bones1365380524 Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Jeg har fra 1996 hatt sviende smerter på utsiden av lårene, dette spesielt når jeg er i ro. Ved massasje kjennes det som kuler nedetter lårene. Jeg sykler endel, gjør aerobic og i tilleg har jeg svømming som hobby samt at jeg går tur. Jeg har hatt røntgen MR; CT og oppsøkt leger for dette for å se om dette kommer fra ryggen da utsiden av helen på den ene foten hadde et punkt med smerte. Ingen kan bekrefte spesifikt hva dette er. Jeg er 51 år og har kjent dette siden jeg var 45 - 46 år.Massør mener jeg er veldig stram fra sene-/muskelfeste i tykkeste baken og ned mot kne. Jeg har tenkt mye på om dette har noe med overgangsalderen å gjøre.Hormoner etc., men kom over en artikkel i dagblad hvor musklene ble massert på tvers (dagbladet den 20.05.03) og grunnen var overskudd av jern??? Altså når jeg er i bevegelse er ikke smertene der så voldsomt som når jeg er i ro. Jeg tøyer jevlig og er bra myk. (driver noe yoga). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 -bones. Ut i fra den aktiviteten du beskriver at du bedriver idag, går jeg ut ifra at du "i alle år" har holdt på med forskjellige idretter. Egentlig synes jeg det er urettferdig at spesielt aktive mennesker skal "straffes" med fysiske plager etterhvert som årene går. Som du vel forstår av dette vil jeg ikke utlukke at problemene med lårene dine skyldes mange års belastninger. At vi gradvis tåler noe mindre med årene er nok et faktum. At menn gradvis også endres hormonelt, er riktig, uten at vi definerer dette som noen overgangsalder. Når slike ting skjer, pleier jeg sjekke diverse ting ved blodprøver, f. eks. at det ikke foreligger noen reumatisk sykdom. Du nevner tverrmassasje som sto beskrevet i Dagbladet at Marius Bakken hadde fått. Slettes ingen dårlig ide, enten ved at du kontakter fysioterapeut eller naprapat som er flinke med slikt. Lykke til.! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.