Gå til innhold

En person ble drept på Holmlia, har jeg ansvar for det ?


Gjest Vanlig folk

Anbefalte innlegg

Gjest Morsk

Hei,

Regelverket på DOL forbyr slike outing-er. Vanlig folkeskikk forbyr det også.

Regelverket forbyr ikke folk å svare utenfor tema.

Outinger er bedriten oppførsel.

Med vennlig hilsen

*Outinger er bedriten oppførsel.*

Å skrive under med "Fy Faen" og grov personskikane om andres familieforhold.er ikke særlig mindre bedritent.

Fint at du nok engang viser ditt sanne ansikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 186
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    42

  • værande

    17

  • Bassisten

    15

  • Ulv I Faarikaal

    14

Mest aktive i denne tråden

Gjest Morsk

Tja.

Hvordan forkalrer du i det regnestykket ditt at det er ungdommer med tilknyttning til moskeen som er minst kriminelle. (Og mindre kriminelle enn nordmenn.) Samt at de muslimene som sitter i fegsel, og finner tilbake til sin muslimske tro som er i stand til å bryte ut av en kriminell kariere?

Mener du også, i likhet med Sør at læren om sosialiseringsprosessen er noe Stalin fant på ?

Og at det ikke er noe som heter kulturelt betinget atferd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg har lest innleggene dine nedover, og vil bare skyte inn at jeg er enig med deg og at jeg synes du har gode ressonementer..:o)

Sant, men han er altfor ryddig og saklig til at det blir noen gode krangler ut av det. Med slike resonnementer får ingen noe å irritere seg over. Man skal irritere seg over ting, det er bare sundt.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Sant, men han er altfor ryddig og saklig til at det blir noen gode krangler ut av det. Med slike resonnementer får ingen noe å irritere seg over. Man skal irritere seg over ting, det er bare sundt.

:-)

:o)..

Jeg synes ikke de rasisme/antirasisme trådene akkurat mangler folk en kan irritere seg over da.

Men jeg tør ikke å være med noe særlig heller, for folket blir så så fort sinte..

Også kan jeg ikke alle tallene fra alle statistikkene fra andreverdenskrig til nå f.eks, så jeg tror ikke jeg blir regnet som en verdig debatant;)

Så fra nå av nøyer jeg meg med forsiktig applaudering, når jeg synes noen er veldig fornuftige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mest fokus på det problemet fordi det problemet er størst - uansett korleis ein vrir og vender på det. Det tyder ikkje at ein let som annan rasisme ikkje eksisterer.

Størst her til lands og ellers i nord/vest europa. Men neppe totalt på verdensbasis. "Hvite" mennesker er tross alt i mindretall på kloden.

"...................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

:o)..

Jeg synes ikke de rasisme/antirasisme trådene akkurat mangler folk en kan irritere seg over da.

Men jeg tør ikke å være med noe særlig heller, for folket blir så så fort sinte..

Også kan jeg ikke alle tallene fra alle statistikkene fra andreverdenskrig til nå f.eks, så jeg tror ikke jeg blir regnet som en verdig debatant;)

Så fra nå av nøyer jeg meg med forsiktig applaudering, når jeg synes noen er veldig fornuftige..

Ikke ta det så alvorlig.

At noen "tyrannosaurer" vil bestemme og sensurere hva de andre skal skrive om og hva de skal mene er ganske underlig.

Men slike fora tiltrekker seg vel en bestemt type mennesker med hersketrang og liten respekt for andre ?

Smell til med noe kuriøst og la være å svare de som ikke kan holde seg på matta. Men det er litt artig å erte dem og ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

Ikke ta det så alvorlig.

At noen "tyrannosaurer" vil bestemme og sensurere hva de andre skal skrive om og hva de skal mene er ganske underlig.

Men slike fora tiltrekker seg vel en bestemt type mennesker med hersketrang og liten respekt for andre ?

Smell til med noe kuriøst og la være å svare de som ikke kan holde seg på matta. Men det er litt artig å erte dem og ?

Det er det..:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Regelverket på DOL forbyr slike outing-er. Vanlig folkeskikk forbyr det også.

Regelverket forbyr ikke folk å svare utenfor tema.

Outinger er bedriten oppførsel.

Med vennlig hilsen

Bedriten oppførsel har vært verre her inne, uten at noen har reagert. Er det noen du vil skal bli kastet ut tro?

Du reagerer på bedriten oppførsel når det går mot noen i din krets, men ikke om noen i din krets oppfører seg værre mot andre.

At noen spør: er det deg, er ikke å si at det er det! men tydelig jeg traff spikeren på hodet her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada forstår hva du mener. Men jeg tenkte på hva som var tanken bak. Om en nordmann blir snakket nedsettende om(noe som jeg har hørt tusen ganger) blir det ikke kallt rasisme. Men blir en utlending snakket nedsettende om er det rasisme med en gang.

Jeg mener at rasisme er grusomt uansett hvem det blir rettet mot. Jeg er så lei av at det liksom er bare vi som er hvite i huden som er rasister her i norge.

vennlig hilsen meg

Dersom en etnisk nordmann nekter sin sønn/datter å gifte seg med en pakistaner, så er dette rasisme. Dersom en pakistaner nekter sin sønn/datter å gifte seg med en etnisk nordmann, så er det? Kultur? Tradisjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du også, i likhet med Sør at læren om sosialiseringsprosessen er noe Stalin fant på ?

Og at det ikke er noe som heter kulturelt betinget atferd ?

Hva har det med at religiøse muslimer er mindre kriminelle enn andre ikke-religiøse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

hmmmmmmmm

Nå kan jeg ikke lese røyksignaler (eller er det bare røyk). Vil du spørre om noe må du utrrykke deg klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Størst her til lands og ellers i nord/vest europa. Men neppe totalt på verdensbasis. "Hvite" mennesker er tross alt i mindretall på kloden.

"...................."

I svært mange land blir hvite "sett opp til" (fordi vi er utlendinger), og ikke utsatt for negativ rasisme.

Ikke engang i Sør Afrika har jeg blitt utsatt for negativ rasisme.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå kan jeg ikke lese røyksignaler (eller er det bare røyk). Vil du spørre om noe må du utrrykke deg klart.

Bare stusset over det du skrev i det ene innlegget kontra det andre. Når jeg "stusser", så sier jeg: hmmmmmmmm :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myten om juling er at det liksom skal være en snarvei til god oppdragelse.

Alikevel viser det seg at barn som blir slått ikke blir snillere eller har en bedre adferd enn andre, men tvert i mot.

Jeg har ikke påstått at man skal banke barnene.

Derimot har jeg påpekt at kristendommen blir brukt akkurat på samme måte som din muslimske skole i Sverige bruker islam.

Som jeg har påpekt utallige ganger: kristendom og islam er tvillingreligioner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlepungen

Dersom en etnisk nordmann nekter sin sønn/datter å gifte seg med en pakistaner, så er dette rasisme. Dersom en pakistaner nekter sin sønn/datter å gifte seg med en etnisk nordmann, så er det? Kultur? Tradisjon?

Nettopp. Det er helt skeiv tankegang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Bedriten oppførsel har vært verre her inne, uten at noen har reagert. Er det noen du vil skal bli kastet ut tro?

Du reagerer på bedriten oppførsel når det går mot noen i din krets, men ikke om noen i din krets oppfører seg værre mot andre.

At noen spør: er det deg, er ikke å si at det er det! men tydelig jeg traff spikeren på hodet her

Forøvrig er SELVSAGT ikke regelen mot "outing" laget for å beskytte bannende sjikanøse puddinger som er for feige til å stå frem med sitt vanlige nick.

Regelen er der i de tilfeller hvor det stilles eller omtales medisinske\psykiske\seksuelle eller problem, og hvor full anonymitet er påkrevet.

Det tror jeg til og med hyperkverulant Sør forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Hva har det med at religiøse muslimer er mindre kriminelle enn andre ikke-religiøse?

Har du noe belegg for en slik påstand ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedriten oppførsel har vært verre her inne, uten at noen har reagert. Er det noen du vil skal bli kastet ut tro?

Du reagerer på bedriten oppførsel når det går mot noen i din krets, men ikke om noen i din krets oppfører seg værre mot andre.

At noen spør: er det deg, er ikke å si at det er det! men tydelig jeg traff spikeren på hodet her

Du trekker frem et tilfeldig nick som du assosierer med "fy faen", uten at nicket du trekker frem har noen som helst sjanse for å benekte noe, ettersom hun neppe leser det du skriver her!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...