Gjest Siljen Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Min venninne er utro, og hun har betrodd seg til meg. Hun valgte likevel å gifte seg med sin samboer i fjor (selv om hun hadde et forhold på si). Hun betrodde seg til meg før hun giftet seg,og vi snakket masse og jeg var klar i mine meninger, og ikke enig i hennes valg. Problemet mitt er blant annet at han som hun er gift med, og som hun er utro mot, er en kjempe god kamerat av min mann og - i så måte et godt vennepar av oss. Han har hatt en del "tunge" perioder hvor han er mye deprimert, han er ikke så sterk psykisk. Venninnen min styrer hele forholdet, eller ekteskapet får jeg vel si siden de er gift.. Et annet problem er også at hun tydeligvis har behov for å "tømme" sine synder et sted og så får jeg alt..., men nå føler jeg at jeg ikka bare kan stå å se på/godta dette. Hun svikter mannen sin så grovt ved å ha et forhold på si som nå har vart i snart to år.. Jeg har sagt at hun må ta et valg, og hun bare utsetter. Hva gjør jeg? Har du noen gode råd? Forteller jeg det til mannen hennes hvis hun ikke gjør det selv? Skal jeg ikke bry meg i det hele tatt? Hvordan er det for en som er litt "nede Psykisk", jeg tenker på mannen hennes. En som er deprimert, kanskje nettopp fordi han merker forandringer i forholdet til sin kone.. Hvordan er det da og få vite at den han elsker er utro..? Selv om han kanskje har sine mistanker som han også kanskje fortrenger... NHD:Jeg blir veldig takknemlig for svar. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106559-nhd-jeg-trenger-virkelig-r%C3%A5d-fra-faglig-hold/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernemor Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Jeg kan gi et råd selv om jeg ikke er NHD. Du burde snakke med venninnen din. Fortelle omtrent det du forteller her. At du og mannen din også er glad i mannen hennes, og at du ikke liker å ha hennes fortrolighet om utroskapen hennes. Vil hun ikke konsentrere seg om mannen får du iallefall forlange at hun ikke belaster deg med det. Dere har jo også den muligheten hvis de tar ut separasjon og at det er mannen i forholdet dere holder best kontakt med etterpå. Me jeg ville ikke i første omgang fortalt det til mannen hennes. Det skaper så mange vonde følesler som ikke er forutsigbare. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106559-nhd-jeg-trenger-virkelig-r%C3%A5d-fra-faglig-hold/#findComment-622474 Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Du kan prøve å påvirke din venninne til å slutte med utroskapen. Hvis du truer med å fortelle hennes mann om problemene tror jeg du kan miste venninna di. Tror heller ikke mannen hennes vil få det godt om han fikk vite dette av deg. Hvis noen skal fortelle noe så må det bli kona hans. Kanskje du kan oppmuntre dem til å prøve familieterapi. Holder hun ut med han kun på grunn av dårlig samvittighet fordi han er deprimert? ~ Tar du livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske tar du lykken fra han med det samme ~ (Ibsen) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106559-nhd-jeg-trenger-virkelig-r%C3%A5d-fra-faglig-hold/#findComment-622476 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Jeg synes ikke du skal fortelle noe til mannen hennes. Om han skal innvies i dette, er det hennes ansvar. Vi husker vel alle bernesangen: "Sladrehank skal selv ha bank...". Derimot synes jeg du skal sette grense for venninnen din hva gjelder å være den som skal ta i mot frustrasjonene hennes. Si at du ikke ønsker å ha denne rollen lenger. Om hun vil fortsette å være utro, må hun finne seg en annen å betro seg til, eller hun må greie å holde det for seg selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106559-nhd-jeg-trenger-virkelig-r%C3%A5d-fra-faglig-hold/#findComment-623039 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.