Gå til innhold

Depresjon / Angst / Bipolar lidelse?

Anbefalte innlegg

Gjest k_milla

Hei. Jeg er en jente på snart 23 år. Helt siden jeg gikk på barneskolen og frem til nå har jeg hatt store problem med meg selv, mitt eget selvbilde og min psykiske tilstand. Jeg varierer veldig i humør, alt fra oppstemt (men aldri skikkelig glad) og til svært deprimert slik at jeg ikke går ut, klarer ikke kle på meg klarer ikke gjøre noe hjemme eller på skolen og blir ofte kald og lite medfølende i disse periodene. I tillegg blir jeg redd for å gå ut og kommer med unnskyldninger for å holde meg inne.

Har fått henvisning til psykolog, men det er lang venteliste. Klarer ikke gå til legen for å prøve å fremskynde prosessen, da jeg er redd at han ikke vil forstå, føler meg bare dum og mistenkeliggjort. Jeg er ikke suicidal, men har i senere tid kuttet meg på armen i de tunge periodene.. uansett.

Bare lurte, for jeg er i en ganske forvirret tilstand for tiden, er dette en lett depresjon eller er det noe jeg kan forvente går over av seg selv. Det skal være sagt at jeg tidligere har vært innlagt ved psyk. avd. og denne noe forvirrende tilstande jeg finner meg selv i, har nok vart i noen år. Hjelp...

Vennlig hilsen meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106787-depresjon-angst-bipolar-lidelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest cerruti 1881

Hei!

Hvis du føler at tilstanden din har forverret seg, eller er uutholdelig, synes jeg du burde ta kontakt med legen din. Vedkommende kan jo hjelpe deg med samtaler ev. medisiner mens du venter.

For meg er det ogsa litt "terapi" og lese andres erfaringer og skrive innlegg selv på dette forumet.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...