Gå til innhold

En person ble drept på Holmlia, har jeg ansvar for det ?


Gjest Vanlig folk

Anbefalte innlegg

Tja, jeg tør i alle fall si hva jeg mener. Skulle nå tro at det gjorde meg mindre til pappegøye enn de som løper etter Fragel fordi de nå tør å si det de mener. (Slik du beskriver det, selv så tror jeg ikke at de som er uenige med meg er noe som helst. Det overlater jeg til andre, som er mer bastante på nadres vegne, og som oftere derfor tar feil.)

Slike som deg mener vanligvis det som er trygt og korrekt, og som stort sett er på linje med det du kan lese i Dagbla's lederartikler. Det blir litt kjedelig, forutsigbart på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 186
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    42

  • værande

    17

  • Bassisten

    15

  • Ulv I Faarikaal

    14

Mest aktive i denne tråden

Gjest Humlepungen

Det er også noko eg OVERHOVUD ikkje har merka noko til i det heile tatt i dei 14 åra eg har budd i Oslo - og eg bur på Holmlia. Tidlegare har eg stort sett budd på Grünerløkka og Grønland.

Eg underslår ikkje at t.d. norske jenter opplever drittslenging og kjipe kommentarar, men dersom problemet var så stort som du forfekter, ville eg trudd at eg hadde sett det.

Mine venninner og meg selv inkludert har opplevd mye rasisme fra utlendinger. Ikke bare menn, men også kvinner. Jeg kler meg ikke spesielt utfordrende heller. Jeg har normal påkledning. Men jeg er ung og blond. Hadde jeg tatt opptak av enkelte av episodene jeg har opplevd på gata eller ute på byen hadde du fått hakeslepp. En gang da jeg gikk sammen med en indisk veninne av meg ble hun stoppet på gata og kjeftet på fordi hun gikk sammen med en blond hore. Jeg forstod ikke en døyt av det som ble sagt, men veninna mi oversatte til meg. Hun ble ganske skremt. Hun har også fortalt meg om rasisme mot nordmenn fra sitt eget folk. Hun er forresten født i Norge. Er mer norsk enn indisk i tankegangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlepungen

Så, når jeg forteller at Amantha Fox hadde mindre pupper og større midje enn meg, da sier du?

Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlepungen

Oppegåande menneske veit at rasisme skjer båe vegar, og prøver å få bukt med alt. Ikkje oppegåande menneske brukar det at nokre innvandrarar er rasistar som argument for å stemple dei hardare som dårlegare menneske.

HALLO! De blir vel ikke stemplet som dårligere mennesker enn norske som er direkte rasister. De som er rasister og sier stygge ting til hverandre på grunn av hudfarge eller banker hverandre av den grunn er noen svin! Uansett om de er norske eller utenlandske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har sagt noe om å dømme alle muslimer? Det som var snakk om var at ikke bare norske organisasjoner kan fordømme og være rasistiske. Men det er jo uttalelser i muslimenes bønnerop som er direkte fæle.

Det som var grunnutalelsen min var at det fins like mye rasisme fra alle menneskeraser. Er du ikke enig i det? Hvorfor har debatten spunnet så langt?

"Det som var grunnutalelsen min var at det fins like mye rasisme fra alle menneskeraser. Er du ikke enig i det?"

Det er irrelevant kor mykje rasisme som finst i kva raser. Det finst - og det er eit problem. Sjølv om det prosentmessig kanskje er fleire rasistar blant somaliere og kurdarar enn blant etniske nordmenn, så er problemet størst blant nordmenn fordi det er så mange fleire etniske nordmenn i Noreg. I tillegg kjem årsaka til at desse er rasistar; Dersom du blir handsama som eit dårleg menneske pga. t.d. hudfarga di av mange nordmenn, er det ikkje rart at ein byrjar få dårlege haldningar. - På same vis som enkelte norske jenter får dårlege haldningar til innvandrarar fordi dei har fått kjipe kommentarar. Ingen av desse måtane å reagere på er riktig¨, og eit problem som må gjerast noko med. Eg meiner at ein må løysa problemet ved å vera tolerant med alle, men også slå ned på alle som har ekstreme meiningar eller gjer ekstreme handlingar - uansett etnisk opphav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlepungen

Hei,

Det er det nyeste, men GT er fremdeles like gyldig, og "det originale"! ;-)

Med vennlig hilsen

Du kan ikke si at GT er mer mest gjeldende fordi den er eldst. Den må du lenger ut på landet med;)

Les nye testamentet du. Og styr litt unna kaffen. Tror du blir litt hyperaktiv i de tastatur tottene dine;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et program på svensk TV vil i hvert fall skape et bilde av islam som en dyster og uhyggelig kultur/ religion. En muslimsk skoles ansatte innrømmet foran skjult kamera at de rutinemessig slo barna, mishandlet dem på andre måter og ga blaffen i svenske lover og læreplaner. Skolen ble stengt og svenskene er i gang med en gransking av resten av de muslimske friskolene. Etter flommen av brev og telefoner til skoleverket, ser det stygt ut for mange muslimske friskoler. Det er et akseptert faktum at koranskoler har rutiner med mishandling av barn, men hittil bare i utlandet. En bekjent kan vise to solide arr etter spanskrør på skuldrene som han har fått på skolen i hjemlandet, og forteller at nesten alle elevene ble slått i løpet av skoleåret. Hovedsaklig for at de ikke klarte å huske koranversene de skulle lære. Juling er en utbredt motivasjonsfaktor i denne kulturen.

"Juling er en utbredt motivasjonsfaktor i denne kulturen. "

...som det var i vår kultur inntil for nokre år sidan. - Som det framleis er i t.d. Storbritannia der det er tillatt for foreldre å slå barna sine, men nettopp vart det ulovleg for barnepassarar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike som deg mener vanligvis det som er trygt og korrekt, og som stort sett er på linje med det du kan lese i Dagbla's lederartikler. Det blir litt kjedelig, forutsigbart på en måte.

Tja, til forskjell fra deg kanskje, så leser jeg ikke Dagbladet.

Ikke Se og Hør heller, foresten.

Var det mer dritt du trenger å slenge før du sier noe mer konstruktivt, eller trenger du et par omganger til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlepungen

?

Hadde du hatt større bryster enn samantha og smalere midje enn henne ville du lignet på noe som vokste opp i tjernobyl området. Ikke rart du ikke har fått tilrop;o)

*lol*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

"Juling er en utbredt motivasjonsfaktor i denne kulturen. "

...som det var i vår kultur inntil for nokre år sidan. - Som det framleis er i t.d. Storbritannia der det er tillatt for foreldre å slå barna sine, men nettopp vart det ulovleg for barnepassarar.

Det er fint å se at det går framover, men muslimskolenes praksis er et steg bakover. Skulle liksom tro de vil prøve å danne sitt eget samfunn i samfunnet, og det uten at myndigheter skal ha noe å si.

Man kan like godt oppdra et barn uten juling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Så, når jeg forteller at Amantha Fox hadde mindre pupper og større midje enn meg, da sier du?

*da sier du?*

At du bør søke reklamoppdrag for Tine Meierier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Dette var jo et flott bevis på at fordommene ikke er værre i den muslimske delen av befolkningen enn den norske.

Flere slike vil vi ha!

*Dette var jo et flott bevis på at fordommene ikke er værre*

De er verre, og gir seg langt alvorliigere utslag. Blandt annet på krimstatistikken til SsB, i særdeleshet den for voldtekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, desverre er det du som har feil.

Vi er en vennindegjeng som har bodd i Oslo øst i årevis. Ingen av oss er tapt bak en vogn, og ser langt fra ille ut. Har aldri hørt slike tilrop, hverken jeg selv eller de andre.

Jenter som kler seg svært utfordrende kan kanskje ha et problem, enten de er norske eller ei. Men det er ikke slik at alle jenter i Oslo Øst opplever dette som noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Dette var jo et flott bevis på at fordommene ikke er værre*

De er verre, og gir seg langt alvorliigere utslag. Blandt annet på krimstatistikken til SsB, i særdeleshet den for voldtekt.

Ser du av voldtekts- og krim-statistikken at det finnes organisasjoner som arbeider mot hvite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Ser du av voldtekts- og krim-statistikken at det finnes organisasjoner som arbeider mot hvite?

Når vi vet det klamme grep moskeens menn har i disse miljøer, er det ikke vanskelig å legge sammen en pluss en og skjønne hvor holdningene hentes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi vet det klamme grep moskeens menn har i disse miljøer, er det ikke vanskelig å legge sammen en pluss en og skjønne hvor holdningene hentes.

Tja.

Hvordan forkalrer du i det regnestykket ditt at det er ungdommer med tilknyttning til moskeen som er minst kriminelle. (Og mindre kriminelle enn nordmenn.) Samt at de muslimene som sitter i fegsel, og finner tilbake til sin muslimske tro som er i stand til å bryte ut av en kriminell kariere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint å se at det går framover, men muslimskolenes praksis er et steg bakover. Skulle liksom tro de vil prøve å danne sitt eget samfunn i samfunnet, og det uten at myndigheter skal ha noe å si.

Man kan like godt oppdra et barn uten juling.

Du skriver: "Det er fint å se at det går framover, men muslimskolenes praksis er et steg bakover."

I Sør Afrika skal Foreningen for Kristne Skoler trekke Regjeringen for høyesterett, slik at de kristne skolene skal få lov til å slå ungene med spanskrør.

Å slå ungene med spanskrør er nemlig en del av de kristnes religionsfrihet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke si at GT er mer mest gjeldende fordi den er eldst. Den må du lenger ut på landet med;)

Les nye testamentet du. Og styr litt unna kaffen. Tror du blir litt hyperaktiv i de tastatur tottene dine;o)

Hei,

Jeg tør påstå at jeg faktisk kjenner kristendommen bedre enn de fleste kristne i Norge. (Jeg var tross alt kristen før.)

:-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...