Gå til innhold

Zelig og SDD


favn

Anbefalte innlegg

Gjest IngenLurerDenneGutten

Men alvorlig, går det an da?

Det beviser at det alltid er et håp! Men - så har jeg jo lang erfaring innen evnet;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest IngenLurerDenneGutten

Det beviser at det alltid er et håp! Men - så har jeg jo lang erfaring innen evnet;-)

Fankern - jeg svarte på feil tråd her, trodde vi var inne på mer useriøse ting:-) Vi som driver/har drevet med styrkeløft fokuserer på kg, ikke fasong. Alle de tre fremste løfterne her på seniorlaget:dwp.bigplanet.com/ranakk løfter fra 290-310 kg i markløft/bøy, altså en god del mer en meg. Jeg har nå i det siste kjent murring i menisken, noe som _kan_ skyldes denne aktiviteten, men jeg håper at det ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngenLurerDenneGutten

Men alvorlig, går det an da?

Fankern - jeg svarte på feil tråd her, trodde vi var inne på mer useriøse ting:-) Vi som driver/har drevet med styrkeløft fokuserer på kg, ikke fasong. Alle de tre fremste løfterne her på seniorlaget:dwp.bigplanet.com/ranakk løfter fra 290-310 kg i markløft/bøy, altså en god del mer en meg. Jeg har nå i det siste kjent murring i menisken, noe som _kan_ skyldes denne aktiviteten, men jeg håper at det ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fankern - jeg svarte på feil tråd her, trodde vi var inne på mer useriøse ting:-) Vi som driver/har drevet med styrkeløft fokuserer på kg, ikke fasong. Alle de tre fremste løfterne her på seniorlaget:dwp.bigplanet.com/ranakk løfter fra 290-310 kg i markløft/bøy, altså en god del mer en meg. Jeg har nå i det siste kjent murring i menisken, noe som _kan_ skyldes denne aktiviteten, men jeg håper at det ordner seg.

Gosh, jeg tar knebøy med sett på hhv 2,25 - 5 - 10 kilo på *host* Men stanga veier 20 kilo og bøyene er _dype_!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngenLurerDenneGutten

Gosh, jeg tar knebøy med sett på hhv 2,25 - 5 - 10 kilo på *host* Men stanga veier 20 kilo og bøyene er _dype_!

He-he, men du er nok ei veldreid (...). Inger Blikkra, bak på bildet har et par 2-plasser i VM (Australia) - og en 1-plass i EM. Hun har ca 200 i bøy, hun veier ca 69-70 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he, men du er nok ei veldreid (...). Inger Blikkra, bak på bildet har et par 2-plasser i VM (Australia) - og en 1-plass i EM. Hun har ca 200 i bøy, hun veier ca 69-70 kg.

Prøvde du å vise meg en lenke her? Prøv igjen.

De resultatene du snakker om høres helt gedigent ut.

Selv konkurrerer jeg med meg selv i mosjonistklassen. Det er ganske morsomt, jeg ville aldri trodd at det var mulig å oppnå så raske resultater på den korte tiden jeg har holdt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest IngenLurerDenneGutten

Prøvde du å vise meg en lenke her? Prøv igjen.

De resultatene du snakker om høres helt gedigent ut.

Selv konkurrerer jeg med meg selv i mosjonistklassen. Det er ganske morsomt, jeg ville aldri trodd at det var mulig å oppnå så raske resultater på den korte tiden jeg har holdt på.

Rana KK, mine gammle treningskammerater: http://dwp.bigplanet.com/ranakk *sukk* jeg bor for langt unna nå, og jeg savner dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekker åpenbart for lite på forumet her. Så ikke denne før nå.

Trener du denne øvelsen i et sånt sitteapparat, eller mer manuelt hvor du fysisk legger på vekter selv?

Prøv den siste. Løfter du 200 kg der skal jeg la meg imponere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekker åpenbart for lite på forumet her. Så ikke denne før nå.

Trener du denne øvelsen i et sånt sitteapparat, eller mer manuelt hvor du fysisk legger på vekter selv?

Prøv den siste. Løfter du 200 kg der skal jeg la meg imponere! :)

Det er nok et sitteapprat som du ser, men jeg må jo stikke pinnen inn i rett kiloanvisning selv :)

http://www.exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/SLSeatedLegPress.html

Fotbrettet er imidlertid delt der jeg trener. Den øvre delen står i litt skrå vinkel på den nedre. Føttene på nedre del, omtrent i skulderhøyde: 200 kilo. Føttene på øvre del, hodehøyde kanskje: 260 kilo. Begge sittende.

Si at du blir imponert uansett! :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekker åpenbart for lite på forumet her. Så ikke denne før nå.

Trener du denne øvelsen i et sånt sitteapparat, eller mer manuelt hvor du fysisk legger på vekter selv?

Prøv den siste. Løfter du 200 kg der skal jeg la meg imponere! :)

Forresten, jeg sitter helt rett i ryggen på 'min' maskin - ikke så tilbakelent som lenka viser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok et sitteapprat som du ser, men jeg må jo stikke pinnen inn i rett kiloanvisning selv :)

http://www.exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/SLSeatedLegPress.html

Fotbrettet er imidlertid delt der jeg trener. Den øvre delen står i litt skrå vinkel på den nedre. Føttene på nedre del, omtrent i skulderhøyde: 200 kilo. Føttene på øvre del, hodehøyde kanskje: 260 kilo. Begge sittende.

Si at du blir imponert uansett! :-o

Joa, er litt imponert.

Men dersom studioet har et apparat hvor man bruker vanlige vekter, så prøv det. Du vil nok løfte ganske mye mindre da, men du vil merke at det er langt bedre trening.

Personlig har jeg lite eller ingenting til overs for den typen apparat som du der driver og dytter på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, er litt imponert.

Men dersom studioet har et apparat hvor man bruker vanlige vekter, så prøv det. Du vil nok løfte ganske mye mindre da, men du vil merke at det er langt bedre trening.

Personlig har jeg lite eller ingenting til overs for den typen apparat som du der driver og dytter på.

Hvilket apparat snakker du om da? Benpress og vekter?? I mitt enfold har jeg trodd at vekter er noe man løfter med armene :-)

Har du en illustrasjon et sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket apparat snakker du om da? Benpress og vekter?? I mitt enfold har jeg trodd at vekter er noe man løfter med armene :-)

Har du en illustrasjon et sted?

Jeg har ingen illustrasjoner noe sted. Aner ikke hvor man finner sånt.

Men jeg trodde dette fortsatt var noe så godt som alle studioer har. Kanskje det bare er mitt SATS-gym som fortsatt har ok utstyr...

Det er en sånn maskin-ting man ligger i, mens man har en svær plate som står på skrått nedover, og denne skal man selvsagt med beina dytte opp og ned. Vekter legger man på denne tingen man dytter opp og ned.

En fantastisk grusom beskrivelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen illustrasjoner noe sted. Aner ikke hvor man finner sånt.

Men jeg trodde dette fortsatt var noe så godt som alle studioer har. Kanskje det bare er mitt SATS-gym som fortsatt har ok utstyr...

Det er en sånn maskin-ting man ligger i, mens man har en svær plate som står på skrått nedover, og denne skal man selvsagt med beina dytte opp og ned. Vekter legger man på denne tingen man dytter opp og ned.

En fantastisk grusom beskrivelse :)

Den har jeg ikke sett, det tror jeg at jeg med sikkerhet kan si.

Men nå har jeg fra sikre kilder at benpress definitivt er mest effektivt for lår og rumpe hvis man _sitter_.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jeg ikke sett, det tror jeg at jeg med sikkerhet kan si.

Men nå har jeg fra sikre kilder at benpress definitivt er mest effektivt for lår og rumpe hvis man _sitter_.

"Men nå har jeg fra sikre kilder at benpress definitivt er mest effektivt for lår og rumpe hvis man _sitter_."

Men det går jo ikke ann å gjøre benpress uten å sitte, så nå er jeg ikke helt med.

Du finner ikke mer effektive benpressøvelser enn den typen jeg snakker om nå. Den du nå bruker er relativt håpløs. Bare spør folk som har trent litt.

Men uansett: Du sitter jo i den jeg også snakker om, dog sitter du mye mer tilbakelent og dytter oppover istedet for bortover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men nå har jeg fra sikre kilder at benpress definitivt er mest effektivt for lår og rumpe hvis man _sitter_."

Men det går jo ikke ann å gjøre benpress uten å sitte, så nå er jeg ikke helt med.

Du finner ikke mer effektive benpressøvelser enn den typen jeg snakker om nå. Den du nå bruker er relativt håpløs. Bare spør folk som har trent litt.

Men uansett: Du sitter jo i den jeg også snakker om, dog sitter du mye mer tilbakelent og dytter oppover istedet for bortover.

Dette ble litt forvirrende... du sa nemlig at du _ligger_ og gjør benpress...

Men hvis vi er enige om at det å sitte er best er det fint :)

Og så sa jeg at maskinen jeg linket til ikke stemmer helt overens med den jeg presser i. I 'min' maskin sitter jeg nemlig rett opp og ned, slik jeg sitter i en stol.

Press med føttene i skulderhøyde tar på lårene, dette har jeg gjort til nå og med res 200 kilo.

Press litt mer oppover tar på rumpa, res 260 kilo. Gjett hva jeg gjør framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble litt forvirrende... du sa nemlig at du _ligger_ og gjør benpress...

Men hvis vi er enige om at det å sitte er best er det fint :)

Og så sa jeg at maskinen jeg linket til ikke stemmer helt overens med den jeg presser i. I 'min' maskin sitter jeg nemlig rett opp og ned, slik jeg sitter i en stol.

Press med føttene i skulderhøyde tar på lårene, dette har jeg gjort til nå og med res 200 kilo.

Press litt mer oppover tar på rumpa, res 260 kilo. Gjett hva jeg gjør framover!

Ligger blitt litt feil i og med at det uansett er ganske umulig.

Jeg mener at man sitter relativt kraftig tilbakelent.

Men du får prøve en gang. Tror du vil slite litt mer med 200 kg da. Ofte er press i diverse maskiner skremmende lett i forhold til om man gjør det med skikkelige vekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger blitt litt feil i og med at det uansett er ganske umulig.

Jeg mener at man sitter relativt kraftig tilbakelent.

Men du får prøve en gang. Tror du vil slite litt mer med 200 kg da. Ofte er press i diverse maskiner skremmende lett i forhold til om man gjør det med skikkelige vekter.

Ok, du mener altså at det er bedre å 'ligge'?

Vel, 'min' maskin kan justeres i tre stillinger: sittende, tilbakelent og liggende.

Sitter man presser man naturlig nok rett framover/littegranne oppover. Ligger man blir presset direkte oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger blitt litt feil i og med at det uansett er ganske umulig.

Jeg mener at man sitter relativt kraftig tilbakelent.

Men du får prøve en gang. Tror du vil slite litt mer med 200 kg da. Ofte er press i diverse maskiner skremmende lett i forhold til om man gjør det med skikkelige vekter.

Kanskje denne ligner på 'din' maskin:

http://www.exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/LV45LegPress.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...