Gå til innhold

NHD, vær så snill å svar!


Gjest tussi

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Jeg plages med depresjoner og søvnproblemer.

Jeg klarer snart ikke mer.

Har en liten sønn på snart 2 år.

De siste dagene har jeg merket at det skal veldig lite til før jeg blir irritert og sint.

Det er ikke rettferdig i mot min sønn.

Jeg går på 200 mg zoloft om dagen. Jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre. Har vurdert å legge meg inn på ett psykiatrisk sykehus, men er veldig usikker på om det er det rette å gjøre.

Er det mulig å legge seg inn en uke på psyk.sykehus?

Hvilken annen hjelp kan jeg få?

Jeg gikk til en psykolog en liten stund, men jeg syntes ikke at det hjalp meg. Likte heller ikke psykologen.

Håper du kan gi meg noen råd i forbindelse med forskjellige behandlingsmetoder.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Jeg plages med depresjoner og søvnproblemer.

Jeg klarer snart ikke mer.

Har en liten sønn på snart 2 år.

De siste dagene har jeg merket at det skal veldig lite til før jeg blir irritert og sint.

Det er ikke rettferdig i mot min sønn.

Jeg går på 200 mg zoloft om dagen. Jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre. Har vurdert å legge meg inn på ett psykiatrisk sykehus, men er veldig usikker på om det er det rette å gjøre.

Er det mulig å legge seg inn en uke på psyk.sykehus?

Hvilken annen hjelp kan jeg få?

Jeg gikk til en psykolog en liten stund, men jeg syntes ikke at det hjalp meg. Likte heller ikke psykologen.

Håper du kan gi meg noen råd i forbindelse med forskjellige behandlingsmetoder.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Selv om Zoloft og de andre SSRIene er utmerkede medisiner, er det en del personer som trenger noe for søvnen i tillegg.

Du kan velge å hoppe i det eller krype i det.

Om du velger å hoppe i det, gir jeg Tolvon 30 mg om kvelden. Jeg øker dosen inntil god søvn.

Om du velger å krype i det (det ville jeg gjort med et lite barn hjemme), gir jeg Tolvon 10 mg om kvelden og øker med 10 mg per kveld inntil god søvn.

Det er svært viktig å få en god søvn.

Det er også mulig å legge seg inn. Legen din kan søke om innleggelse. Da må dere også drøfte hvem som skal ta seg av barnet.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Selv om Zoloft og de andre SSRIene er utmerkede medisiner, er det en del personer som trenger noe for søvnen i tillegg.

Du kan velge å hoppe i det eller krype i det.

Om du velger å hoppe i det, gir jeg Tolvon 30 mg om kvelden. Jeg øker dosen inntil god søvn.

Om du velger å krype i det (det ville jeg gjort med et lite barn hjemme), gir jeg Tolvon 10 mg om kvelden og øker med 10 mg per kveld inntil god søvn.

Det er svært viktig å få en god søvn.

Det er også mulig å legge seg inn. Legen din kan søke om innleggelse. Da må dere også drøfte hvem som skal ta seg av barnet.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...