Gå til innhold

Bør jeg tillate chatting?

Anbefalte innlegg

Gjest Hønnas

Sønnen i huset på 14 år kan sitte på nettet og chatte i timesvis. Det er liksom det som betyr aller mest akkurat nå. Har dere med tenåringer det sånn også?

Jeg har vurdert å ikke la han få lov til det,men jeg vet ikke helt. Jeg har jo null ontroll med hva han driver på med der han sitter. *bekymert*

I hans kameratgjeng er det tydelig at de andre ikke får lov til slik PC-bruk for det er her i huset foran PC´n de samles alle sammen.

Noen som har noen råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106074-b%C3%B8r-jeg-tillate-chatting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest soIeiI

Det er sikkert vanskelig å begynne å sette grenser på dette plutselig, men det er ikke heldig for en tenåring å sitte foran dataen hele dagen.

Oppmuntre han til å ha mer "normal" sosial kontakt..

Be han ta med kompiser hjem, stek en pizza etc.

Hva med å finne på ting i familien?, ikke alle 14 åringer som syns det er kult, men det er viktig å være et forbilde også.

Kanskje får du noen viktige innspill om du hører på Ungdomsforum?

Har ei jente på 14 som bruker pc'n bl.a. til chatting. Hun benytter enten msn for å chatte med venner/andre på fotballaget, eller Fronterchatten som er en klassechat oppretta av skolen.

Vi har satt ei grense på 2 timer per dag på pc'n, inkludert den bruken som går med til div skolearbeid.

Angela1365380318

Jeg hadde også en slik periode, var litt eldre en han da, var vel 16 og chatting var alt som betydde noe.

Jeg ville latt han holde på,gå for all del ikke inn på chaten fra en annen maskin å se hva han gjør der!!

Hos meg gikk det sakte nedover og nå er det nesten over, traff mange spennendes folk på nettet, noen traff jeg i virkligheten og ble kjempegode venner med. Så lenge har gjør leksene sine og fungerer sosialt på skolen, så ville jeg latt han gjøre hva han ville på fritiden sin.

Kizza1365380506

Min 15 åring får ikke lov å sitte å chatte i det uendelige, max 2 timer tilsammen.

Jeg holder også kontroll over hvem han chatter med, han bruker msn.

Det er dessverre en del urederlige folk ute å går på web'en. Forklar at du er bekymret. Du trenger ikke vite hva han skriver men han bør vite at du vil ha kontroll. Det er du som er den voksne i denne situasjonen.

Men for all del, la han kose seg. :o)

Gjest hva de gjør på chatten

Det er mange gamle griser innom ungdomschattene,de utgir seg for og være på ungenes alder og lokker ut av dem voksenting som ingen barn egentlig bør tenke på, eller chatte om.Les avisene!Foreldre bør så absolutt sjekke hva ungene driver med,det kalles ikke snoking,men å beskytte sine barn.

Annonse

Det er mange gamle griser innom ungdomschattene,de utgir seg for og være på ungenes alder og lokker ut av dem voksenting som ingen barn egentlig bør tenke på, eller chatte om.Les avisene!Foreldre bør så absolutt sjekke hva ungene driver med,det kalles ikke snoking,men å beskytte sine barn.

Hvis jeg tar meg tid til å chatte benytter jeg msn. (de fleste her inne vet nok hva det er)

De aller,aller fleste jeg har innlagt der er folk jeg kjenner i levende live.

Ellers er det folk jeg har møtt på internett som jeg har kjent over en stund.

Msn er en veldig fin måte å chatte på,der en velger selv hvem en vil chatte med og hvem en ikke vil chatte med.

Når en er 15 år er det kanskje ikke like morsomt at foreldre vil vite alt.

Snakk heller med ungdommen om det,og be han\henne være forsiktige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...