Gjest pønehøne Skrevet 27. mai 2003 Skrevet 27. mai 2003 Som man finner i Rema 1000 og Rimi butikker i fryseren.Til 19.90 kroner kiloen.Er dette du ville hatt i magen din?Det ville ikke jeg...yack!:-(.tenk hvor gammel og seig den høna er.. 0 Siter
molli Skrevet 27. mai 2003 Skrevet 27. mai 2003 Koker du den lenge nok, eller deler den i biter og har den i gryterett, så merker du vel ikke alderen på høna? 0 Siter
BettyBlue Skrevet 27. mai 2003 Skrevet 27. mai 2003 Koker du den lenge nok, eller deler den i biter og har den i gryterett, så merker du vel ikke alderen på høna? Jeg har brukt sånn høne flere ganger i min berømte hønsegryte m hvitvin, eller på gourmetspråket; Coq au vin! (hane i vin) Det funker som f. å bruke hunnhane! (høne! knis) Og den blir altså knallgod fordi jeg bruker hønsekraften som jeg først koker høna i. Etter å ha kokt høna 1 times tid i vann og hønsebuljong + en hel løk, så river jeg av skinner, fjerner alt bein og bruker hønsekjøttet. Det blir veldig mye fint kjøtt! Deretter surrer jeg det i smør med løk, evt hvitløk, karri, chilipepper, mais, erter, kraft, jevning og hvitvin - og rømme oppi. Serverer m skikkelig ris. Det må jeg snart lage, kanskje 10 år siden sist nå - den gryta ble jeg ganske beryktet for i vennegjengen! Dessuten er det billig, den gangen kostet høna 19,90. Og jeg hadde mat til mange, mange!! 0 Siter
tiliti Skrevet 27. mai 2003 Skrevet 27. mai 2003 Du må nesten kunne tilberede den også. Den skal liksom ikke serveres som kylling. 0 Siter
nick Skrevet 27. mai 2003 Skrevet 27. mai 2003 Enkelte her inne påstår at det er ok med høner som er over 30 år gamle! Sykt! 0 Siter
Anki Skrevet 28. mai 2003 Skrevet 28. mai 2003 Enkelte her inne påstår at det er ok med høner som er over 30 år gamle! Sykt! *dør av latter* ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.