Gå til innhold

En person ble drept på Holmlia, har jeg ansvar for det ?


Gjest Vanlig folk

Anbefalte innlegg

ps: du skrev at ingen som er hvit blir nektet en jobb her i landet på grunn av hudfargen sin, men at en utlending kan risikere det.

Jeg skal si deg en ting. Hadde det vært flertall av utlendinger i en et firma/bedrift etc... så er faren like stor for at de ikke ansetter "hvitinger" på grunn av at de vil ha sine egne der. Der jeg hadde sommerjobben min var det slik i ytterste grad faktisk. På ene produksjonsavdelingen var det en pakistaner som var sjef. Og på hans avdeling var 7 av 10 pakistanere. Omtrent ingen norske, ingen negere og ingen kinesere for eksempel. Jeg vet flere som prøvde å få jobb der midlertidig.

Jeg sier ikke at noen "rase" er de største rasistene. Men det er ingen "rase" som skal unnskyldes for å utøve rasisme heller...

Hei,

Idéen om at noen raser ikke skal ha rasister, er i seg selv en rasistisk tanke.

Ingen benekter at det finnes rasister blant alle folkeslag. Men det er verken en unnskyldning eller en rettferdiggjørelse for noe som helst.

Hvis arbeidslederen din var en rasist, bør han anmeldes - enten han var rasist den ene eller andre veien.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 186
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    42

  • værande

    17

  • Bassisten

    15

  • Ulv I Faarikaal

    14

Mest aktive i denne tråden

Gjest Humlepungen

Hei,

Selvsagt går rasisme begge veier, men det verken unnskylder eller rettferdiggjør "vår" rasisme.

Dog er det mye lettere for deg å unngå rasisme (f. eks. fra arbeidsgivere) enn for en svart person, bl. a. fordi det er veldig få svarte arbeidsgivere i Norge sammenlignet med hvite.

Som Bassisten påpeker - "bleiking" er fleip, og "sotrør" kan være fleip. Men i Norge så finnes det faktisk politiske partier som er "imot" svarte, mens det ikke finnes noen organisasjoner som er imot hvite.

Med vennlig hilsen

Har du forresten sett en oversettelse av bønneropene til muslimene? Der skal jeg love deg er rasisme. De nevner ikke hudfarge, men religion. De ber om død over de troløse, må de troløses barn bli fedreløse og de troløses koner bli enker.

Er ikke det rasisme vet ikke jeg.

Men jeg har ikke noe imot muslimer generellt. Men jeg er obs på rasisme mot meg selv ja... Og jeg skal love deg jeg har hørt mye som har vært direkte motbydelig rasistisk. Det var en gjeng som for mindre enn en måned siden som drev og plystra og vinka til meg fra en bil. Greit nok, sånt skjer. Men da jeg passerte bilen hørte jeg på gebrokkent norsk : Oh deilig blondie do bitch. Kom og suge **** min. Lignende har jeg hørt flere ganger. Og som oftest fra visse grupper.

Men som jeg sier. MANGE er greie. Men MANGE er det ikke også. Konklusjonen min er fremdeles. Rasisme er feil uansett hvem den blir rettet mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlepungen

Selvsagt er det rasisme. Seksuell rasistisk motivert sjikane er i særdeleshet den mest utbredte i vårt land i dag, og knapt ei vakker norsk kvinne bosatt i en av de mange invandrerstrøkene i Oslo har unngått å bli utsatt for dette.

Nettopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Det er ikke rasisme å snakke nedsettende om noen, med mindre det går på rase/etnisk tilhørighet.

Derutover må du se på tallene: Det er 10-20 ganger flere av "oss" enn av "dem". Hvis en like stor prosentandel er rasister, gir det at en svart person blir utsatt for en rasistisk bemerkning mellom ca 100 og 400 ganger så ofte som deg/meg. (Antar at alle rasister kommer med én rasistisk ytring hver dag.)

Med vennlig hilsen

Makan til sludder !

Sannehten er at andelen rasister bland fargede i oslo ser ut til å være ti ganger den blandt finner blandt hvite. Disse møter også 10 ganger flere hvite enn svarte på gata de kan slenge dritt til, og slenger også 10 ganger mer dritt daglig.

Dette er virkeligheten i Oslo 2003.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlepungen

Det er ikke rasisme å snakke nedsettende om noen, med mindre det går på rase/etnisk tilhørighet.

Derutover må du se på tallene: Det er 10-20 ganger flere av "oss" enn av "dem". Hvis en like stor prosentandel er rasister, gir det at en svart person blir utsatt for en rasistisk bemerkning mellom ca 100 og 400 ganger så ofte som deg/meg. (Antar at alle rasister kommer med én rasistisk ytring hver dag.)

Med vennlig hilsen

Det er bare snakk om noen år før innvandrertallet har økt enormt. Da vil rasismen mot nordmenn bli enda mer fremtredende. Mulig du ikke merker så godt rasismen som jeg i og med du er mann. Norske jenter får høre MYE. Spesielt om en er blond. Dessuten har jeg jobbet sammen med flere av dem også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke partier tenker du på? Hvit valgallianse? Norsk fedrelandsparti? Det er ekstreme partier som har null oppslutning omtrent.

Vi har lederen av Frp som har uttalt at "et samfunn uten etniske minoriteter er et samfunn i harmoni"...

Et parti som forsøker å lage så mye f*enskap og ubehageligheter som mulig for innvandrere og de som ikke er stereotypiske nordmenn.

===

Videre - det finnes de organisasjonene du nevnte. Det finnes ingen organisasjon som forfekter at "hvite er underlegne" osv.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Humlepungen

Hei,

Idéen om at noen raser ikke skal ha rasister, er i seg selv en rasistisk tanke.

Ingen benekter at det finnes rasister blant alle folkeslag. Men det er verken en unnskyldning eller en rettferdiggjørelse for noe som helst.

Hvis arbeidslederen din var en rasist, bør han anmeldes - enten han var rasist den ene eller andre veien.

Med vennlig hilsen

Det ble klagd på han til den øverste sjefen faktisk. Både på grunn av at han ansatte nesten kun "sine egne", men også fordi han hadde jukset med stemplingskortet sitt slik at han fikk mange timer mer overtidsbetalt enn det han egentlig skulle ha. Men sjefene i det øverste valgte å dysse det ned og gi han noen advarseler, nettopp fordi de var redde for å bli kallt rasister om de sparket ham. Dette fikk jeg høre fra tillitsvalgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til sludder !

Sannehten er at andelen rasister bland fargede i oslo ser ut til å være ti ganger den blandt finner blandt hvite. Disse møter også 10 ganger flere hvite enn svarte på gata de kan slenge dritt til, og slenger også 10 ganger mer dritt daglig.

Dette er virkeligheten i Oslo 2003.

Det er også noko eg OVERHOVUD ikkje har merka noko til i det heile tatt i dei 14 åra eg har budd i Oslo - og eg bur på Holmlia. Tidlegare har eg stort sett budd på Grünerløkka og Grønland.

Eg underslår ikkje at t.d. norske jenter opplever drittslenging og kjipe kommentarar, men dersom problemet var så stort som du forfekter, ville eg trudd at eg hadde sett det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forresten sett en oversettelse av bønneropene til muslimene? Der skal jeg love deg er rasisme. De nevner ikke hudfarge, men religion. De ber om død over de troløse, må de troløses barn bli fedreløse og de troløses koner bli enker.

Er ikke det rasisme vet ikke jeg.

Men jeg har ikke noe imot muslimer generellt. Men jeg er obs på rasisme mot meg selv ja... Og jeg skal love deg jeg har hørt mye som har vært direkte motbydelig rasistisk. Det var en gjeng som for mindre enn en måned siden som drev og plystra og vinka til meg fra en bil. Greit nok, sånt skjer. Men da jeg passerte bilen hørte jeg på gebrokkent norsk : Oh deilig blondie do bitch. Kom og suge **** min. Lignende har jeg hørt flere ganger. Og som oftest fra visse grupper.

Men som jeg sier. MANGE er greie. Men MANGE er det ikke også. Konklusjonen min er fremdeles. Rasisme er feil uansett hvem den blir rettet mot.

Hei,

Har du lest den kristne bibelen?

Der skal vi ateister (samt muslimer) "steines ved byporten".

Videre påstås det jo i kirker i hele Norge at vi ikke kommer til himmelen (og skal derfor brenne i helvete)....

===

Det er fælt at du opplever slikt, men rett ved her jeg bodde blir utlendinger knivstukket av "hvite" som er på rekrutteringskampanje for deres organisasjon.

Rasisme den veien er nok langt vanligere, og selvsagt er begge deler feil.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

"Hvilket bare beviser at du ikke har peil på hvilket grovt rasistisk budskap som formidles i norske moskeer daglig."

Medan du sjølvsagt er i moskeen kvar dag og får dette med deg?

Selvsagt oppsøker jeg ikke fanatsike rasistplasser.

Aktiviteten er for lengst avslørt av journalister.og jeg tror du bare kødder med å svare så naivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare snakk om noen år før innvandrertallet har økt enormt. Da vil rasismen mot nordmenn bli enda mer fremtredende. Mulig du ikke merker så godt rasismen som jeg i og med du er mann. Norske jenter får høre MYE. Spesielt om en er blond. Dessuten har jeg jobbet sammen med flere av dem også.

Hei,

Kom til poenget?

Skal vi "skyte" innvandrere fordi noen er rasister?

Skal vi "skyte" nordmenn fordi noen er rasister?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlepungen

Vi har lederen av Frp som har uttalt at "et samfunn uten etniske minoriteter er et samfunn i harmoni"...

Et parti som forsøker å lage så mye f*enskap og ubehageligheter som mulig for innvandrere og de som ikke er stereotypiske nordmenn.

===

Videre - det finnes de organisasjonene du nevnte. Det finnes ingen organisasjon som forfekter at "hvite er underlegne" osv.

Med vennlig hilsen

Hva med muslimene? De sier jo at de som tilhører andre religioner ikke er mer verdt enn restene etter gårsdagens middag omtrent. Islam er jo en religion med stor oppslutning også her til lands.

FRP er ikke rasister. En er ikke rasist fordi en tør å si et skeivt ord om utlendinger enten det er svensker eller iranere eller hva som helst. Du sitter nok i ditt stille sinn og kaller meg rasist bare fordi jeg skriver dette jeg gjør nå. Det skal ekstremt lite til for å bli kallt rasist om en ytrer skepsis til innvandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Det er også noko eg OVERHOVUD ikkje har merka noko til i det heile tatt i dei 14 åra eg har budd i Oslo - og eg bur på Holmlia. Tidlegare har eg stort sett budd på Grünerløkka og Grønland.

Eg underslår ikkje at t.d. norske jenter opplever drittslenging og kjipe kommentarar, men dersom problemet var så stort som du forfekter, ville eg trudd at eg hadde sett det.

*Det er også noko eg OVERHOVUD ikkje har merka noko til i det heile tatt i dei 14 åra*

Så er da heller ikke voksne menn de som er mest utsatt.

De kan jo tross alt forsvare seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt oppsøker jeg ikke fanatsike rasistplasser.

Aktiviteten er for lengst avslørt av journalister.og jeg tror du bare kødder med å svare så naivt.

Dersom det er skrive så mykje om dette, kan du kanskje hoste opp ei lenke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til sludder !

Sannehten er at andelen rasister bland fargede i oslo ser ut til å være ti ganger den blandt finner blandt hvite. Disse møter også 10 ganger flere hvite enn svarte på gata de kan slenge dritt til, og slenger også 10 ganger mer dritt daglig.

Dette er virkeligheten i Oslo 2003.

Løse påstander og mer kommunist-svada fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble klagd på han til den øverste sjefen faktisk. Både på grunn av at han ansatte nesten kun "sine egne", men også fordi han hadde jukset med stemplingskortet sitt slik at han fikk mange timer mer overtidsbetalt enn det han egentlig skulle ha. Men sjefene i det øverste valgte å dysse det ned og gi han noen advarseler, nettopp fordi de var redde for å bli kallt rasister om de sparket ham. Dette fikk jeg høre fra tillitsvalgt.

Og fordi en tillitsvalgt sa det, så må det være sant?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlepungen

Hei,

Har du lest den kristne bibelen?

Der skal vi ateister (samt muslimer) "steines ved byporten".

Videre påstås det jo i kirker i hele Norge at vi ikke kommer til himmelen (og skal derfor brenne i helvete)....

===

Det er fælt at du opplever slikt, men rett ved her jeg bodde blir utlendinger knivstukket av "hvite" som er på rekrutteringskampanje for deres organisasjon.

Rasisme den veien er nok langt vanligere, og selvsagt er begge deler feil.

Med vennlig hilsen

I bibelen står det mye om nestekjærlighet og at alle har lik verdi.

Det du sa angående steining er du nok ikke helt oppdatert på. Husker du hva Jesus sa til en gruppe menn som ville steine en kvinne som ble tatt i utroskap? Han sa: den som er uten synd kan kaste den første steinen. Alle gikk bort.

Dette er hovedbudskapet i bibelen. Nestekjærlighet. Ikke kom og sammenlign bibelen med muslimenes hellig krig og bønnerop med død og fordervelse. Det er to vidt forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlepungen

Hei,

Kom til poenget?

Skal vi "skyte" innvandrere fordi noen er rasister?

Skal vi "skyte" nordmenn fordi noen er rasister?

Med vennlig hilsen

Hvem har sagt noe om skyting? Har du fått overdose koffein nå igjen;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlepungen

Og fordi en tillitsvalgt sa det, så må det være sant?

Med vennlig hilsen

Jeg har egne øyne også vet du. Og det var ikke kun tillitsvalgte som sa det. Jeg vet at det tilfellet der var 100% sant. Og jeg er ikke godtroende, det har jeg aldri vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med muslimene? De sier jo at de som tilhører andre religioner ikke er mer verdt enn restene etter gårsdagens middag omtrent. Islam er jo en religion med stor oppslutning også her til lands.

FRP er ikke rasister. En er ikke rasist fordi en tør å si et skeivt ord om utlendinger enten det er svensker eller iranere eller hva som helst. Du sitter nok i ditt stille sinn og kaller meg rasist bare fordi jeg skriver dette jeg gjør nå. Det skal ekstremt lite til for å bli kallt rasist om en ytrer skepsis til innvandring.

I koranen står det spesifikt at kristne og jøder skal respekteres fordi de er "bokens folk" (en referanse til at Adam og Eva, og alt det der er felles mellom religionene).

Et parti som påstår at "et samfunn uten etniske minoriteter" er bedre er selvsagt rasister, uavhengig av om de "etniske minoritetene" det er snakk om er jøder, svarte eller hva-som-helst.

Hitler ville også ha et samfunn uten "etniske minoriteter" som jøder!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...