Gå til innhold

Analyse av Mulholland Drive

Anbefalte innlegg

Tanya1365380060

Du må huske på at det som skjer i denne delen av filmen foregår i Dianes underbevissthet, i en drøm.

Altså er ikke alt nødvendigvis logisk.

David Lynch gjør nok også mye for å forvirre. Helt bevisst. Akkurat det er han ganske god til :)

Se den og nyt den. Den er god uansett hvordan man vrier eller vender på det, og uansett hva Lynch vil fram til. For alt vi vet så har han rett og slett viklet seg inn i for mye og ikke kommet ut av det med noen tilsynelatende troverdig måte å tolke filmen på. Han er god der.

Og det er vel fordelen også. Filmen kan tolkes i mange retninger uten at noe nødvendigvis er feil.

For alt vi vet kan til og med jeg, utrolig nok, ta feil i min tolking over her, men dette var følelsen jeg satt igjen med etter å ha sett den for n'te gang.

Det var det jeg tolket det som og+han jeg så den med, så du er ihvertfall ikke alene om å være på jordet hvis det er tilfellet!

Det med puten i begynnelsen, fra Dianes rom sier vel klart nok ifra at det er en drøm med Betty og Rita.

Fantastisk bra film, har sett den enda en gang siden sist!

Er det flere filmer du har å anbefale fra samme mann?

Fortsetter under...

Gjest mislykket

Hehe, det var da ingen tolkning det der da misslykket! Du surrer litt nå eller?

Det var heller spørsmål ang filmen jeg konsentrerte mitt innlegg om, men det skjønte du tydeligvis ikke.

Gå og sov litt så kanskje det opplagte blir klart for deg..eller kanskje ikke..

Hei!

Jeg ser du inntar en forsvarsposisjon med én gang.

Beste hilsen

Det var det jeg tolket det som og+han jeg så den med, så du er ihvertfall ikke alene om å være på jordet hvis det er tilfellet!

Det med puten i begynnelsen, fra Dianes rom sier vel klart nok ifra at det er en drøm med Betty og Rita.

Fantastisk bra film, har sett den enda en gang siden sist!

Er det flere filmer du har å anbefale fra samme mann?

Jeg vil anbefale deg A Straigh Story. Lynch sin kanskje eneste "normale" film. Den er fantastisk god, men ikke se den sammen med mange venner hvor dere preiker og står i. Det funker ikke. En rolig og avbalansert film.

Blue Velvet kan også anbefales.

Lost Highway er det mange år siden jeg så og jeg husker egentlig ikke så mye av den, men den er visst enda mer forvirrende enn Mulholland Drive.

Ellers har du Twin Peaks. Sesong 1 er å kjøpe på El Kjøp til en rimelig penge, og dette er nok etter min mening tidenes beste serie.

Sesong 2 kommer på DVD i oktober, om jeg ikke tar helt feil.

Tanya1365380060

Jeg vil anbefale deg A Straigh Story. Lynch sin kanskje eneste "normale" film. Den er fantastisk god, men ikke se den sammen med mange venner hvor dere preiker og står i. Det funker ikke. En rolig og avbalansert film.

Blue Velvet kan også anbefales.

Lost Highway er det mange år siden jeg så og jeg husker egentlig ikke så mye av den, men den er visst enda mer forvirrende enn Mulholland Drive.

Ellers har du Twin Peaks. Sesong 1 er å kjøpe på El Kjøp til en rimelig penge, og dette er nok etter min mening tidenes beste serie.

Sesong 2 kommer på DVD i oktober, om jeg ikke tar helt feil.

Takker. Da har jeg litt å gjøre fremover på rolige kvelder :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...