Gå til innhold

En person ble drept på Holmlia, har jeg ansvar for det ?


Gjest Vanlig folk

Anbefalte innlegg

Løsningen er selvsagt å redusere innvandringen til et langt lavere nivå enn i dag.

Så lenge du ser på mennesker som "et problem" istedet for som "en ressurs" (på linje med vanlige borgere) så har du et problem.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 186
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    42

  • værande

    17

  • Bassisten

    15

  • Ulv I Faarikaal

    14

Mest aktive i denne tråden

Eg har aldri sagt at eg likar Islam? Eg er ateist og meiner at all religion er noko herk - men eg innser også at dei menneska som er religiøse - uansett om det er islam eller kristendomen identifiserer seg med den trua dei har.

Difor skjønar eg også at når nokon kallar religionen deira for "den muslimske pesten" - så blir ikkje muslimane akkurat venlegsinna til dei. Dersom eg derimot respekterer alle menneska som menneske, og handsamar dei som likemenn, så har eg eit betre grunnlag for å få dei på mi side - som eg meiner er betre enn både islam og kristendom.

Tiltredes!

Godt sagt!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi vet det klamme grep moskeens menn har i disse miljøer, er det ikke vanskelig å legge sammen en pluss en og skjønne hvor holdningene hentes.

Du svarte ikke på spørsmålet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mest fokus på det problemet fordi det problemet er størst - uansett korleis ein vrir og vender på det. Det tyder ikkje at ein let som annan rasisme ikkje eksisterer.

Bassisten? har du sett meldingen min? '.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poetica? er det deg?

Det tror jeg ikke, men om så var burde du holde deg for god til å "outte" henne.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge du ser på mennesker som "et problem" istedet for som "en ressurs" (på linje med vanlige borgere) så har du et problem.

Med vennlig hilsen

Og du bør kanskje se på problemene til andre som en resurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

>>Karate går jo like mye ut på og bygge opp selvtillitt\beherskelse både psykisk og fysisk, som selve kampteknikken.

Ganske riktig.

>>Du har antagelig nytt godt av dette både før og etter den traumatsike opplevelsen dette må ha vært.

Jeg trodde jeg skulle miste livet. Det gjorde jeg ikke. Rein viljestyrke har dratt meg opp igjen.

Ulv: #Nei, forsøkt ranet av 3 marokkanere.

De fikk en hard tørn med en topp karatetrenet, edru og 24 år gammel Ulv.#

Ulv: #Jeg trodde jeg skulle miste livet. Det gjorde jeg ikke. Rein viljestyrke har dratt meg opp igjen. #

hmmmmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

"Det som var grunnutalelsen min var at det fins like mye rasisme fra alle menneskeraser. Er du ikke enig i det?"

Det er irrelevant kor mykje rasisme som finst i kva raser. Det finst - og det er eit problem. Sjølv om det prosentmessig kanskje er fleire rasistar blant somaliere og kurdarar enn blant etniske nordmenn, så er problemet størst blant nordmenn fordi det er så mange fleire etniske nordmenn i Noreg. I tillegg kjem årsaka til at desse er rasistar; Dersom du blir handsama som eit dårleg menneske pga. t.d. hudfarga di av mange nordmenn, er det ikkje rart at ein byrjar få dårlege haldningar. - På same vis som enkelte norske jenter får dårlege haldningar til innvandrarar fordi dei har fått kjipe kommentarar. Ingen av desse måtane å reagere på er riktig¨, og eit problem som må gjerast noko med. Eg meiner at ein må løysa problemet ved å vera tolerant med alle, men også slå ned på alle som har ekstreme meiningar eller gjer ekstreme handlingar - uansett etnisk opphav.

Jeg har lest innleggene dine nedover, og vil bare skyte inn at jeg er enig med deg og at jeg synes du har gode ressonementer..:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg ikke, men om så var burde du holde deg for god til å "outte" henne.

Med vennlig hilsen

Gi meg en god grunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi meg en god grunn!

Hvorfor behøver du noen god grunn fra meg for å oppføre deg anstendig?

Et minimum av vanlig høflighet tilsier at man ikke outter folk, totalt uavhengig av hva man mener om dem.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor behøver du noen god grunn fra meg for å oppføre deg anstendig?

Et minimum av vanlig høflighet tilsier at man ikke outter folk, totalt uavhengig av hva man mener om dem.

Med vennlig hilsen

Gjelder det også at man ikke skal blande seg i ting man ikke har noe med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjelder det også at man ikke skal blande seg i ting man ikke har noe med?

Hei,

Regelverket på DOL forbyr slike outing-er. Vanlig folkeskikk forbyr det også.

Regelverket forbyr ikke folk å svare utenfor tema.

Outinger er bedriten oppførsel.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlepungen

Hei,

Jeg tør påstå at jeg faktisk kjenner kristendommen bedre enn de fleste kristne i Norge. (Jeg var tross alt kristen før.)

:-)

Med vennlig hilsen

Håper du blir kristen igjen da.

:o)

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ulv: #Nei, forsøkt ranet av 3 marokkanere.

De fikk en hard tørn med en topp karatetrenet, edru og 24 år gammel Ulv.#

Ulv: #Jeg trodde jeg skulle miste livet. Det gjorde jeg ikke. Rein viljestyrke har dratt meg opp igjen. #

hmmmmmmm

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Du skriver: "Det er fint å se at det går framover, men muslimskolenes praksis er et steg bakover."

I Sør Afrika skal Foreningen for Kristne Skoler trekke Regjeringen for høyesterett, slik at de kristne skolene skal få lov til å slå ungene med spanskrør.

Å slå ungene med spanskrør er nemlig en del av de kristnes religionsfrihet!

Myten om juling er at det liksom skal være en snarvei til god oppdragelse.

Alikevel viser det seg at barn som blir slått ikke blir snillere eller har en bedre adferd enn andre, men tvert i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Du svarte ikke på spørsmålet!

Jo, men at du ikke forstår selv den enkleste årsaksammenheng er ditt og ikke mitt problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Det tror jeg ikke, men om så var burde du holde deg for god til å "outte" henne.

Med vennlig hilsen

Tanken om at det MÅ være den omtalte usaklige skrikhøna har slått meg for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...