk i 9 timer (og lite mat).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte 70 %:

Det anbefales fordi du vil få melkesyre i musklene og måtte stoppe opp hvis du kjører intensere. Men 70 % er kanskje ved såkalt aerob terskel for deg, der du kan holde på i timevis uten hvile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...