Gå til innhold

Jeg trenger hjelp....


Asker-jenta

Anbefalte innlegg

Asker-jenta

Gi meg mot....

Jeg vet at jeg trenger profesjonell hjelp, men... Jeg har alltid vært den sterke i familien.. Den som har tatt seg av en narkoman mor og søster - og en uskyldig lillebror...

Jeg klarer ikke mer... trenger hjelp før jeg driver min elskede samboer fra meg med mine sinne-anfall....

Hva kan jeg gjøre...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å få proff hjelp, er det for stort skritt og ta? Har du noen nærme venner du kan snakke med? Kanskje noen som ikke er nære, men som er tillitsvekkende kan være gode å snakke med. Arbeidslkolleger?

Det er uansett viktig å kunne snakke ordentlig med noen, ha noen å dele tankene med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start med å bestille time hos allmennlegen din - og legg frem problemet for vedkommende. Du kan da bli henvist videre.

Det er vel ikke uvanlig at familiens "hjelper" også kan komme til å trenge hjelp selv.

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magna

Å få proff hjelp, er det for stort skritt og ta? Har du noen nærme venner du kan snakke med? Kanskje noen som ikke er nære, men som er tillitsvekkende kan være gode å snakke med. Arbeidslkolleger?

Det er uansett viktig å kunne snakke ordentlig med noen, ha noen å dele tankene med.

Jeg har hatt samme problemet. Og jeg vet at det å ha kommet til den erkjennelse som du har nå er ett KJEMPESKRITT for deg. Jeg har også vært hjelper i alle sammenhenger. Spesielt i familien da jeg var unge. Egentlig driver jeg med å være hjelper enda. Enda jeg har fått en kronisk diagnose med depresjon og angst. Det har de jeg hjalp sluppet. Og de har vel aldri helt skjønt hvilket kjempeløft det var for meg dengang jeg holdt på. Jeg vil alltid være den sterke. I familien har jeg aldri sagt ett ord om alle årene mine i terapi i det skulte. Jeg er fortsatt den sterke hjelper for dem.( det tror jeg i hvert fall selv)

Hjelp deg selv nå Asker-jenta du trenger det, og slutt å stille opp i tide og utide. Tenk på deg selv NÅ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Asker-jenta!

Du bør snakke åpent ut med primærlegen din (hvis du har), og så kan han hjelpe deg videre. Gjør det NÅ, ikke gå lenger med dette alene!

Hvis du trenger tips om en FANTASTISK lege i Asker, send en mail, så skal jeg gi deg navnet hans! Han hjalp meg da jeg hadde det som verst i livet...

Oppmuntringsklem fra Grete i DIXI

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BerserkuS

Jeg har hatt samme problemet. Og jeg vet at det å ha kommet til den erkjennelse som du har nå er ett KJEMPESKRITT for deg. Jeg har også vært hjelper i alle sammenhenger. Spesielt i familien da jeg var unge. Egentlig driver jeg med å være hjelper enda. Enda jeg har fått en kronisk diagnose med depresjon og angst. Det har de jeg hjalp sluppet. Og de har vel aldri helt skjønt hvilket kjempeløft det var for meg dengang jeg holdt på. Jeg vil alltid være den sterke. I familien har jeg aldri sagt ett ord om alle årene mine i terapi i det skulte. Jeg er fortsatt den sterke hjelper for dem.( det tror jeg i hvert fall selv)

Hjelp deg selv nå Asker-jenta du trenger det, og slutt å stille opp i tide og utide. Tenk på deg selv NÅ.

Jeg erkjenner det, men jeg stikker ikke til psykolog. Er for "tøff".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Asker-jenta

Kjære Asker-jenta!

Du bør snakke åpent ut med primærlegen din (hvis du har), og så kan han hjelpe deg videre. Gjør det NÅ, ikke gå lenger med dette alene!

Hvis du trenger tips om en FANTASTISK lege i Asker, send en mail, så skal jeg gi deg navnet hans! Han hjalp meg da jeg hadde det som verst i livet...

Oppmuntringsklem fra Grete i DIXI

[email protected]

Jeg har sendt deg mail nå.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magna

Jeg erkjenner det, men jeg stikker ikke til psykolog. Er for "tøff".

(For et nick du har!!!)

Hva er vitsen med å være så "tøff"? Kanskje du kan gå i hemmelighet du også, hvis det koster deg mye å være åpen på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...