Gjest Strandhai Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Heisann! Jeg så akkurat en artikkel på Vg`s nettsider hvor de hadde vist en typisk norsk matpake til Svenske skolebarn. De svenske ungene syns visstnok veldig synd på oss. De får gratis skolelunsj, noe som selvfølgelig er velog bra,men jeg skjønner ikke hva som er så galt med en matpakke med grisla kneipp, geitost, og leverpostei..... Foreldre kan da sammen med ungene sine bestemme hva de skal ha i matpakka!?! Jeg skjønte lissom ikke problemet. Hva er best; ei sunn og god matpakke, eller gratis brus, kebab og pizza på skolen? Jeg bare spør..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerose Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 De får ikke nødvendigvis brus, kebab og pizza, men de får varm mat. Hvis du hadde valget mellom en saftig god lasagne eller en gryterett, mot svette brunostskiver fra ranselen, hva ville du egentlig valgt? Veldig mange firma-kantiner tilbyr jo varm mat nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Hei, Jeg hadde neppe "overlevd" uten varm mat til lunsj. Det må jo være nitrist å spise kneip med brunost/hvitost/leverpostei/makrell hver dag! Og hvorfor skulle ordentlig lunsj være usunnere enn to gamle skiver? Vedr. "brus" - dette kan man vel drikke (eller ei) uavhengig av hva man spiser. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Matpakke er pyton. Så lenge ungene er små, er de villige til å spise den men etterhvert som de blir større...... Uansett hvor delikat en matpakker er, er det en pyton matpakke spør du meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest et tips bare.. Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Hei, Jeg hadde neppe "overlevd" uten varm mat til lunsj. Det må jo være nitrist å spise kneip med brunost/hvitost/leverpostei/makrell hver dag! Og hvorfor skulle ordentlig lunsj være usunnere enn to gamle skiver? Vedr. "brus" - dette kan man vel drikke (eller ei) uavhengig av hva man spiser. Med vennlig hilsen Tror varm lunsj er "bedre", pga det vil vansligvis gi mer proteiner. Og er mer varierende. Er bare norge som spiser så mye brød, ikke andre land. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bassisten Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Skal vi sjå... Eg har kantine på jobben med varm lunch kvar dag, stort utval i pålegg med m.a. røykelaks, ulike typar kjøttpålegg kvar dag, pluss alle vanlege påleggstypar, og fire ulike brødtypar som er stekt i kantina like før lunch. Appelsinjuice, eplejuice, kaffe, te - og ja, salatbar. Dette kostar meg under 20 kroner dagen som trekk i løna. Alternativt kunne eg hatt ei svett matpakke med tre brunostskiver.... Kva ville eg vald? Gjett. Eg meiner det er innlysande at elevane ville ete betre og sunnare dersom det vart servert skikkeleg mat i kantina. Då eg gjekk på skulen gjekk mine matpakkar nesten like ofte i søpla som i magen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angela1365380318 Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Jeg elsker grovbrød og brunost, er helt hekta så matpakke er ikke den store sorgen for meg. Men sefølgelig så hender det at jeg kjøper meg en pizza i kantinen eller litt salat, men jeg gråter ikke over brunosten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rusle Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Synes det er langt bedre at skolene kan servere varm lunsj, enn at ungene stikker på Rema og kjøper boller.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Strandhai Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Synes det er langt bedre at skolene kan servere varm lunsj, enn at ungene stikker på Rema og kjøper boller.... Egentlig så er jeg helt enig i det, men boller er jo godt, da..... Faktisk så er ikke boller det størsteproblemet. På skolen min er det helt vanlig at folk kjøper kebab i midttimen. Det er vel kanskje ikke det sunneste...... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anki Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Jeg leste den artikkelen jeg også og har lyst til å ta opp temaet på skolen til sønnen min - hva med å skaffe skolen en micro som ungene kan bruke til å varme på pasta eller kylling f.eks? Jeg tror det hadde vært en super idè 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
villvind Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Egentlig så er jeg helt enig i det, men boller er jo godt, da..... Faktisk så er ikke boller det størsteproblemet. På skolen min er det helt vanlig at folk kjøper kebab i midttimen. Det er vel kanskje ikke det sunneste...... Men blir ikke det litt vel dyrt å kjøpe all verdens mat i kantina på skolen (dersom det ikke blir subsidiert)? Har iallefall ikke råd til å sende med min tenåring en femtilapp pr dag til varmrett og drikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Strandhai Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Men blir ikke det litt vel dyrt å kjøpe all verdens mat i kantina på skolen (dersom det ikke blir subsidiert)? Har iallefall ikke råd til å sende med min tenåring en femtilapp pr dag til varmrett og drikke. Nei, det tror jeg det er få som har. Det blir svinaktig dyrt etterhvert, da! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.