Gå til innhold

En person ble drept på Holmlia, har jeg ansvar for det ?


Gjest Vanlig folk

Anbefalte innlegg

Men kva skal vi gjera med dei som allereie er her? Skal vi møta dei med eit ope sinn, eller skal vi gje inntrykk av at vi vil ha dei ut av landet så snøgt som råd?

De som allerede er her, og har fått lovlig opphold skal vi selvsagt behandle som andre, det vil si høflig og anstendig.

De som er her på falskt grunnlag, bør selvsagt skysses tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 186
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    42

  • værande

    17

  • Bassisten

    15

  • Ulv I Faarikaal

    14

Mest aktive i denne tråden

Jeg tror du bør lese Levi Fragells artikkel om den muslimske pesten, Bassisten. Dine latterligheter er gått av moten. Flere og flere tør si fra hva de mener om dette svineriet av dikutatur, terror, fattigdom, kvinneskjending og vold. Du trenger ikke lengre pisse islamister opp etter ryggen for å være politisk korrekt, skjønner du.

søren og, jeg er ikke pk fordi jeg ikke er enig med Fragell.

*løper for å ta igjenn fraglene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det rasisme. Seksuell rasistisk motivert sjikane er i særdeleshet den mest utbredte i vårt land i dag, og knapt ei vakker norsk kvinne bosatt i en av de mange invandrerstrøkene i Oslo har unngått å bli utsatt for dette.

Feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søren og, jeg er ikke pk fordi jeg ikke er enig med Fragell.

*løper for å ta igjenn fraglene*

Fragells syn er vel egentlig et uttrykk for at flere og flere nå tør si hva man mener om den muslimske pesten.

Det spørs om det plutselig blir pk å uttrykke skepsis til islam, og hva skal dere papaegøyer si da? Veeel..man distanserer seg som vanlig fra tidligere standpunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din vanlige dose svada...

Dere er like usakelige begge to.

Svar på spørsmål isteden for å slenge dritt eller nye spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fragells syn er vel egentlig et uttrykk for at flere og flere nå tør si hva man mener om den muslimske pesten.

Det spørs om det plutselig blir pk å uttrykke skepsis til islam, og hva skal dere papaegøyer si da? Veeel..man distanserer seg som vanlig fra tidligere standpunkter.

Tja, jeg tør i alle fall si hva jeg mener. Skulle nå tro at det gjorde meg mindre til pappegøye enn de som løper etter Fragel fordi de nå tør å si det de mener. (Slik du beskriver det, selv så tror jeg ikke at de som er uenige med meg er noe som helst. Det overlater jeg til andre, som er mer bastante på nadres vegne, og som oftere derfor tar feil.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

De som allerede er her, og har fått lovlig opphold skal vi selvsagt behandle som andre, det vil si høflig og anstendig.

De som er her på falskt grunnlag, bør selvsagt skysses tilbake.

Årets budsjett er oppbrukt, så nå blir ingen sendt hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

En svært stor andel av de invadrerne jeg kjenner tror at mesteparten av det norske folk ønsker dem pokker i vold, og det som værre er. Når nye mennekser kommer til norge så blir dette også fortalt dem, at de må passe seg, for de er helt uønsket av de aller fleste her.

Så når det skjer et slikt drap, så tror mange at nordmenn flest var fornøyd med det som skjedde.

Derfor var fakkeltoget viktig, veldig viktig.

Applauderes! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fragells syn er vel egentlig et uttrykk for at flere og flere nå tør si hva man mener om den muslimske pesten.

Det spørs om det plutselig blir pk å uttrykke skepsis til islam, og hva skal dere papaegøyer si da? Veeel..man distanserer seg som vanlig fra tidligere standpunkter.

Eg har aldri sagt at eg likar Islam? Eg er ateist og meiner at all religion er noko herk - men eg innser også at dei menneska som er religiøse - uansett om det er islam eller kristendomen identifiserer seg med den trua dei har.

Difor skjønar eg også at når nokon kallar religionen deira for "den muslimske pesten" - så blir ikkje muslimane akkurat venlegsinna til dei. Dersom eg derimot respekterer alle menneska som menneske, og handsamar dei som likemenn, så har eg eit betre grunnlag for å få dei på mi side - som eg meiner er betre enn både islam og kristendom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlepungen

Tja det er det kanskje eit par millionar jødar som vil vera usamd med deg i...

Eg spør likevel igjen: Korleis meiner du ein løysar problemet? Dersom ein berre påpeiker problema, og ikkje reflekterer over løysingar, bidrar ein jo berre til at problemet blir større, og ikkje til at vi får det betre. - Uansett hudfarge eller etnisk opphav.

Om en påpeker problemet(og ikke bare en side ved problemet) gir det rom for at mennesker kan begynne å tenke selv. Og fasitsvaret kan ikke jeg komme med. Kanskje det finnes flere "fasitsvar".

Når jeg påpeker at det er rasisme begge veier kan det føre til litt vekking hos folk som har skylappene på. Noen tror at nigger og sotrør er rasistiske utsegn, mens bleiking og blonde norske hore er "morsomme" utsagn som er fleipete.

Folk må tenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er minst like mye rasisme(og kanskje mer) som er rettet mot oss nordmenn fra våre nye landsmenn.

Rasisme er noe dritt uansett om det blir rettet mot jøder, negere, pakistanere eller nordmenn.

Her er et merkelig fenomen jeg har hørt flere ganger: Om en for eks pakistaner kaller en nordmann bleiking på spøk, da bare ler vi og synes det er festlig. Men hadde en nordmann kalt en pakistaner et sotrør hadde det jammen blitt bruduljer.

Hvem har ikke rasistiske holdninger i dagens samfunn,da?

Enten er det intoleranse mot homoseksuelle,folk med annen hudfarge,religion eller andre meninger.

Synes det er ganske mye sånn fremmedfrykt og rasisme mange steder i mange sammenhenger jeg!

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlepungen

Ulike retningar innan islam legg også vekt på ulike delar av koranen på same vis som ulike retningar innan Kristendomen gjer det same med bibelen. Du tolkar bibelen som nestekjærleik, men andre brukar bibelen til å trakka på t.d. kvinner og homofile.

Det er like feil å døma alle kristne pga dei dumme kristne som det er å døma alle muslimar pga dumme muslimar.

Hvem har sagt noe om å dømme alle muslimer? Det som var snakk om var at ikke bare norske organisasjoner kan fordømme og være rasistiske. Men det er jo uttalelser i muslimenes bønnerop som er direkte fæle.

Det som var grunnutalelsen min var at det fins like mye rasisme fra alle menneskeraser. Er du ikke enig i det? Hvorfor har debatten spunnet så langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlepungen

Hvem har ikke rasistiske holdninger i dagens samfunn,da?

Enten er det intoleranse mot homoseksuelle,folk med annen hudfarge,religion eller andre meninger.

Synes det er ganske mye sånn fremmedfrykt og rasisme mange steder i mange sammenhenger jeg!

MVH

Nettopp! Det er rasisme på alle bauger og kanter. Men det er bare fokus på hvites rasisme mot fargede(i hovedsak). Det er vel feil.

vennlig hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Fragells syn er vel egentlig et uttrykk for at flere og flere nå tør si hva man mener om den muslimske pesten.

Det spørs om det plutselig blir pk å uttrykke skepsis til islam, og hva skal dere papaegøyer si da? Veeel..man distanserer seg som vanlig fra tidligere standpunkter.

Et program på svensk TV vil i hvert fall skape et bilde av islam som en dyster og uhyggelig kultur/ religion. En muslimsk skoles ansatte innrømmet foran skjult kamera at de rutinemessig slo barna, mishandlet dem på andre måter og ga blaffen i svenske lover og læreplaner. Skolen ble stengt og svenskene er i gang med en gransking av resten av de muslimske friskolene. Etter flommen av brev og telefoner til skoleverket, ser det stygt ut for mange muslimske friskoler. Det er et akseptert faktum at koranskoler har rutiner med mishandling av barn, men hittil bare i utlandet. En bekjent kan vise to solide arr etter spanskrør på skuldrene som han har fått på skolen i hjemlandet, og forteller at nesten alle elevene ble slått i løpet av skoleåret. Hovedsaklig for at de ikke klarte å huske koranversene de skulle lære. Juling er en utbredt motivasjonsfaktor i denne kulturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en påpeker problemet(og ikke bare en side ved problemet) gir det rom for at mennesker kan begynne å tenke selv. Og fasitsvaret kan ikke jeg komme med. Kanskje det finnes flere "fasitsvar".

Når jeg påpeker at det er rasisme begge veier kan det føre til litt vekking hos folk som har skylappene på. Noen tror at nigger og sotrør er rasistiske utsegn, mens bleiking og blonde norske hore er "morsomme" utsagn som er fleipete.

Folk må tenke.

Oppegåande menneske veit at rasisme skjer båe vegar, og prøver å få bukt med alt. Ikkje oppegåande menneske brukar det at nokre innvandrarar er rasistar som argument for å stemple dei hardare som dårlegare menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp! Det er rasisme på alle bauger og kanter. Men det er bare fokus på hvites rasisme mot fargede(i hovedsak). Det er vel feil.

vennlig hilsen meg

Det er mest fokus på det problemet fordi det problemet er størst - uansett korleis ein vrir og vender på det. Det tyder ikkje at ein let som annan rasisme ikkje eksisterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp! Det er rasisme på alle bauger og kanter. Men det er bare fokus på hvites rasisme mot fargede(i hovedsak). Det er vel feil.

vennlig hilsen meg

Hei,

Det er jo unektelig den det er mest av....

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlepungen

De som allerede er her, og har fått lovlig opphold skal vi selvsagt behandle som andre, det vil si høflig og anstendig.

De som er her på falskt grunnlag, bør selvsagt skysses tilbake.

Pluss at de som er her må integreres bedre. Mange av dem kan ikke norsk en gang. Og de trenger å få slipt av seg flere bedritne holdninger til kjønnsroller etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp! Det er rasisme på alle bauger og kanter. Men det er bare fokus på hvites rasisme mot fargede(i hovedsak). Det er vel feil.

vennlig hilsen meg

Synes det burde bli mer fokus på TOLERANSE generelt jeg.

Ikke bare ovenfor folk som SER annerledes ut,men også for folk som TENKER og OPPFØRER seg annerledes.

På skolen vår er det mye mobbing,og det går ikke bare på rasisme..

Så.. jo.. tror nok maglende toleranse er et stort problem i dagens samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye testamentet er en forlengelse av det gamle testamentet. Les nye testamentet du. Der står det mest oppdaterte;o)

Hei,

Det er det nyeste, men GT er fremdeles like gyldig, og "det originale"! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...