Gå til innhold

En person ble drept på Holmlia, har jeg ansvar for det ?


Gjest Vanlig folk

Anbefalte innlegg

Hvem har sagt noe om skyting? Har du fått overdose koffein nå igjen;o)

Vi skal ikkje skyta nokon, men kva meiner du ein skal gjera då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 186
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    42

  • værande

    17

  • Bassisten

    15

  • Ulv I Faarikaal

    14

Mest aktive i denne tråden

Hvem har sagt noe om skyting? Har du fått overdose koffein nå igjen;o)

:-)

Men du forklarte ikke poenget...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Det er også noko eg OVERHOVUD ikkje har merka noko til i det heile tatt i dei 14 åra*

Så er da heller ikke voksne menn de som er mest utsatt.

De kan jo tross alt forsvare seg.

Jeg er jente, har bodd i gettoen i over ti år. Jeg har opplevd nedsettende bemerkning _en_ gang, før jeg flytta til Oslo Øst, på et lite utested et helt annet sted i landet.

Men jeg tolerer like lite av alel folk når de snakker dritt. Forøvrig er ikke nordmenn de som er mest utsatt for baksnakking av utlendinger, det er andre folkegrupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bibelen står det mye om nestekjærlighet og at alle har lik verdi.

Det du sa angående steining er du nok ikke helt oppdatert på. Husker du hva Jesus sa til en gruppe menn som ville steine en kvinne som ble tatt i utroskap? Han sa: den som er uten synd kan kaste den første steinen. Alle gikk bort.

Dette er hovedbudskapet i bibelen. Nestekjærlighet. Ikke kom og sammenlign bibelen med muslimenes hellig krig og bønnerop med død og fordervelse. Det er to vidt forskjellige ting.

Hei,

Det er DIN tolkning av bibelen. Den kan like gjerne tolkes helt forskjellig.

Husk at GT en en gyldig del av kristendommen - det er bl. a. der de 10 bud står, og de er ikke avskaffet!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlepungen

I koranen står det spesifikt at kristne og jøder skal respekteres fordi de er "bokens folk" (en referanse til at Adam og Eva, og alt det der er felles mellom religionene).

Et parti som påstår at "et samfunn uten etniske minoriteter" er bedre er selvsagt rasister, uavhengig av om de "etniske minoritetene" det er snakk om er jøder, svarte eller hva-som-helst.

Hitler ville også ha et samfunn uten "etniske minoriteter" som jøder!

Med vennlig hilsen

Men fakta er nok at det er ikke bra for et sammfunn å ha alt for stor innblanding av forskjellige kulturer og livssyn. Da blir det ikke et stabilt samfunn. En kan bare se hvor ustabilt det er for eksempel i Oslo. 70% prosent av lovbrudd som blir utført der er av innvandrere, til tross for at det "kun" er rundt 10% innvandrere i Oslo. (mulig det er mer jeg vet ikke sikkert).

Men denne diskusjonen har sporet helt av. Min uttalelse var at rasisme er feil uansett hvem det er rettet mot. Har ikke tid og ork til å sitte og svare på innlegg i flere timer.

Hvem er du egentlig? Sitter du konstant og diskuterer inne på nettet eller? Gift? Hvor bor du etc..? Sjekker deg ikke opp altså;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlepungen

Vi skal ikkje skyta nokon, men kva meiner du ein skal gjera då?

Gassing er mye mer humant;o)

*ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Humlepungen

Hei,

Det er DIN tolkning av bibelen. Den kan like gjerne tolkes helt forskjellig.

Husk at GT en en gyldig del av kristendommen - det er bl. a. der de 10 bud står, og de er ikke avskaffet!

Med vennlig hilsen

Nye testamentet er en forlengelse av det gamle testamentet. Les nye testamentet du. Der står det mest oppdaterte;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En svært stor andel av de invadrerne jeg kjenner tror at mesteparten av det norske folk ønsker dem pokker i vold, og det som værre er. Når nye mennekser kommer til norge så blir dette også fortalt dem, at de må passe seg, for de er helt uønsket av de aller fleste her.

Så når det skjer et slikt drap, så tror mange at nordmenn flest var fornøyd med det som skjedde.

Derfor var fakkeltoget viktig, veldig viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I koranen står det spesifikt at kristne og jøder skal respekteres fordi de er "bokens folk" (en referanse til at Adam og Eva, og alt det der er felles mellom religionene).

Et parti som påstår at "et samfunn uten etniske minoriteter" er bedre er selvsagt rasister, uavhengig av om de "etniske minoritetene" det er snakk om er jøder, svarte eller hva-som-helst.

Hitler ville også ha et samfunn uten "etniske minoriteter" som jøder!

Med vennlig hilsen

Som basis for all diskusjon om innvandring må ligge at vi ikke ønsker en samfunnsutvikling der muslimer på noen særlig påvirkning. Islam er jo vår tids gift, og minst like ille som nazisme og kommunisme.

Det er kanskje selvsagt, men av og til lurer jeg på hva du mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fakta er nok at det er ikke bra for et sammfunn å ha alt for stor innblanding av forskjellige kulturer og livssyn. Da blir det ikke et stabilt samfunn. En kan bare se hvor ustabilt det er for eksempel i Oslo. 70% prosent av lovbrudd som blir utført der er av innvandrere, til tross for at det "kun" er rundt 10% innvandrere i Oslo. (mulig det er mer jeg vet ikke sikkert).

Men denne diskusjonen har sporet helt av. Min uttalelse var at rasisme er feil uansett hvem det er rettet mot. Har ikke tid og ork til å sitte og svare på innlegg i flere timer.

Hvem er du egentlig? Sitter du konstant og diskuterer inne på nettet eller? Gift? Hvor bor du etc..? Sjekker deg ikke opp altså;0)

Hei,

Jeg har samboer, bor i Norge nå. Bodde i bl.a. Sør Afrika og Brasil før (og har derfor god bakgrunn for å sammenligne).

===

Problemet er overhodet ikke "blanding", men manglende integrasjon som i hovedsak er forårsaket av "oss og dem" holdninger (delvis på begge sider).

Et samfunn hvor alle er "like" er vulgær-kommunistenes drøm. Det er derfor jeg har påpekt flere ganger at slike likhets-tanker som florerer i Frp, egentlig minner mer om stalinisme enn noe annet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gassing er mye mer humant;o)

*ler*

Tja det er det kanskje eit par millionar jødar som vil vera usamd med deg i...

Eg spør likevel igjen: Korleis meiner du ein løysar problemet? Dersom ein berre påpeiker problema, og ikkje reflekterer over løysingar, bidrar ein jo berre til at problemet blir større, og ikkje til at vi får det betre. - Uansett hudfarge eller etnisk opphav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En svært stor andel av de invadrerne jeg kjenner tror at mesteparten av det norske folk ønsker dem pokker i vold, og det som værre er. Når nye mennekser kommer til norge så blir dette også fortalt dem, at de må passe seg, for de er helt uønsket av de aller fleste her.

Så når det skjer et slikt drap, så tror mange at nordmenn flest var fornøyd med det som skjedde.

Derfor var fakkeltoget viktig, veldig viktig.

Amen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja det er det kanskje eit par millionar jødar som vil vera usamd med deg i...

Eg spør likevel igjen: Korleis meiner du ein løysar problemet? Dersom ein berre påpeiker problema, og ikkje reflekterer over løysingar, bidrar ein jo berre til at problemet blir større, og ikkje til at vi får det betre. - Uansett hudfarge eller etnisk opphav.

Løsningen er selvsagt å redusere innvandringen til et langt lavere nivå enn i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Jeg er jente, har bodd i gettoen i over ti år. Jeg har opplevd nedsettende bemerkning _en_ gang, før jeg flytta til Oslo Øst, på et lite utested et helt annet sted i landet.

Men jeg tolerer like lite av alel folk når de snakker dritt. Forøvrig er ikke nordmenn de som er mest utsatt for baksnakking av utlendinger, det er andre folkegrupper.

*Jeg har opplevd nedsettende bemerkning _en_ gang*

Uten å antyde noe om ditt utseende,hårfarge, kroppsbygning etc. må det påpekes at visse er mer utsatt enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke kaste bort alfor mye tid på selvklarheter. Her har du en smakebit. At på til fra den venstrevridde avisa Dagbladet. Orginalen finnes sikkert i deres arkiv.

http://www.norskkultur.net/nyheter2002/007.htm

Orginal

Dette var jo et flott bevis på at fordommene ikke er værre i den muslimske delen av befolkningen enn den norske.

Flere slike vil vi ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye testamentet er en forlengelse av det gamle testamentet. Les nye testamentet du. Der står det mest oppdaterte;o)

Ulike retningar innan islam legg også vekt på ulike delar av koranen på same vis som ulike retningar innan Kristendomen gjer det same med bibelen. Du tolkar bibelen som nestekjærleik, men andre brukar bibelen til å trakka på t.d. kvinner og homofile.

Det er like feil å døma alle kristne pga dei dumme kristne som det er å døma alle muslimar pga dumme muslimar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen er selvsagt å redusere innvandringen til et langt lavere nivå enn i dag.

Men kva skal vi gjera med dei som allereie er her? Skal vi møta dei med eit ope sinn, eller skal vi gje inntrykk av at vi vil ha dei ut av landet så snøgt som råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Jeg har opplevd nedsettende bemerkning _en_ gang*

Uten å antyde noe om ditt utseende,hårfarge, kroppsbygning etc. må det påpekes at visse er mer utsatt enn andre.

Så, når jeg forteller at Amantha Fox hadde mindre pupper og større midje enn meg, da sier du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulike retningar innan islam legg også vekt på ulike delar av koranen på same vis som ulike retningar innan Kristendomen gjer det same med bibelen. Du tolkar bibelen som nestekjærleik, men andre brukar bibelen til å trakka på t.d. kvinner og homofile.

Det er like feil å døma alle kristne pga dei dumme kristne som det er å døma alle muslimar pga dumme muslimar.

Jeg tror du bør lese Levi Fragells artikkel om den muslimske pesten, Bassisten. Dine latterligheter er gått av moten. Flere og flere tør si fra hva de mener om dette svineriet av dikutatur, terror, fattigdom, kvinneskjending og vold. Du trenger ikke lengre pisse islamister opp etter ryggen for å være politisk korrekt, skjønner du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...