Gjest beriket Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Mange her er opptatt av ventetid knyttet til tildeling og møte med et barn. Skulle noen virkelig forstå dette, måtte det være adopterte som har ventet i årevis på noe så elementært om opplysninger om sine førsteforeldre og kanskje deretter i år på å kunne treffe en eller begge opprinnelige foreldre. Jeg synes det er rart at adopterte skal måtte vente til de har fylt 18 år med å få opplysninger om opphavet. Loven sier jo bare at man har rett til dette etter fylte 18 år, men loven har intet forbud mot at slike opplysninger gis adopterte før fylte 18. Er det noen adoptivforeldre her som har begjært slike opplysninger ut eller på annen måte fått tak i opplysningene, når det åpenbart er nødvendig og kanskje svært viktig for en ung adoptert å bli kjent med dette? Selv ville jeg ha slike opplysninger lenge før fylte 18 år, og mine adoptivforeldre sørget også for at så ble resultatet selv om det kostet dem masse penger og arbeid. Selv hjalpt dette meg stort i valg av utdannelse og finne indre ro i en viktig fase av livet og adopsjonen. Uff, dette ble langt, men jeg venter gjerne på svar og helst synspunker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106292-ventetid-for-adopterte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
bangkok Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Vi har adoptert to barn fra Thailand. Da vi hentet dem i Bangkok for snart tre år siden, fikk vi samtidig utlevert en mappe med barnas fødselsattester, hvor fullt navn og daværende adresse på både biologisk mor og far står skrevet. Vi fikk også bilder av deres biologiske mor, samt opplysninger om hvorfor hun valgte å adoptere bort barna sine. Vi har med andre ord opplysningene om biologisk opphav lett tilgjengelig, og kan selv bestemme når guttene skal få se dette. Om guttene skulle ønske å gjøre et forsøk på å få møte sin biologiske mor eller far før fyllte 18, og vi velger å støtte dem i den avgjørelsen, så kan jeg ikke tro at noen kan hindre oss i det. Eller ? MÅ si at vi føler oss ganske ydmyke og priviligerte som er i den situasjon at vi har mange svar å gi til våre barn , når spørsmålene en gang kommer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106292-ventetid-for-adopterte/#findComment-620127 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.