Gjest dimpi Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Vet ikke helt hva som feiler meg,men noe er helt galt. Har slike nerver uten at jeg vet hvorfor. For en stund siden fant jeg ut at jeg må lide av en salgs sosial angst(fobi) Gruer meg til alt, og har småunger som gjør at jeg er nødt til å være med på div.aktiviteter ,og med oppfølging av b.h.g og skole. Skjer det mye på en gang er jeg helt utslitt etterpå. Har tvunget meg selv til å være litt i jobb, for å ikke stenge meg selv inne mer enn nødvendig. Må jeg stå frem på jobben ,blir jeg overnervøs. Hvis jeg må prestere noe foran andre, får jeg angst og problemer med å utføre det. Blir fryktelig sliten av dette,det tar alle krefter . Går jeg hjemme en dag, har jeg nerver bare drikker kaffe,og røyker og går hvileløs rundt.Klarer ikke spise, og gruer meg for alt. Har tidligere gått i terapi for sosial angst, prøvd kognitiv terapi med seroxat,uten å bli bedre. Klarte rett og slett ikke å fullføre disse møtene. Var på mange terapimøter,men fikk ingenting ut av det. Har prøvd på egenhånd å trene på ting jeg er redd for, og prøvd å leve etter prinsippene i kognitiv terapi. Det har ikke hjulpet, er like nervøs. Det jeg lurer på er om jeg rett og slett trenger angstdempende medisin. Har så lite lyst til å måtte begynne med dette, men det er kanskje eneste som hjelper meg. Utenom seroxat, kan det være annen medisin som kan hjelpe meg til å roe ned nerver som bare er der? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106796-sliten-av-angst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kizza1365380506 Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Du høres ut som meg da jeg var yngre. Var nervøs og redd for nesten alt. Giftet meg med en mann som ikke var vant til å ta ansvar så jeg fikk den jobben og, mht til økonomi, unger, hus, hjem til og med hans avgjørelser. Så flyttet vi til en anne by og da hadde jeg ikke min familie til å støtte meg annet enn gjennom telefonen. Dette gjorde meg sterk, men jeg lurer på om det er noe av grunne for at jeg har de problemene jeg har idag. Eller kanskje jeg skulle hatt profesjonell hjelp når jeg var ung, men vanskelig er det. Nok om meg. Har du noen fast behandler du går til, siden du har hatt kognitiv behandling? Dersom du har det ville jeg snakket med h*n og hørt hva slags alternativer som finnes. Vet ikke om dette var til hjelp for deg, men du skal vite at det er en person her som vet hvordan du har det. ) Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106796-sliten-av-angst/#findComment-625129 Del på andre sider Flere delingsvalg…
happy1365380345 Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Hei Føler med deg og du beskriver mye av det somm også dessverre er min hverdag. Jeg er i dag isolert fra omverdenen pga av angst, dvs jeg kan klare ting hvis jeg gjør det sammen med noen jeg føler meg trygg på, men ikke alene Jeg har forsøkt SSRI, men tålte de ikke og har pr i dag kun vival som en støttespiller når det røyner på som verst. Jeg har stor respekt for disse pillene, så jeg bruker de ikke forebyggende, men ved pa panikkanfall. Skulle ønske jeg hadde en løsning på problemet ditt, for da hadde mitt også vært løst Dessverre har jeg ikke det, og jeg forstår virkelig hvor sliten du må være. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106796-sliten-av-angst/#findComment-625155 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kizmiaz Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Hei! Tror ikke seroxat er det rette middelet mot angst og nerver, det er primært et anti-depressiva, og kan vel strengt tatt virke mot sin hensikt ved angst. Tips: Spør legen om Zoloft kunne pase for deg. Har hjulpet meg godt i en vanskelig periode. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/106796-sliten-av-angst/#findComment-632015 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.